Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bli gravid i løpet juli/august/september 2011.. helst.. :) jeg går på p-piller nå..men vil gjerne slutte litt før siden jeg har hørt at det kan ta litt tid før kroppen er "normal" igjen..Har tenkt litt på å slutte på pillen i februar.. burde jeg vente?

hadde uregelmessig mens før jeg begynte på p-pillene 6år siden. Har hatt klokkevis mens etterpå. men er litt redd for at mensen blir uregelmessig igjen når jeg slutter med pillen.. noen som har erfaringer med dette? Klarer jeg å regne meg ut til Eggløsning selv med uregelmessig mens?

jeg har også noen celleforandringer.. vil dette ha noe påvirkning på hvor lang det vil ta? samboer har ihvertfall allerede testet seg, så det er ingenting i veien med hans soldater.. vet det er veldig forskjellig fra person til person...men syns det er veldig vanskelig dette her.. har ikke lyst til å bli gravid før til sommeren..

noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på pillen i oktober 2009 og er ikke blirr gravid enda :(

Hadde gått på dem i 10 år sammenhengende, så vil tro det er det som gjør at vi har problemer (uten at jeg vet det såklart, har ikke noe utredning på om noe er galt med en av oss)

Jeg brukte en 3-4 mnd på å komme i syklus etter pileslutt, så jeg hadde sluttet på dem mye tidligere om jeg hadde visst det.

Fikk bedre hud, mindre humørsyke, og MYE mer sexlyst etter jeg slutta, så jeg kommer ALDRI til å gå på piller igjen!

Så var jeg deg hadde jeg bare slutta tidligst mulig, og heller brukt alternativ prevansjon om det absolutt ikke passer å bli gravid helt enda :)

Skrevet

Det er vanskelig å si.. I mitt tilfelle ble jeg gravid måneden etter p-pilleslutt (etter å ha brukt dem i 6 år). Ei venninne av meg ble gravid 4 mnd etter hun slutta, og ei anna venninne igjen brukte over 10 mnd på å få tilbake mensen og deretter tok det dem ytterligere 6 mnd å bli gravide.

Jeg vet det er mange som bruker noen/mange mnd på å få tilbake menstruasjonen/eggløsningen, så jeg ville nok ha sluttet med p-pillene og heller brukt annen prevensjon frem til dere vil begynne å prøve.

Skrevet

noen ppiller gir deg faktisk større mulighet for å bli gravide umiddelbart etter slutt, mens andre kan henge igjen litt. Dette kommer an på om ppillen virker med at den hemmer eggløsning, eller om den virker med at sæden ikke kommer inn i livmoren.

Skrevet

ja.. vet det er veldig forskjellig.. Han er litt skeptisk til å slutte på pillene før, for han er evig optimist og mener det går på første forsøk.. hehe mens jeg er litt mer skeptisk til det.. Finns det alternative prevasjonsmidler utenom kondom som ikke påvirker eggløsningen?

Skrevet

noen ppiller gir deg faktisk større mulighet for å bli gravide umiddelbart etter slutt, mens andre kan henge igjen litt. Dette kommer an på om ppillen virker med at den hemmer eggløsning, eller om den virker med at sæden ikke kommer inn i livmoren.

Jeg gikk da på Cerazette, en av dem som liksom skulle gi "større" milighet......

Runder snart året med prøving

Skrevet

jeg går på diane nå.. så er litt bekymret da disse visstnok har mye mer hormoner eller noe i seg.. er visst mer beregnet som ett hudpreparat..har aldri hatt problemer med uren hud eller kviser..så forstår ikke helt hvorfor jeg har fått dem...

Skrevet

Jeg gikk da på Cerazette, en av dem som liksom skulle gi "større" milighet......

Runder snart året med prøving

og jeg ble gravid med tvillinger 3 uker etter slutt, så det varierer jo veldig. jeg spontanaborterte og måtte gå halvannet år med Pergotime-kurer og utallige nye aborter, så det var jo litt pussig at jeg ble gravid da, når jeg egentlig ikke har så lett for å bli gravid.

Skrevet

ja.. vet det er veldig forskjellig.. Han er litt skeptisk til å slutte på pillene før, for han er evig optimist og mener det går på første forsøk.. hehe mens jeg er litt mer skeptisk til det.. Finns det alternative prevasjonsmidler utenom kondom som ikke påvirker eggløsningen?

:ler: jeg kjenner igjen den optimismen! Min kjære tror også at det er gjort i en håndvending når vi etterhvert skal begynne å tenke på barn.

Nå har jeg heldigvis vært så lur at jeg har kuttet ut p-piller, for jeg syns det ble så unaturlig.. Har også lett etter andre varianter som ikke påvirker eggløsning og hormoner, men tror ikke det finnes. Dermed går det i kondombruk og avhopping i svingen her i huset :gjeiper:

Skrevet

:ler: jeg kjenner igjen den optimismen! Min kjære tror også at det er gjort i en håndvending når vi etterhvert skal begynne å tenke på barn.

Nå har jeg heldigvis vært så lur at jeg har kuttet ut p-piller, for jeg syns det ble så unaturlig.. Har også lett etter andre varianter som ikke påvirker eggløsning og hormoner, men tror ikke det finnes. Dermed går det i kondombruk og avhopping i svingen her i huset :gjeiper:

hehe okai.. ja jeg tror jeg bare må gå for planen min.. jeg skal gå på fem brett nå frem til midten av februar ca, så da slutter jeg etter det. så får vi bare være forsiktige frem til sommeren.. skulle jeg bli gravid før så er det lnokså ubeleilig men ikke krise..

Skrevet

Akkurat sånn var min samboer også! Og nå er det snart 6 mnd siden jeg slutta på pillene, men har enda ikke sett noe til mensen... Håper det går fortere for deg :)

Skrevet

Akkurat sånn var min samboer også! Og nå er det snart 6 mnd siden jeg slutta på pillene, men har enda ikke sett noe til mensen... Håper det går fortere for deg :)

uff.. jeg blir nervøs når dere sier sånt.. ! :( blir så usikker på om jeg burde slutte med en gang.. men tror ikke samboeren vil like det.. han er ikke så fan av kondomer å slikt (ikke jeg heller egentlig), og da blir hoppe av i svingen ganske risikofyllt nå.. uff.. nei.. jeg må vente til nyåret og bare håpe det går min vei...

Skrevet (endret)

Dersom en virkelig vil bli gravid i juli/august/september 2011 og går på p-piller nå så er det tryggeste valget å slutte på p-piller om ikke så lenge. Noen bruker måneder på å komme tilbake i normal syklus, noen bruker måneder/år på å bli gravide uansett om en kommer raskt inn i normal syklus eller ikke.

Men om du virkelig vil fortsette å knaske tabletter vil jeg råde deg til å slutte noen måneder før dere begynne prøvingen. Det å bruke kondom/hoppe av i svingen/bruke alternative metoder for å unngå graviditet i noen få mnd. kan ikke være det minste problem sammenlignet med det å ikke bli gravid når en ønsker det! Som alternativ til kondom er det pessar, ellers fint lite uten hormoner i.

Vi har vært prøvere i 3,5år selv om syklusen var på plass med en gang etter p-pilleslutt og den går like presis som ei klokke.

Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Alle er ulike, du kan angre om du slutter på p-pillen nå og blir gravid, du kan angre om du slutter i april og ikke blir gravid før i desember... Det er bare dere som kan ta det valget.

Vær klar over at det anses som normalt å prøve i 6-12mnd.

Endret av Strix
Skrevet

takk for svar..

snakket litt med samboer om mine bekymringer på at det kan ta lang tid før syklusen er tilbake. Så vi slutter med p-piller i januar. da har jeg 6 mnd på meg før vi skal begynne å prøve.. så får vi bare håpe på det beste :)

Håper det går rette veien for dere også snart da..!

• 2 uker senere...
Skrevet

Slutt med den nå, det er alltid de som ikke planlegger og det passer dårligst for som blir gravide. Om du venter til det passer får dere så prestasjonsangst og blir så stressa at det ikke kommer noen baby på vinter og vår, jeg snakker av erfaring!

Skrevet

jeg sluttet på p-pillen for snart 8 mnd siden, og har enda ikke blitt gravid .. :/

Har gått på pillen ca 4 år. (brukte Mercilon, men har også gått på Trionetta og Yasmine).

Besteveninna mi har også brukt p-piller ca like lenge som meg. Hun sluttet på p-pillen og ble gravid rett etter, så det varierer veldig fra jente til jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...