AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Er det noen som har veid like mye som meg, og har tips å komme med? Hvordan dere la om kostholdet? Hvor ofte dere spiste, hva dere spiste og hvor mye dere spiste?
Gjest Taxmannen Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Du må vel bare ligge i kaloriunderskudd rett og slett. Forbrenn mere enn du gaffler i deg.
koffein Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Jeg er et 20 år gammelt kvinnfolk som for ca. et år siden veide 90. Nå veier jeg 64. Som Taxmannen så fint formulerte ovenfor her, handler vektnedgang i all hovedsak om kaloriunderskudd. Det jeg gjorde var bare å bli mer bevisst på næringsinnholdet i forskjellige matvarer, samt sørge for å ligge i et moderat underskudd hver dag. Når man har en viss kalorigrense å forholde seg til, velger man naturligvis vekk matvarer med høy energitetthet, og spiser de som gir best metthetsfølelse (proteiner og grønnsaker). Hadde også et par dager i måneden der jeg tok fri fra dietten og kaloritellingen, og spiste det jeg hadde lyst på. Når det gjelder måltidsfrekvens, spiste jeg i grunn bare når jeg var sulten, og ikke til faste tider. Kroppen sier i fra selv når den trenger mat. Sånn ellers handler det om motivasjon og disiplin. Jeg bare våknet opp en morgen og bestemte meg for å bli sunn, slank og sterk. Har ikke sett meg tilbake siden.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Du må vel bare ligge i kaloriunderskudd rett og slett. Forbrenn mere enn du gaffler i deg. Jaja, det skjønner jeg også. Men noen sier at spiser man for lite så er ikke det bra heller for forbrenningen. Dessuten gaffler jeg ikke i meg Føler egentlig jeg har et ok kosthold, men skjer ikke noe. Kunne trengt noen konkrete råd, ikke slike stikk i siden som du sender
koffein Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Jaja, det skjønner jeg også. Men noen sier at spiser man for lite så er ikke det bra heller for forbrenningen. Dessuten gaffler jeg ikke i meg Føler egentlig jeg har et ok kosthold, men skjer ikke noe. Kunne trengt noen konkrete råd, ikke slike stikk i siden som du sender Nei, det er ikke så gunstig å legge seg for lavt på kaloriene. Ca. 500 kalorier i underskudd om dagen er greit for de fleste. Dersom det ikke skjer noe, inntar du nok flere kalorier enn du tror. Prøv å veie og regne ut det faktiske kaloriinnholdet i maten du spiser over et par dager, så ser du nok hvor feilen ligger.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Jeg begynte å trene på ellipsemaskin hjemme. Begynte rolig og økte øktene litt og litt. Fikk plutselig ikke så lyst på så usunn mat og kuttet derfor ut godteri på hverdager.(Jeg var sjokoman!! En stor plate hver kveld) Jeg spiser også bare en porsjon til middag, med lite poteter/karbohydrater. Passer på å få i meg frokost hver dag, om enn bare ett knekkebrød. Porsjonkontroll er viktig. Man kan unne seg litt men man må ikke ta flere ganger, veldig viktig.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Jeg begynte å trene på ellipsemaskin hjemme. Begynte rolig og økte øktene litt og litt. Fikk plutselig ikke så lyst på så usunn mat og kuttet derfor ut godteri på hverdager.(Jeg var sjokoman!! En stor plate hver kveld) Jeg spiser også bare en porsjon til middag, med lite poteter/karbohydrater. Passer på å få i meg frokost hver dag, om enn bare ett knekkebrød. Porsjonkontroll er viktig. Man kan unne seg litt men man må ikke ta flere ganger, veldig viktig. Men hva spiser du bortsett fra frokost og middag da? Kan du gi meg et eksempel på hvordan en dag er for deg, rent mat messig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå