Gå til innhold

Mobiltelefonhjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter litt på gjerdet og kikker på ulike telefoner.

Har alltid hatt Nokia, men vurderer nå Samsung Galaxy og Iphone4.

Noen som vet om Nokia har noe tilsvarende?

Er forøvrig Netcom kunde, og ønsker ikke å bytte leverandør.

Av en eller annen grunn er jeg ikke begeitret for Sony Erikson. :sjenert:

Det jeg er ute etter i en telefon er:

* gode taster (er toutch skjerm god?)

* klar bildeskjerm

* trenger ikke være det beste kameraet, men ønsker å ta bilder

* sms/mms

* facebook/mail/nettaviser

* kan en surfe på usikrete nett, eller bør en ha abbonnement?

Om telefonen koster 2000,- eller 5000,- er ikke så viktig: jeg ønsker en telefon som kan erstatte min 5 år gamle telefon, og håper å kunne beholde min nye i like mange år! ;)

På forhånd takk for innspill. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om Nokia har noe tilsvarende?

Altså: ikke noe som kommer, men som er på markedet nå? :)

Skrevet

Anbefaler iPhone.

Har lenge prøvd alle andre typer telefoner, fordi jeg var så sikker på at oppstyret rundt iPhone var tull og tøys, og at det er merket som var viktig for dem, ikke telefonen.

Til slutt skulle jeg gi iPhone et reellt forsøk, og jeg kommer aldri til å gi den fra meg igjen :fnise:

Skjermen er utrolig behagelig, lett å berøre..finner ikke riktig ord.., veldig enkel å bruke når man surfer, masse apps som er morsomme. Helt greie bilder.

Ja, jeg har blitt frelst :fnise: Og jeg har testet mange telefoner og noen få har kommet nesten opp på samme nivå, men iPhonen har slått dem på målstreken på hvor god skjermen er å berøre og brukervennlighet.

Skrevet

iPhone, den ultimate datamaskin :gjeiper:

Den beste telefonen jeg noensinne har hatt.

Den tar ikke så bra bilder, men uten om det så er alt dritbra :tommelsmil:

Skrevet

Har hørt bare positivt om IPhone4, og sikler litt etter den. Må innrømme det.

Det jeg ikke er så glad i er Apple sine begrensninger for brukeren og arrogansen deres. ;)

Samsung sin skrytes også opp i skyene, men så er det dette med at jeg er en Nokia jente da. :gjeiper:

Skrevet

iPhone 4 er en knalltelefon. Jeg har bestilt og får min om et par uker. Det er ingen telefoner som har like stort utvalg av apps, ikke i Norge iallefall. I tillegg er skjermen så ufattelig god, både å se på og trykke på.

De som klager på at Apple er lukket og veldig begrenset skjønner jeg rett og slett ikke helt. Det eneste som er litt knotete med iPhone er videoer, som må være i riktig format. Ellers så går det meste veldig greit. For de aller fleste med et normalt bruksmønster, så vil man ikke merke noe til det som enkelte nerder snakker om som store negative "drawbacks", nemlig at telefonen visstnok er så lukket.

Skrevet

Det som er problemet med Apple er at de så arrogante og lager begrensninger for brukerne, som de overraskende nok, ikke gjør annet enn å finne seg i.

Protesterer noen og forsøker opprør: et kobbel med dyre advokater på saken og slår ned på det umiddelbart. At noen som forbruker anno 2010 finner seg i det er ganske utrolig: greit nok at Apple har kule produkter, men tar de over majoriteten av markedet, blir jo forbrukerne taperne.

Men slik folk lukker øynene: er det til pass for dem (synd det går utover oss andre i samme slengen). Derfor sier jeg nei takk til Ihone/Ipod/Ipad/Mac: alle produkter med et halvspist eple på med andre ord. ;)

Skrevet

Gi meg et eksempel på en begrensning som Apple har lagt inn som rammer en stor del av sine kunder. Se bort fra video, det er jeg klar over, og det irriterer meg noe grenseløst.

Skrevet

Høh, interessant. Ingen som klarer å finne et eksempel.

• 2 uker senere...
Skrevet

http://www.bt.no/meninger/leserombud/Apple-sensur-1171826.html

Ikke vanskelig å finne begrensninger og vanskeligheter om Apple: men elsker en produktene de produserer, ser en seg gjerne blind på slikt.

Riktig. Produktene er så bra at man lett overser uvesentlige begrensninger.

Det blir som med damer; er de dritfine, sprengkåte, knallgode til å lage mat, hyggelige, greie, snille, flinke med barn osv, så aksepterer man lett at de feks nekter å klippe plenen eller grave ei grøft i hagen.

Jeg kan nå aldri tenke meg annet enn iPhone, og anbefaler varmt iPhone4 - selv med begrensningene den har

Skrevet

Jau, sensur er ikke greit. Selv Google sensurerer, husk det...

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Har hatt min Iphone 4 i noen uker nå og ELSKER den!!! Den er helt genial, og noen begrensninger den måtte ha tror jeg ikke jeg kommer til å merke noe som helst til.

Skrevet

Riktig. Produktene er så bra at man lett overser uvesentlige begrensninger.

Det blir som med damer; er de dritfine, sprengkåte, knallgode til å lage mat, hyggelige, greie, snille, flinke med barn osv, så aksepterer man lett at de feks nekter å klippe plenen eller grave ei grøft i hagen.

Ja hvis det var begrensningen så skjønner jeg din argumentasjon: men hva om damen i tillegg stod for ting du ikke kunne ignorere som torturering, drap, vannskjødsel ol? ;)

Skrevet (endret)

Ja hvis det var begrensningen så skjønner jeg din argumentasjon: men hva om damen i tillegg stod for ting du ikke kunne ignorere som torturering, drap, vannskjødsel ol? ;)

Det ville vært ille, men nå er det heldigvis ikke sånn. Begrensningene vi snakker om, vil for de fleste..de ALLER, ALLER FLESTE...være uvesentlige bagateller ;-)

Endret av Henkie
Gjest Nedfall
Skrevet

Ang. apps på iphone; det virker veldig knotete. Kjenner noen som har Iphone, og der er det frem med kredittkortet, selv om de skal laste ned en gratis applikasjon (!) Trur de endte opp med å laste det ned på pcen først, siden det ikke gikk an å installere det direkte på mobilen (eller ikke fikk lov?).

På dama sin Android telefon, er det bare å klikke på android market, finne appen, laste ned og installere. Iphone er ikke brukervennlig på installasjon av apps, ser det ut til..

Men jeg er enig i at skjemen er bra da, ikke mange som slår den.

Skrevet

Ang. apps på iphone; det virker veldig knotete. Kjenner noen som har Iphone, og der er det frem med kredittkortet, selv om de skal laste ned en gratis applikasjon (!) Trur de endte opp med å laste det ned på pcen først, siden det ikke gikk an å installere det direkte på mobilen (eller ikke fikk lov?).

På dama sin Android telefon, er det bare å klikke på android market, finne appen, laste ned og installere. Iphone er ikke brukervennlig på installasjon av apps, ser det ut til..

Men jeg er enig i at skjemen er bra da, ikke mange som slår den.

Dette stemmer ikke. Første gangen må man legge inn kortinformasjon i forbindelse med iTunes, men etter det holder det å trykke på applikasjonen man ønsker å installere, skrive inn passordet og så går resten av seg selv. Installerer man flere applikasjoner etter hverandre trenger man kun å oppgi passordet første gangen.

Skrevet

Her ønsker Apple å sensurere:

http://www.kampanje.com/medier/article5343642.ece

Her får Apple personvernkritikk (storebror ser deg):

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/04/502487.html

Signalfeil:

http://www.idg.no/computerworld/article172223.ece

Moralens vokter?

http://flagglima.com/?p=2805

For Apple-fanboysen som kvesser klør for enhver kritikk, dette er ikke et angrep på produktet iPad. Dette er ikke engang et angrep på Apple. iPad er, tross alt, et ganske så bra produkt. Jeg er selv ikke i tvil om at ting vil gå seg til, ulike leserbrett vil gi oss en ny hverdag. Men, jeg tror de fleste – også fanboys – ønsker å kjøpe avis på iPad hvor innholdet ikke er tilpasset Apples moralpoliti. Det bør ikke engang være et snev av tvil. Ønsker vi at redaktører har en slik pragmatisk tilnærming til problemstillingen som oppstår grunnet App Store?
Skrevet (endret)

Joda, sensur er velkjent. Det skal sies at det gjelder KUN i AppStore, og vil du se lugubre ting er det vel bare å fyre i gang Safari?

Personvernkritikken er vel ikke akkurat noe som legger begrensninger på hvordan man kan bruke telefonen, er det? Problemet her oppstår vel først når du velger å distribuere filene videre på ulovlig vis. Har du planer om dette er det vel ikke så fryktelig mye i å lage en arbeidsflyt som dupliserer og fjerner all informasjon fra filene.

Jeg har selv iPhone 4, og jeg stiller den gjerne til din disposisjon om du kan vise meg hvordan jeg kan miste signalet. Jeg har sett hvordan det skal være mulig, men i Norge er det faktisk veldig vanskelig å få det til. Jeg har iallefall aldri klart å få den til å miste, eller i det hele tatt svekke signalet. For det amerikanske markedet kan dette være aktuelt, men her i Norge og Europa hvor vi har bedre mobildekning er det ikke noe problem, faktisk.

Gi meg et godt eksempel på en begrensning som virkelig gjør at jeg går glipp av funksjoner som f.eks. Android-telefoner ikke går glipp av.

Endret av aluminium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...