AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Neste uke får jeg besøk av en spansk jente på 17 år. Hun skal bo her i huset 1 uke. Det er da meningen at meg og min familie skal vise henne hvordan det er å være norsk. Lurer på hva jeg kan servere av mat? (noe som er norsk, men kanskje ikke alt for sært) Hva bør vi gjøre på kvelder? Ta hun med på skogstur? Trenger tips til hva som er typisk norsk, vil gjerne at hun skal få en annen opplevelse enn å sitte på Pc/TV hele dagen...
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Kommer hun i forbindelse med skolen? De pleier i hvertfall å ha et bra opplegg når det gjelder hva studentene kan bli med på, og som vertsfamiliene kan delta på hvis de vil .
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Ja hun kommer med skolen så hun skal være med på oslotur, og et museum i nærheten av her vi bor. Men resten er opp til oss.. Er litt tom for ideer
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Vis henne det som er rundt der dere bor, ta henne med på skogsturer.. Kan servere kjøttkaker, rømmegrøt, pølse i lompe (for lompe er vel ikke så vanlig), brødskive med brunost.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Rømmegrøt er en smak man må vende seg til altså...kanskje greit med flere alternativer når du serverer? Kjøttkaker synes jeg var en god ide kanskje med kålrabistappe eller kålstuing, kanskje lapskaus og/eller fårikål også. Ellers er jo Grandis blitt et veldig norsk fenomen..hehe! Lefse, tilslørte bondepiker, makrell i tomat,prim,nugatti,honni korn, jarlsbergost, leverpostei,moltesyltetøy, kvæfjordkake, fiskeboller i hvit saus, laks, smørdampet torsk, fiskesuppe, vafler, tran...hehe!!
AnnaHvorErDu? Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Server henne det dere bruker å spise selv også! Liker dere taco på en lørdagskveld så lag det, det er nok garanert litt anderledes enn hva hun er vant med uansett. Alle har jo sin vri på ting. Hvis dere lager veldig tradisjonell mat så sørg for å ha ting på bordet, som mye godt brød, eller andre sideprodukter som hun kan bli mett på uten å virke uhøflig hvis det skulle bli for vanskelig å få ned hovedretten. Kjempespennende med andre kulturer da, lykke til
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Den norske turtradisjonen er veldig uvanlig for spanjoler (iallefall alle de jeg har møtt), så kanskje gå en tur, ha med niste/kakao eller lage bål og grille pølser?
Larsern Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Du kan jo ta ut 3-dagers egenmelding og gå på fylla samtidig som at du får betalt for det. Typisk norsk, og jeg tipper hun blir ganske overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå