Gå til innhold

Tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig endelig fått oss tørketrommel, og det er så kjekt å få klærne tørre på et blunk. Men så fant jeg jo ut at veldig mange av klærne mine egentlig ikke kan tørketromles ... Så da lurer jeg på hva dere andre gjør? Ting jeg vasker på 60 grader kan jo som regel tørketromles: truser, boxere, sengetøy og håndklær, men hva med gensre, topper, skjørt og alt det andre som egentlig ikke skal tørkes i tørketrommel? Det meste har jeg faktisk tørket i tørketrommelen uansett, på lav varme. Men de tingene jeg er redd for, fine gensre, bh-er osv. lar jeg heller tørke på vanlig måte. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker:

Håndklær

boxershorts

sengetøy

t-skjortene til samboer

sokker

Har blitt veldig flink til å henge opp tøy jeg er redd for. Før tørket jeg alt sammen, og det meste gikk bra, men jeg ser for meg at klærne holder seg bedre hvis de tørker på stativ.

Skrevet

Jeg tromler alt som er 60-graders vask (håndklær, sengetøy, sokker, undertøy). Gensere/topper og bukser henges opp på hengere. Tromler av og til noe av barnetøyet (f.eks. HM tåler tromling).

Skrevet

Håndklær, sengetøy, undertøy og sokker og t-skjorter. Det tror jeg dekker det meste. Det meste annet tørkes på annet vis.

Hvis jeg trenger et plagg fort så kan det hende jeg vurderer å tromle det selv om jeg ikke gjør det til vanlig. Men ikke for ofte, da mange gensere har en tendens til å bli nuppete.

Skrevet

Jeg tromler omtrent det samme som deg, ts :) Det eneste som aldri går i tørketrommelen er bher.

Skrevet

Som de andre - håndklær, sengetøy, undertøy og T-skjorter. I tillegg har en og annen joggedress og genser i joggestoff fått ta turen innom av og til. Og er det fullt på tørkestativet så sender jeg fleecegensere i trommelen også, men da på redusert varme.

Skrevet (endret)

Jeg tromler så å si alt! Ull tar jeg selvfølgelig ikke i trommelen da, og et og annet fint plagg henger jeg heller opp. Men alt annet går i trommelen. Har gjort det i ca 4 år nå, og kan ikke si at klærne mine har blitt noe synlig slitt eller ødelagt noe som jeg kommer på. :)

Edit: kom på at jeg har ødelagt endel blondeundertøy...

Endret av Pupsilure
Skrevet

Jeg hater å henge opp klær så jeg tromler alt som kan tromles. Herunder går også det meste i bomull, som t-skjorter og topper. Er de fra HM så er det ikke evigvarende plagg uansett.

Trommel ødelegger fibrene i stoffet da, merker det spesielt på bukser. De mister jo helt formen. Så favorittjeansene ser aldri innsiden av en tørketrommel. Heller ikke veldig dyre plagg og fint undertøy. De ser forsåvidt ikke innsiden av vaskemaskinen engang, jo større klesbudsjett jeg får jo mer håndvask og rens. Evt jo mer skitne klær som hoper seg opp, hehe.

Skrevet

Hovedregelen min er at 60 graders vask går i tørketrommelen. Hender jeg legger inn enn olabukse hvis jeg skal ha den på meg og den ikke er helt tørr, eller går ofte collegegensere i tromlet. Vanlige klær og penklær henges på stativ.

Skrevet

Tromlar det same som de andre, i tillegg tromlar eg regnkle om eg treng dei tørre raskt.

Skrevet

Har ikke trommel nå -og merker virkelig at jeg savner den!! Selv om jeg ikke akkurat savner strømregninga.. ;)

Men jeg tromlet/tromler også det aller meste -håndklær og sengetøy osv. fikk alltid en tur i tørkeboksen, men klær ellers tok jeg kun en gang i blant. Vasket og tromlet til og med Conversene mine... :fnise: Klær som ikke tåler varmen, eller ting av ull slapp selvsagt unna. Det som er mest deilig med trommelen er jo at den fjerner endel overskudds "lo" og slikt som er igjen på klærne selv om de er blitt vasket. Greit nok så kan jeg skjønne at det sliter på klærne, men for meg som allergiker så var det himmel å kunne bli kvitt lo, dyrehår, mine egne hårstrå og generell dritt!

*savn*

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt vaskemaskin med trommel, men jeg har oppdaget at jeg ikke bruker den. :P Ser for meg at jeg skal tromle håndklær og sengetøy, for de er så plagsomme å ha hengende til tørk. Alt annet henger jeg opp på en tørke-greie vi har (er egentlig et tørkeskap, men kun "bakplaten" med pinner og vifte/varmefunksjon henger på veggen, resten er borte).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...