november03 Skrevet 6. oktober 2003 #1 Del Skrevet 6. oktober 2003 Vi skal ha 2 små brudepiker (3 og 5 år) og vurderer å ta dem med til kirken på forhånd for å øve. Også øve på å gå sakte med min svoger (han skal følge meg opp) og gå gjennom dette med hvem sitter hvor, når bytter man plass, etc. etc. Er det andre som har planer om å gjøre dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 6. oktober 2003 #2 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg tror dette er ganske vanlig. Presten vi skal ha sa han alltid øvde med brudeparene på forhånd. Dette fordi damer har en tendens til f.eks. å knele med rett rygg mens mennene kneler bøyd. Bruden blir derfor høyere enn brudgommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
november03 Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 6. oktober 2003 ok, takk for svar! Men øver dere da i kirken eller hjemme? Vet ikke engang om kirkene holder åpne på dagtid...??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. oktober 2003 #4 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg tror det er vanlig at det avtales med presten, og at øvelsen skjer i uka før bryllupet. Ta kontakt med menighetskontoret der dere skal gifte dere når det nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. oktober 2003 #5 Del Skrevet 6. oktober 2003 Dere øver såklart i kirken, er jo der vielsen skal foregå Har aldri hørt om noen som ikke har øvet i kirken sammen med prest, forlovere og ev. brudebarn og foreldre... Det viktigste er jo at brudeparet er med, men passer det for de andre er gjerne de med også. Man øver på alt fra hvordan bruden og den som fører henne inn skal gå, hvordan man skal sitte, bytte plasser, knele.. Hvis noen skal lese noe (eks. forlovere som leser fra teksten) bruker de å få gjøre det... Kort sagt, man går igjennom ALT sammen, presten kan jo dette og har oversikt. Vi øvde torsdagen før bryllupet. Når det gjelder de to små brudepikene dine tror jeg ikke det er så alt for nødvendig at de er med på selve øvinga, det kan heller gjøre dem lei... Men sørg i alle fall for at de har vært i kirken før, så de vet hvordan og hva en kirke er... Så føler de litt at de kjenner stedet, da blir det gjerne ikke så skummelt! De er vel antagelig for små til å huske det dere har øvet på uansett, men selve huset kjenner de igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
november03 Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ok, jeg skjønner at jeg må snakke med presten vår om øving i kirken. Vi skal møte ham for første gang hjemme hos ham om et par uker for å bli bedre kjent. Da skal jeg spørre ham. Veldig god ide å ta med barna til kirken også. Takk for fine svar!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå