Gå til innhold

Nfoto.. !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare fortelle om en litt dårlig erfaring med de. Når du bestiller, står det 79 øre pr stk, og "Første 25 bilder gratis, hver gang (10x13cm glossy)" *Wow, nfoto har virkelig gode priser!* ..tenker jeg.

Når jeg i tillegg ser at frakt bare er på 49kr (Porto: fra kr. 49,90), må jo dette være en god deal.

Ok, velger ut bildene (jpeg på samlet størrelse ca 70MB), og laster opp.

Å fy f**n, det tok meg vel ca 20min (jeg har ca 500kb/s i upload hastighet på linja mi).

Når jeg er ferdig med opplasting, kommer det opp at de skal ha 50kr i "pakke og ekspedisjonsgebyr".. WTF.. ? Det sto det ingenting om på forsida deres!

Så jeg driter i hele nfoto, og laster opp hele bestillingen til photo.elkjop.no - de var raske som fy, det tok vel 6-7min med akkurat de samme bildene, og frakta blir kr 0,- siden jeg henter bildene i nærmeste elkjip butikk.

Må vel legge til (selv om det vel er åpenbart) at i dette tilfellet gikk jeg etter den billigste fremkalling jeg kunne finne. Nfoto er ikke aktuell neste gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare fortelle om en litt dårlig erfaring med de. Når du bestiller, står det 79 øre pr stk, og "Første 25 bilder gratis, hver gang (10x13cm glossy)" *Wow, nfoto har virkelig gode priser!* ..tenker jeg.

Når jeg i tillegg ser at frakt bare er på 49kr (Porto: fra kr. 49,90), må jo dette være en god deal.

Ok, velger ut bildene (jpeg på samlet størrelse ca 70MB), og laster opp.

Å fy f**n, det tok meg vel ca 20min (jeg har ca 500kb/s i upload hastighet på linja mi).

Når jeg er ferdig med opplasting, kommer det opp at de skal ha 50kr i "pakke og ekspedisjonsgebyr".. WTF.. ? Det sto det ingenting om på forsida deres!

Så jeg driter i hele nfoto, og laster opp hele bestillingen til photo.elkjop.no - de var raske som fy, det tok vel 6-7min med akkurat de samme bildene, og frakta blir kr 0,- siden jeg henter bildene i nærmeste elkjip butikk.

Må vel legge til (selv om det vel er åpenbart) at i dette tilfellet gikk jeg etter den billigste fremkalling jeg kunne finne. Nfoto er ikke aktuell neste gang..

Nå er det vel sjelden sånne gebyrer er oppgitt på forsiden.. Selv om nfoto ikke ble billigst for deg akkurat denne gangen, så vil jeg ikke kalle det lureri. I prislisten deres står det at porto og ekspedisjon kommer i tillegg.

Jeg har bestilt julekort, takkekort, fotobok og lerretsbilder fra nfoto og er kjempefornøyd. Raskt og billig.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Slike gebyrer er skjeldent nevnt på forsiden. Kan også hende at Nfoto har bedre papirkvalitet enn elkjøp?

(Jeg har ikke erfaring med noen av firmaene)

Skrevet

..ok.

Var kanskje litt vel negativ til nfoto, men jeg kommer neppe til å bruke dem igjen pga den lave hastigheten på upload.

At gebyrene ikke er oppgitt på forsiden er nå så, men for å kunne sammenligne priser mellom forskjellige butikker, burde alle priser stå lett tilgjengelig, gjerne på forsida. Å skjule noen gebyrer gjør bare prissammenligning vanskeligere, og hemmer konkurransen. Sier ikke at nfoto er en av de verste i "gebyrskjuling", men det var de jeg falt ned på, etter rask googling (hvorfor iallverden fins det ikke en skikkelig prisguide for fremkalling??).

Denne gangen var jeg bare på utkikk etter billigst mulig bilder, så alt av gebyrer i tillegg var lite ønskelig. Ved en senere anledning kan det hende jeg vil gjøre en større bestilling (flere bilder), men da vil jeg få enda større problemer med den lave hastigheten på upload hos nfoto.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Vet at jeg svarer på en gammel tråd, men vil bare gi deg noen tips! Grunnen til at bildene lastes sakte opp er fordi du har store bilder. Jeg vil anbefale deg å redusere størrelsen på dem slik at du kan laste opp flere samtidig. Det kan du gjøre i mange gratisprogrammer på nett, som picnik eller paint.net. Fant en god guide til dette her:http://blogg.nfoto.no/2011/07/guide-gratisprogrammer-til.html

Opplastningshastigheten er ikke forskjellig fra produsent til produsent, det går utelukkende på at bildene er for store. Det skal bare noen få justeringer til for å laste opp bildene like fort, uansett hvilke leverandør du bruker.

Håper dette var til hjelp!

Hilsen fremkallingsentusiasten!

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å forminske bildene for å laste opp bildene fortere, om serveren ikke klarer å ta imot bildene fortere.

I dettte tilfellet brukte man halvparten av tiden på å laste opp de samme bildene, hos en annen leverandør. Da er det stor sannsynlighet for at problemet ikke er bildestørrelsen, men nettsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...