Gå til innhold

Oppbevaring av garn og pinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppbevarer du garnet ditt? Hittil har det ligget i store poser innerst i skapet mitt, men nå ønsker jeg å få litt mer system på det. Jeg ønsker å legge garn av samme type sammen, slik at det blir lett å finne frem når jeg skal begynne nye prosjekter. Kom med forslag!

Også trenger jeg å få laget meg noe å oppbevare pinner i, slik at jeg lett finner frem til pinner i riktig størrelse. Det burde jo være en enkel sak å sy seg, men mangler inspirasjon. Har noen link til mønster eller bare fine bilder jeg kan se etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garn drømmer jeg om å ha i kurver i et eget skap. Nå ligger det i poser i en "tønne" i en krok av gjesterommet. Ikke noe skryte av.

Pinner har jeg derimot greit oppbevaring av.

Jeg har både korte og lange strømpepinner og har "buntet" (en kort-bunt og en langbunt) med en hårstrikk rundt. Har lyst til å sy mapper til alle disse, men synes også det fungerer greit slik det er nå.

Rundpinner har jeg i strikkemappen jeg fikk da jeg meldte meg inn i "hobbybokklubben". Men for det meste bruker jeg "knit-pro" rundpinnene mine. Elsker dem.

Jeg har en bråte "jumperpinner" også, men bruker dem så og si aldri (hva skal man med sånt når man har rundpinner, egentlig?)

Skrevet

Her er et eksempel på på strikkepinne-etui som man kan sy selv: http://lykke123.blogspot.com/2010/03/sydama.html

Eller man kan sy noe tilsvarende dette til strømpepinner.

Når det gjelder oppbevaring av garn så kan jeg ikke hjelpe så mye - men jeg prøver å skille hele nøster fra restegarn.

Selv har jeg strikkepinnene mine i en eske buntet sammen med strikk og merket med str (strømpepinner), rundpinnene har jeg i poser (grupert på str og lagt i en lapp med hvor lange de ulike pinnene er)

Også har jeg satt meg ned og notert opp hva slags pinner jeg har (str og lengde) på et ark - så jeg har oversikt over hvilke pinner jeg har når jeg planlegger nye prosjekter.

Skrevet

Jeg har en helt egen kommode til garn, der det er sortert etter kvalitet i forskjellige skuffer. Det er ikke plass til allverdens, og målet er å aldri ha mer garn enn jeg har plass til i denne kommoden. Så får vi se hvor enkelt det blir... ;)

Pinner har jeg ikke noe system på i det hele tatt, de ligger i en kjempedusse i en pappboks fra Ikea...

Skrevet

Garnet mitt ligger i store plastkasser fra Ikea (de med lokk), men pinner har jeg ikke funnet noe system på, så de ligger i en skoeske. Hvis du søker litt på knitting needle case og lignende uttrykk på etsy.com, vil du få opp en god del forskjellige design på pinneholdere.

Skrevet

Garnet mitt ligger i et salig kaos på et kombirom vi har i leiligheten. Har noen kurver hvor garn, restegarn, wip's og ufoer ligger blandet. Får nok ikke noe bedre orden i det slik vi bor nå.

Til strømpepinner har jeg en oppbevaringsboks jeg kjøpte på Clas Ohlson en gang i tiden, strømpepinner i en gammel sjokoladeeske og KnitPro har jeg i en slik mappe.

Skrevet

Mitt ligger bortstablet litt her og der i sorte søppelsekker, men noen utvalgte ligger i stor kurv ved min favorittstol i stua. Pinner og nåler ligger i tre-etuier ved siden av. Kreativt rot når jeg lager ting er helt ok, men ellers liker jeg det best i ordnede former.

Drømmen er et "garn-bibliotek" hvor jeg har et helt rom med massevis av hyller sånn at garnet kan sorteres og vises, til inspirasjon og glede. Men det har jeg hverken plass til, eller råd til ennå. ;)

Skrevet

Garnet mitt ligger i slike gjennomsiktige plastkasser fra Europris, og så har jeg litt fremme i en kurv.

Har kjøpt pinneetui fra Du Store Alpakka, med plass til både strømpepinner og rundpinner. Veldig fornøyd med det :)

Skrevet

Jeg er velsignet med en romslig bod, så jeg har alt av hobbyting i ulike plastkasser på hyllene der. Strikkepinner har jeg i den mappa fra hobbyklubben. :)

Skrevet

Jeg har mye av garnet i to Benno CD-hyller (Ikea). Veldig lett å se hva jeg har og hva som kan funke sammen. Resten ligger i en (gjennomsiktig) plastkasse. Rundpinner i to etuier à la dette (12 lommer i hver) og rette pinner i en mappe à la denne. Dog i luktfri variant. :fnise: I tillegg har jeg en liten reisemappe.

Skrevet

Garnet mitt ligger hulter til bulter i en stor plastikk kasse med diverse bæreposer med garn på toppen. Og strikkepinnene er stappa nedi en sånn metall boks man pleide å vaske operasjonsinstrumenter i. Med andre ord: jeg drømmer også om system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...