Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i en periode med søvnvansker tatt Stilnoct 10 mg. for å få sove, 4 uker sammenhengende.

Har kun tatt en halv tablett om kvelden, da det er nok for at jeg skal sove.

Får nå vite at jeg er gravid, 7 uker på vei.

Kan dette ha vært farlig for fosteret? Jeg er kjemperedd nå :(

Noen andre her som har spist stilnoct under svangerskapet? (Uhell/ikke uhell)

Har forsøkt å lese litt rundt, det står i felleskatalogen at man ikke bør - og andre steder står det at forskningen ikke er klar på dette området. Forskning på dyr viser at det ikke skjer skade, mens det i en asiatisk studie (ja, jeg har saumfart nettet nå) stod om lav fødselsvekt og leppe gane spalte (?!).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er det nok lurt å ta en telefon til legen sin om. Husk alikevel hvor mye folk har puttet i seg i svangerskap både før og nå. Det er narkomane og alkoholiserte mødre som føder friske barn. Mest sansynlig er alt gått fint.

Jeg har også tatt ting i svangerskap man ikke burde fordi jeg ikke har vist at jeg var gravid, sterk hostesaft med morfin og smertestillende. Var nervøs og leste alt jeg kom over på nettet, men legen beroliget meg.

By the way, da jeg var høygravid med tvillingene lå jeg på OBS-posten på Ullevål noen dager. Da spurte de meg om jeg ville ha noe for å få sove, vet ikke hva den tabletten het... (jeg trengte det ikke så jeg sa nei, men alikevel) Regner med at du har sluttet å ta dette nå?

Endret av Caramba
Skrevet

Dette er det nok lurt å ta en telefon til legen sin om. Husk alikevel hvor mye folk har puttet i seg i svangerskap både før og nå. Det er narkomane og alkoholiserte mødre som føder friske barn. Mest sansynlig er alt gått fint.

Jeg har også tatt ting i svangerskap man ikke burde fordi jeg ikke har vist at jeg var gravid, sterk hostesaft med morfin og smertestillende. Var nervøs og leste alt jeg kom over på nettet, men legen beroliget meg.

By the way, da jeg var høygravid med tvillingene lå jeg på OBS-posten på Ullevål noen dager. Da spurte de meg om jeg ville ha noe for å få sove, vet ikke hva den tabletten het... (jeg trengte det ikke så jeg sa nei, men alikevel) Regner med at du har sluttet å ta dette nå?

takk for svar!

Jeg stoppet tvert med tablettene..

Ja det er vel ikke sunt å drive forskning på egen hånd hjemme på nettet. (Men av det jeg har lest, så står det at det første trimesteret er den mest ømfindtlige perioden i fosterets vekst når det gjelder utviklingen av misdannelser - kanskje en grunn til at man kan ta sånne tabletter senere i svangerskapet, siden du ble spurt?)

Det var fastlegen min som bekreftet graviditeten..og det var han som skreiv ut Stilnoct for 1 måned siden. Han nevnte ikke dette med Stilnoct. Det er jeg som kommer til å tenke på det. Men jeg skal spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...