Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd A- vitamin i dråpeform (Dr. Bondevik) ?

Min hud er kombinasjonshud, blir fort blank, har sjelden kviser, MEN huden min er likevel så stygg :tristbla: Ujevn med fullt av "klumper"/"humper"....... Blir så oppgitt. Og det er ikke kviser som skal ut- klumpene bare er der...og jeg blir ikke kvitt dem..¨

Lurer på om disse A- vitamindråpene kanskje kan hjelpe...?

Noen som har andre tips..?

Lurer litt på å begynne på Obagi hudpleieprogram også, men....

Bruker nå MD formulations- har gjort det i 1 år, men huden blir ikke stort bedre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har prøvd A- vitamin i dråpeform (Dr. Bondevik) ?

Min hud er kombinasjonshud, blir fort blank, har sjelden kviser, MEN huden min er likevel så stygg :tristbla: Ujevn med fullt av "klumper"/"humper"....... Blir så oppgitt. Og det er ikke kviser som skal ut- klumpene bare er der...og jeg blir ikke kvitt dem..¨

Lurer på om disse A- vitamindråpene kanskje kan hjelpe...?

Noen som har andre tips..?

Lurer litt på å begynne på Obagi hudpleieprogram også, men....

Bruker nå MD formulations- har gjort det i 1 år, men huden blir ikke stort bedre..

MD Formulations er kjempe bra produkter, men det kan hende at de ikke er riktig for DIN hud. Kanskje du burde prøve et annet merke og se om det hjelper? Jan Marini er også et godt merke for kombinasjonshud/acne. Et annet tips er å gå til legen og få P-pillene Diane. Disse var opprinnelig skapt for å motvirke kviser, og mer tilfeldig at de fungerte som prevansjon også. Det har sirkulert mye usikkerhet rundt pillen med tanke på blodpropp, men så lenge du ikke har høyt blodtrykk eller noen i familien har hatt blodpropp skal den være helt fullstendig ufarlig. Snakk med legen din :) Lykke til!! :)

Skrevet (endret)

Anbefaler ikke p-piller...Hva skjer når du slutter? Noen går det bra med, andre klikker huden totalt for....Finn heller en varig løsning.

En god peel er til hjelp mot ujevn hud. Min hud likte ikke MD sitt renseprogram, men MD face & body scub er alikevel kjempe på huden min. Har du prøvd denne eller annen peel?

Exuviance er en serie med meget gode produkter. Husk og å tilføre rikelig med fukt.

Du kan gjerne gå på Obagi om du føler du trenger et såpass program og hudfornyelse. Hovednøkkel i programmet er a-vitaminsyre og dette kan prøves for en billigere penge..fastlege kan skrive det til deg.. Enten Aberela eller Differin.

Et annet tips fra Bondevik som jeg selv bruker er å drikke Omega 3,6,9. Fukter huden fra innsiden.

Har du mulighet så gå gjerne til Bondevik. Han er en av de og nå som fraråder p-piller og antibiotika mot hudproblemer for de er kortsiktige løsninger og jobber også fra innsiden for å hjelpe huden og gi varige resultater. Jeg har ikke vært hos han personlig, men lest en del på nett.

Personlig synes jeg Obagi var et kjempeprogram for min hud. Trenger du såpass og har pengene...go for it... :jepp:

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...