AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Jeg brukte kjæresten min sin mail for å bli medlem av forumet. Slettet mailen ogsånt, fikk tilatelse til å bruke mailen hans. Nå var han lei av at jeg skrev så mye på forum at han dro opp den slettende mailen (så han fikk vite hvilket forum det er) også fant han ut brukernavnet og passordet mitt, og leste alle inleggene mine på forumet. Så klikket han totalt fordi jeg hadde diskutert forholdet vårt med fremmede, siden de ikke vet "hele saken". Han skjønte ikke det at jeg bare ville høre andres synspunkt UTEN at de vet bakhistorien, slik at jeg fikk høre hva andre mente om akuratt den tingen. Jeg ble sur på han, men det jeg hadde gjort var vist værre. Han lovet meg å aldri gjøre det igjen. Også fant han ut at jeg var medlem av et ANNET forum. Han syntes det var noen "ugler i mosen" så han tok seg like så godt inn på den brukeren også og leste alt jeg hadde skrevet der. Så tiltet han helt fordi jeg hadde skrevet noe der jeg ikke hadde fortalt han (om en eks som tok opp kontakt igjen, ikke noe farlig, bare jeg som ville ha forslag til hvordan jeg kunne få eksen til å slutte å kontakte meg. Han blei griseforbanna og ba meg slette meg fra forumet og tiltet helt.. Jeg syntes det er forbanna ubehagelig at han går inn på mine brukere på forumer og leser ting jeg har skrevet ogsånt. Han klarte til og med å finne inlegg jeg hadde skrevet som anonymbruker. Jeg ANER ikke hvordan, men han er et datageni.. Hvordan ville dere reagert hvis kjæresten deres gjorde det?
Bloodless Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Først og fremst ville jeg skaffet meg egen mailadresse.
FoxyFish Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Jeg hadde i alle fall blitt jævlig sur! Kjæresten din virker veldig usikker på seg selv, og over gjennomsnittet sjalu. Dersom han kommer over det stadiet der han er forbanna/skuffa/nervøs, så hadde det sikkert vært greit med en skikkelig klargjøring angående hvor landet ligger. Jeg synes i alle fall ikke at en unskyldning fra din side er på sin plass.
*appifany* Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Tror jeg hadde bedt han skaffe seg sitt eget liv.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Jeg hadde også blitt drit sur hvis min kjæreste ikke fortalte meg at X-en tok kontakt...
Gjest Awsome Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Hvorfor måtte du bruke hans mailadresse? Eg hadde blitt skikkelig forbanna, og hadde ganske enkelt sagt til han at om han gjorde det ein gang til var forholdet over for min del.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Han har fortsatt å gjøre dette etter at du gjorde ham oppmerksom på at det var uakseptabelt. Altså har han ingen respekt for deg. Dessuten lovte han, m.a.o. kan du jo ikke stole på ham, hans ord er null verdt. Jeg ville sagt takk for meg tvert, og heller sett meg om etter en kjæreste som er moden nok til å forstå forskjell på rett og galt og har respekt for andres grenser og privatliv.
I Grosny Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Støtter den med å opprette din egen mail. Går han inn på den så bryter han straffeloven. Si til gutten din at det er en del ting du føler for å diskutere med andre, som kanskje har en helt annen bakgrunn, og at du velger å gjøre det anonymt. Si at hvis han ønsker å stoppe dette, så skader han kjærligheten, og ditt mentale pusterom. Hvis han ønsker å være med deg i framtida, så er det utaktisk. Ta med gutten din på samlivskurs. Og så kan du jo prøve å utvikle en bedre kommunikasjon ,med gutten din da. Lære han at det er hyggelig og interessant å snakke om ting, og sammen kan dere nok løse ett par av sakene uten at du trenger å trekke inn andre.
Antlers Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Jeg ville nok sluttet å skrive om ting jeg ikke kunne stå for. Skjønner at han ble sur fordi du diskuterte forholdet deres, og at du ikke hadde fortalt om eksen. Du brukte tross alt hans mail. Hadde han logget seg inn på din mail hadde saken vært annerledes.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Jeg ville nok sluttet å skrive om ting jeg ikke kunne stå for. Skjønner at han ble sur fordi du diskuterte forholdet deres, og at du ikke hadde fortalt om eksen. Du brukte tross alt hans mail. Hadde han logget seg inn på din mail hadde saken vært annerledes. Hvem har sagt at hun ikke kan stå for det hun har skrevet? Er han som har problemer med det hun har skrevet, ikke hun. Hans metode for å lese hva hun skriver med andre, derimot, kan han ikke stå for. Det er problemet.
Antlers Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Hvem har sagt at hun ikke kan stå for det hun har skrevet? Er han som har problemer med det hun har skrevet, ikke hun. Hans metode for å lese hva hun skriver med andre, derimot, kan han ikke stå for. Det er problemet. Hun har sagt det selv. Det er ting hun ikke har fortalt kjæresten - ting hun ikke ville han skulle vite. I tillegg har hun brukt AnonymBruker-knappen, et typisk tegn på at man ikke vil stå for det man sier. Kall meg rar, men jeg synes problemer i forholdet først og fremst bør diskuteres med partner. Om man ikke takler at noen kan finne ut hva man har skrevet - ikke skriv det i utgangspunktet. Hun brukte hans mail, og han har selvsagt full rett til å se gjennom sin egen mail, det være seg åpnet, uåpnet eller slettet.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 Jeg kunne ikke bruke min egen mail fordi jeg ikke fikk lov til å bruke hotmail-mail. Alt jeg har skrevet har jeg fortalt han enten i forkant eller etterkant, bortsett fra dette med eksen. Han er veldig sjalu og kontrollerende og jeg orket ikke å krangle med han bare fordi eksen ringte meg og ville på cafè med meg. Det var en ubetydelig ting for meg, men for han ville det vært veldig mye og han hadde automatisk trodd det værste. Han er ikke sur pga HVA jeg skrev men AT jeg skrev noe. Han takler ikke at jeg diskuterer forholdet vårt med andre, uansett om det er at han liker å spise pasta eller at vi to pleier å kjøre gocart hver mnd. Han mener det at alt som gjelder meg og han har INGEN andre noe med, hverken venninner eller fremmede. Jeg skriver ofte på forum for å få hjelp til hvordan jeg kan ta opp et problem, eller fordi jeg vil ha synspunkter på en teit kommentar eller krangel. Ikke fordi jeg ikke tør/klarer å ta det opp med ham.
Raven Emerald Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Hun har sagt det selv. Det er ting hun ikke har fortalt kjæresten - ting hun ikke ville han skulle vite. I tillegg har hun brukt AnonymBruker-knappen, et typisk tegn på at man ikke vil stå for det man sier. Kall meg rar, men jeg synes problemer i forholdet først og fremst bør diskuteres med partner. Om man ikke takler at noen kan finne ut hva man har skrevet - ikke skriv det i utgangspunktet. Hun brukte hans mail, og han har selvsagt full rett til å se gjennom sin egen mail, det være seg åpnet, uåpnet eller slettet. Nå var vel problemet at han logget seg inn på hennes brukerkontoer, da. At han kan lese seg frem til hennes passord og brukernavn på et forum, via sin egen mail, gir ham vel ingen rett til å logge seg inn på hennes bruker? Om jeg benytter en av min samboers mail-adresser som "reserve-mail", i tilfelle jeg må tilbakestille passord på min egen mailkonto, gir det vel ikke ham rett til å logge seg inn på min mail, dersom han senere finner at jeg har benyttet meg av den muligheten?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Signerer her jeg. Bruk din egen mailadresse, hvis du bruker hans kan det komme mail fra forumet osv som han ser. Bruke mailen til kjæresten din til noe du ikke vil han skal lese er litt dumt? Ville blitt sur jeg og! Men ville nok tatt det opp med han og sagt hva jeg følte om at han gikk inn på mine ting og spurt hvorfor han gjorde det/følte osv. Ta deg en prat med han du:) Virker litt innviklet dette innlegget så svarer av beste evne Hvertfall bra han lovet og ikke gjøre det igjen:) ( prøve og komme med litt positivt og:) ) Kjæresten din virker veldig usikker på seg selv, og over gjennomsnittet sjalu. Dersom han kommer over det stadiet der han er forbanna/skuffa/nervøs, så hadde det sikkert vært greit med en skikkelig klargjøring angående hvor landet ligger. Hvis sant skal sies, så ville vel jeg også sett hvis det dukket opp en email hos meg av ren nysgjerrighet ikke av overnevte grunner.
Gjest Marit Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 Fikk du ikke lov til å bruke hotmail?
Raven Emerald Skrevet 19. september 2010 #16 Skrevet 19. september 2010 Hvertfall bra han lovet og ikke gjøre det igjen:) Sånn rent bortsett fra at han faktisk gjorde det igjen, etter å ha lovet at han ikke skulle det...
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #17 Skrevet 19. september 2010 Hun har sagt det selv. Det er ting hun ikke har fortalt kjæresten - ting hun ikke ville han skulle vite. I tillegg har hun brukt AnonymBruker-knappen, et typisk tegn på at man ikke vil stå for det man sier. Kall meg rar, men jeg synes problemer i forholdet først og fremst bør diskuteres med partner. Om man ikke takler at noen kan finne ut hva man har skrevet - ikke skriv det i utgangspunktet. Hun brukte hans mail, og han har selvsagt full rett til å se gjennom sin egen mail, det være seg åpnet, uåpnet eller slettet. Det er forskjell på å si noe man ikke kan stå for, og å si noe man ikke mener er relevant for andre å vite. Han leste ikke sin egen mail, han brukte hennes passord og brukernavn for å bevisst logge seg inn på hennes forumkontoer og lese hennes innlegg. Ser du ikke problemet med det så sier det jo litt om ditt forhold til rett og galt - det får stå for din regning.
Antlers Skrevet 19. september 2010 #18 Skrevet 19. september 2010 Nå var vel problemet at han logget seg inn på hennes brukerkontoer, da. At han kan lese seg frem til hennes passord og brukernavn på et forum, via sin egen mail, gir ham vel ingen rett til å logge seg inn på hennes bruker? Om jeg benytter en av min samboers mail-adresser som "reserve-mail", i tilfelle jeg må tilbakestille passord på min egen mailkonto, gir det vel ikke ham rett til å logge seg inn på min mail, dersom han senere finner at jeg har benyttet meg av den muligheten? Det er forskjell på å si noe man ikke kan stå for, og å si noe man ikke mener er relevant for andre å vite. Han leste ikke sin egen mail, han brukte hennes passord og brukernavn for å bevisst logge seg inn på hennes forumkontoer og lese hennes innlegg. Ser du ikke problemet med det så sier det jo litt om ditt forhold til rett og galt - det får stå for din regning. Svarer dere begge: Når jeg opprettet bruker her, fikk jeg både brukernavn og passord tilsendt på mail. Jeg får også tilsendt mail hver gang jeg får en personlig melding. Personen med epostadressen er jo den som skal være brukeren. Om man bruker en annens epost har man teknisk sett gått med på at dette er en felles brukerkonto, hvor begge vet/har mulighet for å finne ut av passord og brukernavn. Slik TS beskriver kjæresten i sin andre post, synes jeg hun var over gjennomsnittet naiv. Man kan mene at kjæresten har gjort noe galt moralsk sett (den tankegangen kan jeg godt forstå), men han har ikke gjort noe ulovlig. Om du velger å få din private mail tilsendt partner, eller oppretter bruker med hans epostadresse - ja, da kan du takke deg selv om han leser. Om noe er ment å være privat får man sørge for å bruke egen epost, i det minste.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #19 Skrevet 19. september 2010 Svarer dere begge: Når jeg opprettet bruker her, fikk jeg både brukernavn og passord tilsendt på mail. Jeg får også tilsendt mail hver gang jeg får en personlig melding. Personen med epostadressen er jo den som skal være brukeren. Om man bruker en annens epost har man teknisk sett gått med på at dette er en felles brukerkonto, hvor begge vet/har mulighet for å finne ut av passord og brukernavn. Slik TS beskriver kjæresten i sin andre post, synes jeg hun var over gjennomsnittet naiv. Man kan mene at kjæresten har gjort noe galt moralsk sett (den tankegangen kan jeg godt forstå), men han har ikke gjort noe ulovlig. Om du velger å få din private mail tilsendt partner, eller oppretter bruker med hans epostadresse - ja, da kan du takke deg selv om han leser. Om noe er ment å være privat får man sørge for å bruke egen epost, i det minste. Hun fikk tillatelse til å bruke mailen hans for å kunne opprette forumbrukerprofil. Det betyr ikke at man sier "du kan logge deg inn og lese alt jeg skriver når det passer deg og uten at jeg vet om det". Takke seg selv om han leser? Hvordan greier du å frita noen fra ansvar for oppførsel på den måten? Du må ha et merkelig forhold til hva som er akseptabelt. Samtidig som du likevel sier du kan forstå tankegangen til TS.. bestem deg gjerne.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #20 Skrevet 19. september 2010 Nå var vel problemet at han logget seg inn på hennes brukerkontoer, da. At han kan lese seg frem til hennes passord og brukernavn på et forum, via sin egen mail, gir ham vel ingen rett til å logge seg inn på hennes bruker? Om jeg benytter en av min samboers mail-adresser som "reserve-mail", i tilfelle jeg må tilbakestille passord på min egen mailkonto, gir det vel ikke ham rett til å logge seg inn på min mail, dersom han senere finner at jeg har benyttet meg av den muligheten? Støtter den med å opprette din egen mail. Går han inn på den så bryter han straffeloven. Si til gutten din at det er en del ting du føler for å diskutere med andre, som kanskje har en helt annen bakgrunn, og at du velger å gjøre det anonymt. Si at hvis han ønsker å stoppe dette, så skader han kjærligheten, og ditt mentale pusterom. Hvis han ønsker å være med deg i framtida, så er det utaktisk. Ta med gutten din på samlivskurs. Og så kan du jo prøve å utvikle en bedre kommunikasjon ,med gutten din da. Lære han at det er hyggelig og interessant å snakke om ting, og sammen kan dere nok løse ett par av sakene uten at du trenger å trekke inn andre. Hun går inn på hans mail? tror ikke det er svart/hvitt her. Drastiske meninger mennesker her kommer med Ta det heller opp med gutten din du. Hvis en X tar kontakt er det jo naturlig og fortelle dette (mener jeg) uansett hvor bagatell det er for deg, hva hadde du gjort hvis han hadde møtt Xen sin og ikke sagt noe og dratt på cafè osv? Hadde det fortsatt vært en bagatell? Hva som kan ansess for en bagatell for deg, kan virke som en stor ting for andre. Det var en ubetydelig ting for meg, men for han ville det vært veldig mye og han hadde automatisk trodd det værste. Hva tror du han hadde tenkt hvis du ikke sa noe? Er i bunn og grunn bedre og prate med han og fortelle. Sånn rent bortsett fra at han faktisk gjorde det igjen, etter å ha lovet at han ikke skulle det... Har TS sagt rekkefølge? tror hun mente han lovte etter han hadde gjort det. Husk at alt kansje ikke er svart/hvitt. Syns emne spinner av jeg, bare min mening Offtopic: Man må vel ikke logge seg på en bruker for og lese innlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå