Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor åpen skal man være når det kommer til sjalusi ovenfor kjæresten?

Jeg har ingenting å frykte når det kommer til han så hvorfor det vrenger seg totalt i magen min når jeg vet at han har vært ute med en vennegjeng aner jeg ikke.

Hjertet mitt begynner å rase,jeg blir uvel og nesten svimmel. Jeg er så redd for at han skal få nye bekjentskaper som han blir begeistret for.

Jeg nekter han aldri å gjøre noe (som å gå ut,treffe venner,venninner) jeg skjønner såpass at det gjør ting bare værre.

Slik som igår så hadde han vært ute med en gjeng på bortimot 10stk. Han sa han hadde det skikkelig koslig. Jeg blir helt mo i knærne og lurer bare på hvem han var ute med. Var det jenter der? hvilke jenter eventuelt? hva snakka de om?

Man kan ikke stille slike spm hver gang kan man det? HATER å føle det på denne måten. Jeg klarer ikke å slippe kontollen helt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er redd at han skal snakke med andre jenter? Du er redd for at han skal dumpe deg, i bunn og grunn?

Det er en grunn til at han er sammen med deg - det må du ikke glemme. Vet han om at du sliter så mye? For jo værre du er, jo mindre får han sannsynligvis lyst til å være sammen med deg. Hva om dere skal være sammen resten av livet? SKal du være nervøs når han er på jobb? Tilfelle han får en ny kvinnelig kollega?

For å beholde noen må man også sette de fri, og prøv å jobbe med deg selv. Når du møter noen av det motsatte kjønn, er det feil å være hyggelig? Sannsynligvis synes du ikke det, prøv å vri det om til hvordan kjæresten din har det ute. Han gleder seg sikkert til å møte deg igjen selv om han har det gøy ute, det er jo tross alt deg han har valgt. Enn så lenge :)

Skrevet

Jeg sliter enormt med dårlig selvbilde..jeg gir egentlig en god faan i om folk synes jeg er pen eller stygg men det er vel egentlig mest fordi at jeg tenker at jeg ser ganske jævlig ut så da er jo den saken biff tenker jeg..

Er overbevist om at han kommer til å møte ei som er penere og smartere. For det skal ikke så mye til tenker jeg.

Skrevet

Alle er vel litt enige om at det er bedre å være litt skeptisk enn å gå på en smell?

Skrevet

Du kan jo spørre om hvem som var der, uten å spørre om hvem jentene er. Normal høflighet er jo å spørre om slike ting, for man vil jo vite hvem partneren har tilbringt kvelden med. Men du må ikke henge deg opp i jentene, men stille helt vanlige spørsmål om kvelden. Kanskje du får de svarene du vil ha, men uten at du ahr vist at du er sjalu.

Men vi snakker ikke her om kontroll, men rett og slett det man kan kalle på grensen til sykelig sjalusi. Det vil si at det er ganske normalt å kjenne et lite stikk av sjalusi, om partneren kanskje snakker litt for mye om en av det annet kjønn (om man ikke er homoseksuell,f or da vil jo det bli samme kjønn, men siden hjerte ditt begynner å rase, du føler deg uvel, nestens vimmel, og det er her det ikke er normalt lengre.

Hvordan hadde du det før dere møttes? Regner med at du hadde det ganske bra, og at du klarte deg fint før han kom inn i bildet. kanskje du bør fokusere på hva du kan få til alene, og at han bare er en bonus i livet ditt. kanskje du da vil klare å slappe av, og tenke at han egentlig skal være glad for at han har deg. For dette kan du få store problemer med, om du ikke kalrer å stoppe tankekjøret ditt. Det er godt mulig du behøver hjelp, for av og til kjører vi oss fast i våre egne tanker.

Og det er ikke så veldig mange som ønsker å leve med en som er sykelig sjalu, det går en liten stund men til slutt blir man lei. Der man i begynnelsen kanskje syns det var litt skjønt, blri det etter en stund et stort problem. Derfor må du lære deg til å snu dine egne tanker. Det er deg han er sammen med, og det skal han være glad for. Skulle han møte en som han vil gå for, er det ikke noe du kan gjøre med det. Men da var han heller ikke den rette for deg. De fleste av oss møter flere enn bare den ene store kjærligheten, for vi sier ofte det om alle de vi møter, at de er den store og rette. Men vi kommer oss på beina igjen, og vi går videre og finner en ny som blir den store. Det er slik du bare må tenke, for da vil du kanskje klare å slappe av i forholdet, og være glad på hans vegne at han hadde en koselig kveld ute med sine venner.

Skrevet

Jeg sliter enormt med dårlig selvbilde..jeg gir egentlig en god faan i om folk synes jeg er pen eller stygg men det er vel egentlig mest fordi at jeg tenker at jeg ser ganske jævlig ut så da er jo den saken biff tenker jeg..

Er overbevist om at han kommer til å møte ei som er penere og smartere. For det skal ikke så mye til tenker jeg.

Jeg tror du ser bra ut , iallfall når humøret er sånn noenlunde på plass. Rett opp ryggen , og kos deg.

Han møter kanskje penere og smartere damer, kanskje han til og med kommer i prat med dama mi, på en hyggelig måte. Selv om gutten din er penere og slankere enn meg bekymrer det meg ikke, fordi dama mi har en mann hun er glad i, og får nok kos, hadde hun vært singel, så hadde hun aldri klint med opptatt mann.

Om de penere og smartere: De er jo ikke deg. Gutten din er glad i deg, og penere jenter vil kanskje glede øynene hans, men ikke noe mer. Smartere jenter vil kanskje gi han gode råd, men ikke noe mer.

Jeg synes du er flink som ikke overhøvler gutten din med sjalusi, og ikke binder han hjemme. Men du trenger å slappe av, og gi litt blaffen. Selv om du ikke snakker om sjalusi, så vil han kjenne at du er anspent.

Hvis du kan glede deg over at han er mannen din i dag, og ikke tenke så mye på i morgen, så tror jeg det er bra. Nyt hver dag. Hvis du absolutt må tenke framover, så tenk egenutvikling, venner, sport, hobbier , karriere, tenk på egne prosjekter som ikke er avhengig av han.

Du har et liv. Det har innhold. Hvis innholdet fordeles på flere greier, så vil ikke en greie(gubben/kjærligheten) bli så følelsesmessig altoppspisende.

Entusiasme er sjarmerende. La gubben din se at du er entusiastisk om mye annet.

Skrevet

Jeg tror dette har noe med din egen selvtillit å gjøre :) Han har valgt å være sammen med deg fordi du er en sånn jente han liker. Dersom du har forandret deg veldig etter at han traff deg syns jeg du skal forsøke å tenke tilbake på hvordan du var den gang han forelsket seg i deg.. Antagelig var du mindre sjalu? Som igjen førte til at du oftere var glad? Som igjen førte til at du oftere følte deg vel? Lik deg selv, jente!

Skrevet

Tusen takk for inspirerende svar!! Setter stor pris på det.

Det hele bunner nok ut i min dårlige selvtillit og det faktum at mitt forrige forhold endte med at han var utro.Jeg lovte meg selv at jeg ALDRI skulle gi meg "hen" til noen igjen. Nå er jeg sammen med en utrolig flott mann som jeg faktisk tør å si høyt at jeg elsker-og det er kjempeskummelt. Føler meg så sårbar. Jeg vil ikke bli såret på den måten igjen. Men jeg må bare gi slipp på frykten.

Skrevet

Ja =) Du kan ikke la din nåværende kjæreste få konsekvensene av at din forrige var utro. Det fortjener han ikke! Ikke la ham motta dritten du har med deg i bagasjen =)

Gi slipp, tenk at dette kan være fint så lenge du prøver å slippe på de gamle tankene.

Skrevet

Få hjelp - snakk med en psykolog, kanskje? Du har det vel ikke bra med deg selv når du blir uvel fordi kjæresten har hatt det koselig med venner?

Skrevet

Få hjelp - snakk med en psykolog, kanskje? Du har det vel ikke bra med deg selv når du blir uvel fordi kjæresten har hatt det koselig med venner?

Jeg føler det ikke slik hver gang han har vært ute med venner.det er noen ganger det stikker ekstra.Vet ikke hvorfor. kanskje når jeg ikke vet hvem han har vært med og ikke vet hvem folka er..

Jeg tror en psykolog ville ha fnyst av det hele,det er jo egentlig bare et hverdagsliproblem som mange har tror jeg. Nei,det beste er nok bare å ta seg sammen :)

Skrevet

Jeg føler det ikke slik hver gang han har vært ute med venner.det er noen ganger det stikker ekstra.Vet ikke hvorfor. kanskje når jeg ikke vet hvem han har vært med og ikke vet hvem folka er..

Jeg satte det litt på spissen.

Jeg tror en psykolog ville ha fnyst av det hele,det er jo egentlig bare et hverdagsliproblem som mange har tror jeg. Nei,det beste er nok bare å ta seg sammen :)

Ingen psykologer fnyser av det hele - i tilfelle det likevel skulle skje, bytter du. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som sliter med så sterk sjalusi - tror ikke det er normalt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg satte det litt på spissen.

Ingen psykologer fnyser av det hele - i tilfelle det likevel skulle skje, bytter du. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som sliter med så sterk sjalusi - tror ikke det er normalt i det hele tatt.

Tjaaa..du har vel dem som faktisk nekter sine kjære i å gjøre ting,snoker på mobil,facebook,mail? Jeg gjør jo ikke slikt..

Skrevet

Tjaaa..du har vel dem som faktisk nekter sine kjære i å gjøre ting,snoker på mobil,facebook,mail? Jeg gjør jo ikke slikt..

Neivel, la være å få hjelp, da.

Selv om det finnes verre problemer trenger det ikke bety at dine problemer ikke er store nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...