Gå til innhold

Hva slaks hund synes du er finest av disse

ffff  

68 stemmer

1. 1. fafa

• Border Collie
      14
    • Newfoundlander
      18
    • Cavalier King Charles Spaniel
      15
    • Basque Shepherd Dog
      11
    • Beagle
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Newfoundlander, helt klart :) Når huset er i orden og vi har fått alt på plass, og jeg ikke studerer lenger, skal jeg kjøpe meg en Newfoundlander. Nå har vi nok med Bichon Havanais jenta vår. Det blir noen kontraster i størrelsen på de to, ja.

Skrevet

Border Collie :hjerte: Hadde snuppa mi i 12 år, herlig hund. :)

Skrevet

Jeg det viktigste er å velge hund som passer til bruksområdet. Hvis man bor i byen og kun skal bruke hunden til å gå tur i parken og som turkamerat i fjellet et par ganger i året, blir det i mine øyne veldig feil å velge en gjeterhund av typen border collie. Jeg ville heller aldri valgt en Cavalier på grunn av all avlselendigheten, selv om de er utrolig søte.

Så, hvilke hund som er finest kommer an på hva jeg skulle bruke den til og hvordan jeg bodde.

Skrevet

Selvsagt hadde ikke jeg heller valgt en hund etter utseendet, selv om man synes en hund er vakker betyr da ikke det at man skal eller vil ha den.

Jeg synes Basque sheperd dog var finest. Aldri hørt om den rasen før, men den på bildet var veldig søt.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Av disse synes jeg newfoundlanderen er vakrest, men ville ikke hatt den selv bla pga pelsen :sjenert:

Skrevet (endret)

Av disse synes jeg newfoundlanderen er vakrest, men ville ikke hatt den selv bla pga pelsen :sjenert:

Signerer! Men den er for stor for leiligheten min :gjeiper:

Endret av Mykela
Skrevet

Bare basert på utseende vil jeg si at Basque Shepherd Dog er den fineste. Og er helt enig med de som mener man skal velge rase etter hva man skal bruke den til, ikke etter hvilken man synes er finest. Men regner med at ts har samme mening der, og bare vil høre hva andre mener om utseende på disse hundene :)

Skrevet

Jeg synes Basque Shepherd Dog var finest. :)

Skrevet

Jeg synes Basque Shepherd Dog var finest. :)

Skrevet

Jeg syns CKCS er nydelige hunder, men vil desverre aldri gå til anskaffelse av den rasen både pga avlsproblemene og at den ikke tilfredsstiller mitt behov for hund.

Skrevet

Jeg det viktigste er å velge hund som passer til bruksområdet. Hvis man bor i byen og kun skal bruke hunden til å gå tur i parken og som turkamerat i fjellet et par ganger i året, blir det i mine øyne veldig feil å velge en gjeterhund av typen border collie. Jeg ville heller aldri valgt en Cavalier på grunn av all avlselendigheten, selv om de er utrolig søte.

Så, hvilke hund som er finest kommer an på hva jeg skulle bruke den til og hvordan jeg bodde.

Nå var det ikke et spørsmål om hva slaks hund du ville ha.

Skrevet

Beagle synes jeg ser penest ut. (Jeg må også være litt kjip og si: Ikke kjøp Beagle, med mindre du har tenkt til å bruke den til jakt eller jaktrelatert trening. Heldigvis få oppdrettere som selger til de som ikke driver med jakt, da men).

Skrevet

Nå var det ikke et spørsmål om hva slaks hund du ville ha.

Nei, spørsmålet var hvilken jeg syns er finest. Og da tenker jeg at den fineste hunden for meg er den som passer best for meg og mitt behov. Pene var de alle sammen :)

Skrevet

Nei, spørsmålet var hvilken jeg syns er finest. Og da tenker jeg at den fineste hunden for meg er den som passer best for meg og mitt behov. Pene var de alle sammen :)

ok

Skrevet

Utseendemessig synes jeg Beagelen er penest. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...