Gjest Gjest Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 om den ene parten i forholdet er sint,frustrert og et irritasjonsmoment for den andre mens krangelen pågår, er det da ok at den andre truer med å gjøre det slutt når man krangler selv om h*n ikke mener det?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg synes ikke det er greit..er det for å skremme frem en bedre oppførsel under krangel? KoMmUnIkAsJoN er en fin ting.....
aline Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 for meg: selvsagt ikke!! Å true med å gjøre det slutt, ville vært ett problem for meg. Og å true med det uten å mene noe med det er bare enda dummere. Truing i det hele tatt... hører ikke hjemme i forhold med to voksne mennesker, selv under krangler. Men det er bare min mening. Man må tåle at det blåser litt.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 det var dt jeg også sa. at man må tåle at det blåser litt. jeg var nok dum og fremprovoserte en del men det er ikke første gangen denne trusselen har funnet sted..
Piper Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Den dagen man sier at det er slutt, er også den dagen man skal mene det. Man skal ikke true til seg noe, bare for å vinne kampen. I det man selv vinner, sørger man jo for at den andre taper. Er ikke noe godt forhold, der man må få partneren sin til å tape, bare fordi man selv skal vinne. Så truler hører ikke hjemme i et forhold, og jeg hadde ikke blitt værende i et slikt forhold.
*Numi* Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Nei, truing om å gjøre det slutt er ikke greit. I et forhold må det være rom for diskusjoner og uenigheter uten at en av partene skal føle seg usikker på forholdets framtid. Har partneren noen sider man ikke tåler, så får man heller snakke sammen og finne en løsning på det. Å true partneren sin fører aldri noe godt med seg. Hadde min samboer truet med å gjøre det slutt i en krangel for å få viljen sin etc., ja da hadde jeg stilt spørsmål ved forholdets modenhet og fremtidsutsikter.
Sodrac Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Det er helt bak mål å true med å gjøre det slutt. Dette tar jo helt klart fokus vekk ifra hva man faktisk krangler om. En krangel er ofte et forfriskende innslag i et parforhold så lenge man klarer å få noe konstruktivt ut av det i etterkant. Erfaringsmessig er det ikke de helt store greiene man krangler om heller, men kan ofte ha sammenheng med stress osv. Jeg vet ikke noe annet menneske som kan gjøre meg så ufornuftig sint som min samboer, på den annen side er det ingen som får meg til å føle meg så bra heller. Hadde dette endt opp med trusler om samlivsbrudd hver eneste gang tror jeg nok at hele forholdet ville blitt vurdert i etterkant.
Gjest blæsertoppen Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Tomme trusler funker aldri.. Har du truet med noe en gang og det ikke skjer, hva skal du true med neste gang da? Som andre sier her, man må tåle at det blåser litt innimellom. Blåser det hele tiden så får han eller revurdere forholdet.
Zincite Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 (endret) ... Endret 24. september 2010 av Zincite
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 jeg tror ikke han forstår at følelsesmessig så blir jeg forvirret. det er vanskelig å forklare,, jeg går igjennom et brudd som egentlig ikke eksisterer. jeg vet ikke om jeg skal kaste meg over skapet å pakke klæra mine eller om jeg skal la vær. selv om han sier nå at han ikke mente det så sitter jeg med den følelsen uansett. jeg syns ihvertfall det er veldig vondt å høre fra den man er glad i at han ikke vil ha deg mer, selv om han ikke mener det.. ville egentlig bare vite om jeg var alene i verden om å føle det jeg gjør. selv om han mener han hadde all grunn til å true med det.. men jeg var jo veldig kranglete selv, så mulig jeg fortjente det
Zincite Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 (endret) ... Endret 24. september 2010 av Zincite
Gjest wild bird Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Å true med brudd er aldri greit. Neste gang han truer med noe sånn, pakk en bag og gå. Om han lurer på hvorfor du pakker, så si bare at han vil det skal være slutt, så da får han viljen sin. Kanskje blir det slutt på det da? Å true med å gjøre det slutt for å få viljen sin, er helt utrolig umodent.
Gjest gjest Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 Har du prøvd å si "Javel" og dra din vei- etter en sånn trussel. Så får du se hvor alvorlig ment det er... Hvis den andre blir lei seg så svarer du at "Du har jo sagt at det er slutt, så da må jeg jo tro på deg.Du kan jo ikke mene at du vil være sammen når du sier det er slutt." Da finner du ut om personen blir eller går. Man kan ikke finne seg i sånnt. Spesiellt når det blir sagt bare for å vinne. Personen tar jo ikke alvorlig det som den sier eller hva ord betyr. Derfor ville jeg testa det ut en gang, og bare gått men vei når personen sa det var slutt. Hvis personen sier at h*n ikke mente at det var slutt får du spørre hva annet personen sier til deg som h*n ikke mener- og si at da kan du jo ikke ta h*n alvorlig når det er umulig å vite når h*n mener det h*n sier.
Antlers Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Tomme trusler blir for dumt, men jeg synes det er helt greit å informere om at brudd vil bli konsekvensen om du gjør sånn og sånn. Altså, f.eks: "Beklager, jeg orker ikke være i et forhold med en som drikker hver dag, enten så søker du hjelp for dette, ellers så drar jeg".
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 Å true med brudd er aldri greit. Neste gang han truer med noe sånn, pakk en bag og gå. Om han lurer på hvorfor du pakker, så si bare at han vil det skal være slutt, så da får han viljen sin. Kanskje blir det slutt på det da? Å true med å gjøre det slutt for å få viljen sin, er helt utrolig umodent. har prøvd. da stiller han som regel et ultimatum slik atj eg må velge på en måte.han legger det over på meg og mener det er mitt valg
Gjest wild bird Skrevet 20. september 2010 #16 Skrevet 20. september 2010 har prøvd. da stiller han som regel et ultimatum slik atj eg må velge på en måte.han legger det over på meg og mener det er mitt valg Ok, da får du ta det valget. Si at så lenge han skal true med å gjøre det slutt, så velger du å faktisk gå. Jeg hadde ikke giddet være sammen med en som truet, manipulerte og ga meg ultimatumer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå