Gå til innhold

Innekatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger innekatter de samme vaksinene som utekatter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vaksinert en innekatt på akkurat samme måte som en utekatt ja.

Skrevet

Jeg har to innekatter og de vaksinerer jeg. Vetrinæren sa det ikke var nødvendig så sant de ikke er ute eller med andre katter. Men jeg gjør det pga når de skal på kennel er kravet at de er vaksinert. Synes egentlig det er greit for da tar jeg en helsesjekk på de i samme slengen, tenner, øyne, øre og sjekke hele kroppen for svultser. Dette gjør jeg en gang i året.

Skrevet

De trenger det kansje ikke avhengige av det på samme måte som en utekatt, men det er heller ikke bortkastet, man vet jo aldri. Pus kan få i seg alt mulig rart.

Skrevet

Det er så absolutt lurt å vaksinere innepus! Min lille innepus får vaksine og ormkur en gang i året, og holder seg frisk og rask! Hun er med ut på tur i bånd stadig vekk og vi syns derfor det er greit å vaksinere i tilfelle hun kommer borti noe. I tillegg krever jo kennler vaksinasjonskort, sånn i tilfelle man skulle finne på å ut å reise kan det jo være kjekt. Dessuten er det ikke dyrt å vaksinere. Hvor mye tar de nå da? 3-400 kr? Tror det var det vi betalte i sommer hvertfall..

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Min personlige mening er at enhver katt, ute- som innkatt, skal ha sin årlige vaksine + helsesjekk, samt markkur en ukes tid før vaksinering.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg ville gjort det selv om han bare var inne. For noen år siden gikk det kattepest og min fikk det (overlevde). Dyrelegen sa at det var veldig smittsomt og at smitten kunne følge meg. Jeg måtte ikke besøke noen som hadde uvaksinerte katter på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...