Gå til innhold

Ny harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en annen pc som jeg tenkte å reinstallere, men en nyere harddisk. Dette er noe jeg har fått med fra jobben, så det er noe på den, men sjefen min sa at det måtte jeg bare slette når jeg installerte den.

Jaha.... og hvordan gjør jeg det da... Installasjns cd er i pc`en og installasjonen begynner.

Men når jeg kommer til Setup så blir jeg blank på hva jeg skal velge. Der det står:

C: Partitional1 ( system) (NTFS) 40961 MB ( 25097 MB free)

E: Partitional2 ( drivers) ( INTFS) 10001 MB (5996 MB Free)

D: Partitional3 ( winlive) ( INTFS ) 2001 MB (609 MB free )

Unpartitioned space ( 250216 MB)

Jeg forsøkte å installere her for en stund siden, men det ble feil og det er nok her jeg har klundret det til tror jeg. Da la jeg nok til innholdet på installasjons cd`en istedet for å slette og legge alt til p nytt. Men jeg husker ikke hva jeg gjorde da...

Men blir veldig takknemlig om noen har tips for nå står jeg fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iom at sjefen sier du skal slette det som ligger på disken så er det enkleste å slette alle nåværende partisjoner og opprette nye. Står det ikke noe om å slette/fjerne partisjoner i installasjonsprogrammet?

Skrevet

Takk for tilbakemelding.

Jeg valgte den nederste "Unpartitioned space ( 250216 MB) " den hadde jeg nemlig slettet før jeg skrev innlegget, så nå får jeg se om det blir riktign.

Skrevet

Men får det ikke til dette her... Selve installasjonene gikk igrunn greitt da og jeg tenkte at nå er det forhåpenlitgivis ok. Men kommer ikke på nettet og får ikke til å installere cd`en med drivere, for da får jeg beskjed om at jeg ikke er på nettet. Var ikke så vanskelig når jeg installerte denne pc`en som jeg har her, forskjellen var at harddisken var helt tom den gangen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Er det xp/vista eller windows 7 du legger inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...