Gå til innhold

Blomst/plante som lever i to uker uten vann og med lite lys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen forslag? Unntatt kaktus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en plante som heter sjømannstrøst, den tåler i hvert fall å stå ganske mørkt. Vet ikke hvor godt den klarer seg med to uker uten vann da, men du kan jo google og se om du finner noe info!

Skrevet

også har du en plante som heter ceropegia som trenger sjelden vann og kan stå i litt mørke rom.. jeg har 5 slike og de får så å si "aldri" vann, så de tørker mellom hver vanning, og trives som bare det :)

disse får du som hengeplanter og på bøyle eller hjerteformet, søk på google så finner du den nok sikkert der :)

eller så har du mange fine hoya typer som tåler å tørke, men trenger selvfølgelig litt lys da, som de flete planter.. spørs jo litt hvor lite lys du mener de får da?? får den dagslys eller bare lampe lys når du er i det rommet??

håper det hjelper litt da :)

Skrevet

Hoya kan stå i månedsvis uten vann (om vinteren) og den lider ikke veldig mye under mangel på lys i denne årstiden heller.

Skrevet

Orkideene mine står glatt i 2 uker uten vann når vi er borte, og de står i nordøstvendt vindu uten direkte lys. De stortrives!

Skrevet

Jeg har en smaragdpalme (zamioculcas), som trives godt med litt mishandling i mørket ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...