*Bumblebee* Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Noen som vet?har fine turkise fliser på badet,men fugene(eller hva det nå heter,det som ligger mlm hver flis i alle fall) er blitt skikkelig stygge og misfargede.jeg har prøvd å bokstavlig talt ligge på kne å skrubbe de rene,men det hjelper jo ikke finnes det ikke noe "whitening" stoff man kan smøre på kansje? hadde blitt såå glad om jeg kunne fikset på det...den misfargingen skjemmer jo ut hele resten av badet.
Gjest Ludovie Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Jeg har noen ganger kjøpt et sterkt kjemikalium som jeg dessverre ikke husker hva heter, og som funker som bare det. Gå i en baderomsbutikk og spør, så har de sikkert noe å anbefale.
Rhiannon Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Er enig med over, snakk med en baderoms- eller fliseforretning. Det fins egne rensemidler for flis - selv brukte jeg noe som het Grunnrens, fra Hey'Di, sist jeg skurte, og det var veldig effektivt, men det kan finne på å ta glansen av blanke fliser. Dette kan du i så fall rette opp igjen ved å vaske flisene med fast grønnsåpe (ikke flytende) av typen du får kjøpt på dagligvarebutikker. Det kan også være at det er brukt en mørk fugemasse på gulvet ditt. Det er i så fall mulig å legge en fugepasta av en eller annen sort over, av en annen farge. Dette vet flisebutikken mer om. Lykke til! Mørke fuger er ikke noe gøy
*Bumblebee* Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2010 Takk for svar folkens! Har vært innom en badebutikk idag,og fikk kjøpt noe godstoff som de skrøt mye av...håper det funker!skal testes etterpå. Jeg vet forresten at det ikke er brukt mørk fugemasse,for i hjørnene på badet er de så fiine og hvite så.. :gjeiper: så blir spennende å se om det virkelig er så bra dette stoffet.hvis ikke går jeg rett ned og klager...flasken kostet over 200 kr!
Gjest Best Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Følg bruksanvisningen nøye, og følg den!!! Funker det så må du si hva produktet heter;) Inne i dusjen pleier jeg å bruke klorin, funker greit, men skulle gjerne fått resten av fugene pene også.
*Bumblebee* Skrevet 22. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2010 Da kan jeg med glede konstatere at det virker!! var litt jobb da vel og merke,jeg har påført og skrubbet 2 dager på rad for å få det helt fint.men nå er de lyse som bare det! (men jeg er perfeksjonist så hadde vel i utg.punktet bare behøvd èn påføring..men ser jeg noen steder jeg har glemt så MÅ det ordnes opp i;) det var bare å sprøyte middelet på,skure litt med skurekost,la det virke en stund,for så å spyle av med kaldt vann og la det tørke.vips ferdig! hmmm men hva det het..TD dusj og bad tror eg..?var ikke noe fancy navn akkurat.. kostet 200 kr for en flaske,regner med den varer en stund for det var vel ca 0,5 liter i den.man kan visst vaske dusj og vegger o.l. også med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå