Gå til innhold

Jeg klarer ikke å si det jeg vil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff nå er jeg litt nedstemt nå. Jeg har vært interessert i en dame en god stund nå, men ikke helt skjønt hvor jeg har hatt henne. Men i dag så tenkte jeg litt over hvordan samtalene våre har vært og jeg skjønner nå at jeg er totalt idiot. Hun har spurt en haug av spørsmål om mine holdninger, interesser og meninger og ting, men jeg har svart henne som om jeg ikke er interessert i å snakke med henne i det hele tatt :tristbla:

Hun spurte meg f.eks om jeg hadde Spotify, det hadde jeg ikke, men jeg hadde tenkt å skaffe meg det den uka. Jeg svarte "eh, nei :riste: " og det stopper jo samtalen. Hvorfor kunne jeg ikke si "nei, men jeg skal skaffe meg det denne uka :biggrin: så da kan jeg sende den en fin spilleliste " eller noe sånt? Jeg klarer ikke å si det jeg tenker på! Det er jo ikke meningen å svare som en tulling, men jeg bare blir sånn fordi hun er så utrolig fin. Og nå snakker vi nesten ikke sammen :sukk:

Måtte bare lufte følelsene mine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff nå er jeg litt nedstemt nå. Jeg har vært interessert i en dame en god stund nå, men ikke helt skjønt hvor jeg har hatt henne. Men i dag så tenkte jeg litt over hvordan samtalene våre har vært og jeg skjønner nå at jeg er totalt idiot. Hun har spurt en haug av spørsmål om mine holdninger, interesser og meninger og ting, men jeg har svart henne som om jeg ikke er interessert i å snakke med henne i det hele tatt :tristbla:

Hun spurte meg f.eks om jeg hadde Spotify, det hadde jeg ikke, men jeg hadde tenkt å skaffe meg det den uka. Jeg svarte "eh, nei :riste: " og det stopper jo samtalen. Hvorfor kunne jeg ikke si "nei, men jeg skal skaffe meg det denne uka :biggrin: så da kan jeg sende den en fin spilleliste " eller noe sånt? Jeg klarer ikke å si det jeg tenker på! Det er jo ikke meningen å svare som en tulling, men jeg bare blir sånn fordi hun er så utrolig fin. Og nå snakker vi nesten ikke sammen :sukk:

Måtte bare lufte følelsene mine...

:fnise: Unskyld, men hvor gammel er du ?

Kan du ikke bare få fingern ut av ræva, og starte en samtale med henne selv ? Mann deg opp, og f. eks si ifra at nå har du skaffet deg spotify, vet hun om noen bra sanger ? osv.. Ikke sett deg på et kvinneforum og syt over det...

Gjest mari kontrari
Skrevet

Vet ikke om jeg har så mye fornuftig å komme med, men syns brukeren over meg var såpass slem at du fortjener å få høre noe annet også. Forstår i det minste godt følelsen av å komme på det man kunne/burde ha sagt etter at det er for sent, er selv dårlig på å komme på de kjappe og morsomme replikkene når det virkelig trengs. Men kanskje du kan øve deg litt på det, eller tenke litt på forhånd rundt hypotetiske samtaleemner. Syns ofte det blir lettere å holde i gang en spontan samtale om man har kommet litt på gli om det så er med planlagte emner.

Lykke til - skulle ønske jeg hadde bedre råd å komme med.

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen...

Blant annet var jeg på kino da jeg var 16 år, med en gutt jeg var veldig betatt av da. Han spurte om jeg syntes filmen var bra. "Ja!" var alt jeg fikk til å si. Jeg kunne jo nevnt hva jeg syntes var høydepunktet i filmen, spurt hva han syntes osv, men jeg var stum som en østers.

De andre ordene jeg sa var stort sett "Nei, kanskje, mhm, å, ok, vet ikke"... Jeg var nervøs, ville gjøre godt inntrykk på han og tenkte så det knakte på hva jeg skulle si.

Det er best å ikke tenke så mye. Bare si det som faller deg inn.

Det er snart 10 år siden kinoepisoden. Har forandret meg endel etter det, er ikke så sjenert som jeg var da og snakker som regel veldig lett med hvem som helst. Men det er fortsatt noen mennesker jeg bare ikke har noen "kjemi" med, det er helt umulig å føre en samtale da.

Skrevet

Men kanskje du kan øve deg litt på det, eller tenke litt på forhånd rundt hypotetiske samtaleemner. Syns ofte det blir lettere å holde i gang en spontan samtale om man har kommet litt på gli om det så er med planlagte emner.

Veldig enig her. Dersom du finner noe i hverdagen du vet hun kunne hatt interesse av å diskutere/snakke om eller høre om; tenk ut hva du vil si om det, tenk ut mulige svar du ser på det som sannsynlig at hun vil komme med, hva du kan svare på svarene hennes igjen osv.

Skrevet

:fnise: Unskyld, men hvor gammel er du ?

Kan du ikke bare få fingern ut av ræva, og starte en samtale med henne selv ? Mann deg opp, og f. eks si ifra at nå har du skaffet deg spotify, vet hun om noen bra sanger ? osv.. Ikke sett deg på et kvinneforum og syt over det...

Jeg er voksen, men jeg har slitt med sosial angst fra jeg var liten. Og jeg skriver her i håp noen gode råd, for på "manneforum" finnes det ikke råd.

Jeg har blitt litt bedre nå, klarer å småsnakke med folk nå. Men med henne så blir så utrolig nervøs av jeg mister min mentale ordbok. Men jeg skal prøve å tenke på forskjellige ting å si, uten å tenke for mye når vi faktisk snakker sammen :gjeiper:

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg synes det er så fucked at noen ikke forstår at man kanskje har sosial angst e.l. når man har litt trøbbel med kommunikasjonen...

Det tar litt tid å øve seg på å bare si det som faller seg inn. Legg merke til hva folk rundt deg sier. Mye er ting de strengt tatt ikke trenger å dele med omverdenen, bare tullete ufornuftige ting rett og slett, men det blir samtaler av det.

Jeg hatet å spørre om ting i butikken før, gikk heller og leita etter varer jeg ikke fant i evigheter enn å spørre en ansatt om hjelp. Nå øver jeg på småsnakk med butikkansatte og andre ukjente.

Skrevet

Jeg synes det er så fucked at noen ikke forstår at man kanskje har sosial angst e.l. når man har litt trøbbel med kommunikasjonen...

Det tar litt tid å øve seg på å bare si det som faller seg inn. Legg merke til hva folk rundt deg sier. Mye er ting de strengt tatt ikke trenger å dele med omverdenen, bare tullete ufornuftige ting rett og slett, men det blir samtaler av det.

Jeg hatet å spørre om ting i butikken før, gikk heller og leita etter varer jeg ikke fant i evigheter enn å spørre en ansatt om hjelp. Nå øver jeg på småsnakk med butikkansatte og andre ukjente.

Ja! Jeg har øvd meg med fremmede som står å venter på bussen/trikken/toget, latet som om jeg ikke er kjent i området sånn at jeg må spørre om veien og sånt.

Men når det er folk jeg ser hver dag, som jeg ikke tilbringer mye av dagen med, så dukker den murveggen opp :sukk:

Skrevet

Hvis du er redd for å snakke med denne damen, så er det tydligvis noe galt med kjemien. Jeg vet det meste om sosial angst av erfaring, og når du treffer på den rette da vil du ikke ha problem med å snakke. Hvis du vil ha den rette, så vent litt å se. Finn ut hva du ønsker i en dame, og denne damen vil dukke opp før eller senere. Tid er ikke viktig i det store og det hele. Det som er viktig, er at din drømmedame dukker opp når hun skal, uavhengig av når.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...