Gå til innhold

Underskjørt

Sessa

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere? Vanlig undeskjørt eller rockering-skjørt? Jeg fikk med et rockering skjørt til kjolen, men synes det så litt kantete ut? :blunke: Kanskje bedre å velge et annet uten ringer? Noen erfaringer eller gode meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sydamen min skal sy tyll under kjolen min det skal vel ikke være eget underskjørt, men sys fast til kjolen.

Mener å huske jeg leste om en som hadde ring og den syns under hele vielsen.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke underskjørt i det hele tatt jeg... Det kunne godt ha vært underskjørt til kjolen min, men jeg syntes det så litt "enklere" ut uten - ville ikke være så veldig .. hm... pyntet eller hva man skal si... Syntes altså det var like pent uten, og valgte da å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et eget underskjørt under kjolen med tyll på, så da trenger jeg sikkert ikke ring-skjørtet? Jeg vil jo ikke se enorm og klumpete ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne av meg giftet seg nå i sommer hun hadde kjempestort tyll skjørt under meg sikkert 15 lag, det ble veldig fint og stort under hennes kjole. Det falt liksom veldig naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal velge, kommer vel an på kjolen? Selv skal jeg ha en kjole med forholdsvis "enkel" underdel, men med stort tyllskjørt under. Da faller den penest. Prøvde sånn med ringer, og de syntes faktisk igjennom. Tror kjolen skal være ganske diger nedentil for at sånn med ringer tar seg pent ut :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kjolen skal være ganske diger nedentil for at sånn med ringer tar seg pent ut :roll:

:Nikke: Det trur eg òg... Har vore i fleire bryllaup (og sett bilde av ein del) der ein tydeleg har sett kor ringen/ringane er... Altså, det har vost gjennom kjolen, om du skjønar... Og det er ikkje så lekkert. Ein annan ting er at når det skal fotograferast etc., og ein har ringar i underskjørtet, skal ein passe godt på å ikkje stå med nokon for tett inntil - då vil kjolen 'bule ut' framme eller bak... (Var dette mogeleg å skjøne?)

Eg hadde sjølv kun eit tynt underskjørt (silkeaktig - kun for å unngå at kjolen gjekk mellom meina eller sånn), så eg har ikkje personleg erfarinr... Veit berre kva eg har sett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også med rockering skjørt til kjolen. Men tror ikke jeg slal bruke det. Damen i butikken sa jeg bare kunne ta ut ringene hvis jeg ikke ønsket å bruke de. Men da blir jo underskjørtet lengere :oops:

Har sett et veldig fint et på lisenett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo underskjørtet lengere :oops:

Er ikkje det lett å legge opp då? Falden skal jo uansett ikkje vise...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er sant Pip. Bra noen er litt mer kreative enn meg :lol:

Hehe... Det er jo det som er så genialt med eit slikt forum veit du - 100 hjernar (tilfeldig tal, men det er ganske mange som vankar her inne!) tenker betre enn ein! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fryktelig skeptisk til underskjørt med ring, men det var ikke tvil om at kjolen falt mye penere med underskjørt enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter siste snik-vielse jeg var på er jeg ialefall hundre prosent sikker på at jeg skal ha et underskjørt uten ring... det var ikke mye pent der jenta satt og ringen stakk ut foran hele kjolen hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter siste snik-vielse jeg var på er jeg ialefall hundre prosent sikker på at jeg skal ha et underskjørt uten ring... det var ikke mye pent der jenta satt og ringen stakk ut foran hele kjolen hennes....

Snikvielse? Stakk du bare innom en kirke og tittet lissom? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde underskjørt med ring og det er ikke mange bildene det synes på. Det synes litt når jeg sitter i kirken, men det tror jeg ikke mange la/legger merke til uansett, hvis man ikke ser etter akkurat det da.

Men det kommer vel litt ann på hvor stort skjørtet er i utgangspunktet om det blir fint eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt kreativ her; hva med å tape (!) fast ringen nederst til kjolekanten med dobbeltsidig tape? Da vil man vel unngå at det synes.

Selv er ikke spesielt bekymret for akkurat den problemstillingen, må jeg si.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I "min" bruds tilfelle var det ikke det at ringen var synlig men at den stakk ut kjolen slik at man tydelig så at det var noe under der som ikke var fint.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...