Gå til innhold

Fylkesnemd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sak gående mot barnevernet fordi de oppfører seg lite faglig og arrogante i sin saksbehandling.

De flyttet vår gutt på 16 år til hybel uten vedtak fordi han ville det selv. Fylkesmannen har gitt oss medhold i at gutten ikke kan bestemme dette selv og bedt barnevernet fatte et godkjent vedtak.

Dette har de ikke ville gjort og igronere alle henvennelser. Kravet fra oss foreldre er at saken blir behandlet i fylkesnamda og at gutten må i godkjent fostarhjem til saken er behandlet der. Dette er støttet av fylkesmannen.

Etter at gutten flyttet på hybel har gutten kollapset flere ganger pga. psyken, med flere sykehusinnleggelser.

Barnevernet er nå blitt bekymret for guttens helse og har nå fattet vedtak om forterhjemsplassering.

Vi har ikke hatt kontakt med gutten siden han flyttet på hybel i mars, kun barnevernet har informert han om saken. Saksgangen har tydlig knekt gutten helt. Sitter må i rullestol pga pykisk belastning.

Barnevernet nekter å innrømme saksbehandlingsfei og produserer papirer som ikke er riktige, Løgner og tilbakedaterte dokumenter.

De gjør alt de kan for ikke å fremme saken for fylkesnemda.

Dette virker kansje noe bakvent at det er foreldrene og fylkesmannen som forlanger dette, men vi foreldre føler oss overkjørt og utsatt for overgrep fra barnevernet uten mulighet for at vi blir hørt eller får mulighet for å bli renvasket for falske påstander....

Er det noen som har gode råd her?

Skrevet

Ja jeg har et godt råd: Ikke brett ut en så sensitiv sak med så mange detaljer som vedgår din 16 år gamle sønn på et anonymt diskusjonsforum. Du viser utrolig dårlig dømmekraft og du gjør sønnene din til et internett-offer.

Venter du virkelig å få oppskriften fra anonyme forumsdebatanter på kvinnegudien en søndag morgen?

Det er greit å spørre etter hvilke shampoo som er best mot flass, men å diskutere så alvorlige saker med så mye informasjon her inne er hårreisende og vitner om totalt manglende dømmekraft. Greit at du vil brette ut om deg selv, men her bretter du ut om sønnen din. Det er ufint gjort. Jeg hadde blitt fra meg hvis foreldrene mine la ut detaljer om meg på et åpent forum. Kanskje en grunn til at han bør bo på hybel.

Syns du bør henvende deg til fylkesmannen, advokaten din, BUF-etat eller lignende.

Skrevet

Nå er det vel mulig at om man ikke når frem i de vanlige kanalene at man blir så desperat at man prøver andre kanaler?

Jeg tror nesten jeg hadde anmeldt barnevernet for omsorgsvikt jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...