AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Hva gjør man med krukkene med stauder i på verandaen vinterstid? La dem stå (staudene fryser vel og dør om vi får en slik vinter vi hadde i fjor) eller ta dem inn i kjelleren? Hadde også planlagt å knoller med tulipaner og andre tidlig vår knoller, og de skal jo settes i jorda nå før frosten kommer. Jeg hadde planlagt å ha tulipanene i krukke, lar jeg den krukka stå ute da, eller tar den inn i kjelleren?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Jeg har også lurt på dette, googlet litt og har ellers gjort meg opp noen tanker: * dersom staudene hadde tålt å stå på friland der du bor, vil de vel kunne overleve i krukkene. Men du må passe på fuktigheten - om det blir for vått kan potta og røtter/løker/knoller fryse i stykker eller råtne. Et tips jeg fikk er å la pottene stå uten skål om vinteren slik at det er ok drenering. Evt kan du dekke over og vanne i kontrollerte former selv. * tulipanløk tåler frost, men endel andre løk må taes opp av jorda eller overvintre i krukka innendørs. En kald kjeller er sikkert fin til det. Jeg har nettopp kjøpt meg krukker og tenkte egentlig å vente til våren med å plante noe i dem, men er sterkt fristet til å kjøpe noen fine tulipanløk o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå