Gjest - Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Hva mener dere om andre som syns dem er ekspert på andre sitt forhold- og som syns dem har rett til å gi råd til deg- og som blir sur når du ikke bryr deg om å høre for mye på alt dem sier. Bare litt frustrasjon fra meg om alle som sier ting om ditt forhold og hva du skal gjøre i ditt liv -som dem mener ville ha vært myye bedre om du gjorde- og myye smartere. Folk som egentlilg ikke har greie på det og som har en eks her og unger fra et ekteskap der- og ny dame der. Og unge fra forholdet før dem ble gift med ex'en... Jeg mener ikke bare sånne folk- men jeg kjenner noen sånne- som kritiserer og gir "råd" til deg pga "ting i ditt forhold"- som faktisk er ting som er mellom deg og din kjæreste. Altså: bare litt frustrasjoner- om noe som er nokså irriterende. Spesiellt voksne damer der jeg jobber som skal si alle mulige ting som dem syns er "fornuftig" til meg- om meg og min dame. Og informere deg om ting dem syns om deg og det du gjør med livet ditt.Og hva de syns hun burte gjøre. Eller "venner" som "mener det godt"- men som egentlig ikke burte blande seg så mye- og hvertfall ikke bli sur når du velger å gjøre noe anet. Eller snakke om deg og din dame når du ikke er der. Bare noen frustrasjoner...Til alle "veninner" på KG som kanskje burte tenke over det- visst dem kjenner igjen seg sjøl.
deadmansmarionet Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Jeg har en venninne som aldri har hatt kjæreste, og som tydeligvis har det som sin favoritthobby å finne feil og mangler ved min kjæreste - og deretter gi meg gode tips om hvordan jeg skal få mitt dødsdømte forhold til å fungere på et absolutt minimumsnivå. Jo, takk
AnneBonny Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Jeg har en søster som kan holde på i flere kvarter. Det er sjeldent jeg får inn et ord selv, for hun er helt inn i situasjonen og kommer like fort til ordet igjen. Må dog si Mhm av og til slik at hun ikke henger seg helt opp i at jeg kanskje ikke forstår hva hun sier, for da tar det enda lenger tid med omforklaringer. Har lært meg å se på blikket hennes når jeg burde si Ah skjønner, mhm mhm. ... men hva kan en gjøre.
Gjest wild bird Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Mener TS i virkelighetens verden eller på diskusjonsforum? På et forum kan man jo ikke annet enn å gi råd ut fra de opplysningene man får, de erfaringene man selv har, og hva man mener kunne være klokt å gjøre. I virkeligheten prøver jeg å la være å gi råd, med mindre jeg blir direkte spurt om det. Bedre å lytte og prøve å stille noen spørsmål som kan få den andre til å se ting fra en annen vinkel. Hvis jeg konsekvent fikk råd uten å be om det, ville jeg sagt fra at jeg ikke ønsket råd, men bare noen som ville lytte til meg.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Hvis jeg konsekvent fikk råd uten å be om det, ville jeg sagt fra at jeg ikke ønsket råd, men bare noen som ville lytte til meg. Nå er det noen som faktisk ikke lytter så godt. En kan lære seg det og forbedre denne egenskapen, men noen babler i vei uten stopp. Om man glemmer seg, ikke har skjønt at en gjør det eller rett og slett ikke har det som et direkte fokus. Jeg personlig føler med begge parter...Lett å glemme seg, men fyfy om en ikke kan tåle å høre beskjed om det.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville tro at ingen hadde følt for å gi deg råd om hvordan et godt forhold er hvis de hadde sett at du hadde et velfungerende forhold?...
Gjest ts Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Mener TS i virkelighetens verden eller på diskusjonsforum? På et forum kan man jo ikke annet enn å gi råd ut fra de opplysningene man får, de erfaringene man selv har, og hva man mener kunne være klokt å gjøre. I virkeligheten prøver jeg å la være å gi råd, med mindre jeg blir direkte spurt om det. Bedre å lytte og prøve å stille noen spørsmål som kan få den andre til å se ting fra en annen vinkel. Hvis jeg konsekvent fikk råd uten å be om det, ville jeg sagt fra at jeg ikke ønsket råd, men bare noen som ville lytte til meg. Jeg mener i det virkelige livet. På forum går man jo for å spørre om noe- så da ber man jo om noens meninger om det man lurte på. Men jeg mener i det virkelige liv- og fra folk som jeg 1) ikke har spurt og 2) som mener dem har rett til å informere meg om hva jeg skal. Det vil si at jeg har ikke startet samtalen sjøl en gang- og var ikke intressert i å finne noen som lyttet heller... Når noen prøver å dytte på deg hvilken side du skal se ting fra- så blir det veldig irriterende og ingen respekt for ditt privat liv.
Gjest ts Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville tro at ingen hadde følt for å gi deg råd om hvordan et godt forhold er hvis de hadde sett at du hadde et velfungerende forhold?... Men hvordan kan 50-år gamle damer der jeg jobber vite noe som helst om hvor velfungerende forhold jeg har? Dem kjenner ikke meg privat - eller min dame heller. De har aldri møtt henne eller snakka med henne personlig noen sinne. Jeg syns bare det er frekt.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Jeg blir også ganske irritert og det har nesten ført til brudd når mine venninner tolker alt i verste mening.
Gjest gjest Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Jeg ville tro at ingen hadde følt for å gi deg råd om hvordan et godt forhold er hvis de hadde sett at du hadde et velfungerende forhold?... Så hvis du ser for deg at en på jobben din ikke har et velfungerende forhold, så mener du det gir deg rett til å begynne å instruere vedkommende i hva h*n bør gjøre i privatlivet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå