Gå til innhold

Ridning i Trondheim området?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vanvittig lyst til å begynne å ri igjen. Problemet er at jeg ikke har tid til egen hest eller tid til å ha hest på fòr. Er 1år siden jeg flyttet til Trondheim som student, og lurer på om det er flere som meg. Som kanskje har funnet en løsning?

Noen som vet om det finnes en stall hvor hesteinteresserte kan låne hest og ri, stelle med og -

Husker at det var en slik fin stall der jeg vokste opp. Det kostet penger, men det gjorde ikke noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårstad Hestesenter har jeg gode erfaringer med, ihvertfall :) Red der i 8-9 år da jeg var yngre.

Skrevet (endret)

Vi har jo flere store ridesentre/skoler her i området. De jeg kommer på i farten er Reppe Ridesenter, Hårstad Hestesenter, Bratsberg ride- og treningssenter og Torp Ridesenter. Dette er mer eller mindre rene rideskoler, hvor man kan delta på kurs. Om man ikke vil ri på kurs, men heller låne en hest for stell og ridning tror jeg man burde ta en titt på privatmarkedet/fôrvert, men her kreves det nok at du har en del erfaring.

Jeg vet de har fôrvertordninger på flere av rideskolene jeg nevnte, men jeg tror de fleste krever at du er elev ved skolen for å kunne være fôrvert på skolehestene.

Jeg vil legge til at å "ha hest på fôr" som regel gjelder helfôr - at du låner hesten på fulltid og har den som "din egen", mens fôrvert gjelder at du låner en hest én eller flere dager i uka, etter avtale.

Edit; jeg så nå at du var student - da kan kanskje ridegruppa til NTNU være noe for deg? :)

Endret av Zaphireh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...