Gå til innhold

utenlandsreise med barn for de som ikke fordrar charter

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi reiser nå(uten barn) stort sett til storbyer.

når ett barn eller to kommer ser jeg for meg at det fort blir litt innenlandsferie - og kanskje en danmarksferie i ny og ne - men hvor kan man dra på utenlandsferie(utenfor skandinavia) når man ikke utstår charterferier?

mitt verste mareritt er å være stuck ved et hotellbasseng et sted på gran canaria.

så; tips til feriemål hvor det går fint å ha med seg barnevogn uten for mye styring?

ser jo at flere drar til storbyer med barn, men ser for meg at det kan bli litt mer stress en avslappet...

reisen i seg selv bør jo ikke ta for lang tid heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er en veldig reiseglad familie, og elsker både lange familieferier til New York og det å være "stuck ved bassengkanten på GC"

vil anbefale deg både Skottland, USA og Frankrike som fine steder å reise til med hele familien :)

Skrevet

Kommer litt an på hvordan du ser for deg ferien. Charter er jo også så mangt, bare så det er sagt. ;) Selv pleide familien min å leie leilighet nærme stranda, så ruslet vi ned dit når vi ville bade osv.

Uansett, når man reiser charter så trenger man ikke å være stuck noe sted. Det er hva man gjør det til, som f.eks å leie bil og reise rundt, se litt annet enn hotellet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Gjør det som du sikkert har gjort til nå vel, ta et rutefly (eller charterfly) og dra fra flyplassen til en by som ikke er for turistifisert hvor dere finner hotellrom selv eller leier en leilighet privat. Det har vi gjort i alle år, jeg har vært på utenlandsferie årlig siden jeg var 0 og var ikke på charter før jeg var 20. Det er bare å kjøre en annen vei enn charterbussene, selv på Mallorca og Gran Canaria finnes det steder hvor det knapt er en svidd nordmann å se.

Vi var mye i Portugal, Spania og Frankrike, som oftest langs kysten men gjerne i små idylliske fiskerlandsbyer og slikt. Portugal har begynt å bli veldig turistifisert det og nå, men kan anbefale Ericeira f eks hvis du liker en rolig småby. Hadde også en fin ferie på landet i England i et hus med gress på taket, det var stor stas. Nå skulle jeg anbefale en søt liten by langs den franske riviera også, men den husker jeg selvsagt ikke i farten.. hm. Bare å google litt rundt så finner du mange spennende steder hvor Star Tour ikke har hoteller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...