Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i noen år (bodd sammen i 1 år). Kan for øvrig legge til at vi begge er i begynnelsen av 20 årene. Det har seg slik at jeg lever med en som sliter med mye angst i hverdagen. Alt fra å ha veldig dårlig selvbilde, problemer med å se for seg en fremtid osv. Det hele har vist seg å være mer omfattende enn vi først trodde, og jeg kjenner at det begynner å slite mye på meg. Jeg kan også nevne at han får profesjonell hjelp for dette. Problemet er at jeg nå har begynt å bli veldig usikker på hvor mye mer jeg faktisk orker. Til nå har jeg prøvd å være sterk for oss begge, men jeg ønsker meg bare mer og mer en normal hverdag. En hverdag som i fremtiden inneholde både bryllup og barn. Bare dette på lik linje med å kjøpe ny bolig er noe han ikkje klarer å se for seg, på grunn av angsten. For meg er det grenser for hvor lenge jeg ønsker å sette livet mitt på vent, da jeg vet hva jeg vil. Vi har snakket mye om dette sammen, og min samboer vet dette godt. Grunnet utdannelse må jeg uansett bo her jeg bor nå, frem til jeg er ferdig. Likevel er jeg usikker på om jeg skal vente å se, til jeg er ferdig og må begynne å tenke på hvor jeg skal søke jobb eller ikke. Slik jeg oppfatter det nå, er sjangsene minimale for at min samboer blir særlig mye bedre. Jeg har i alle fall ikke sett noen markerte forandringer enda. Problemet er at vi bor sammen, noe som gjør det hele mer komplisert. Jeg er veldig glad i min samboer, men er som sagt veldig usikker på hva jeg skal og bør gjøre. Er det noen som har vært i en slik situasjon? Hva gjorde dere med bosituasjonen? (vi leier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg gikk fra min samboer så valgte jeg å flytte ut. bruddet var tungt for han så jeg ville klart ikke begynne å krangle om bostedet vårt på toppen av det hele. og siden han hadde råd til å leie stedet alene så valgte jeg å flytte selv. så fikk jeg også en helt ny start, i en helt ny leilighet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...