2nice Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Etter en annonse på finn.no fikk endelig datteren min på 16 og jeg ( sammen med våre hunder) napp på "drømmehuset" på ett nærmest perfekt sted. Riktig nok så ble husleien litt dyrer enn hva vi hadde håpet på, men dette skulle vi klare. Da vi var uten fast bopel 1. september og huseier sa vi kunne flytte inn 3, kastet vi oss inn, huseier var vennligheten selv og hjalp oss å bære inn tunge ting. Depositum ble vi enige om at være at jeg malte og pusset opp her. Så spør jeg han om husleie kontrakt.. næh.. det hadde han ikke tenkt å ha, jeg forklarer at jeg vil ha husleiekontrakt da det er til beste for oss begge. Så den 7 kommer han med en husleie kontrakt, han spør om pga at det vil bli for mye skatt om det kan stå halve husleien på kontrakten (4500) og at jeg betaler det via nettbank, resten skal jeg gi han i hånden. Dette vil jeg ikke gjøre, da det jo ikke vil ha være noe bevis på at jeg faktisk har betalt husleien. Så vi fyller ut kontrakten med riktig og avtalt husleie- dumme meg signerer kontrakten og lurer på hvor kopien er.. da har han bare printet ut en kopi og skal komme tilbake etter å ha tatt kopi av den vi begge signerte. Tiden går og jeg spør flere ganger etter kopi av husleien- da det er gått over tid da husleien skal betales, men jeg har ingen kontonr å sette husleien inn på, da begynner han med at jeg må bli med i banken å opprette en depositumskonto. Forklarer han da at siden avtalen oss imellom var at det ikke skulle være noe depositum så da trenger jeg noe tid på meg og at jeg trenger kopi av husleien for å få ordnet opp i det. Nå torsdag kommer han utenfor døren og forlanger at NÅ blir jeg med i banken, noe jeg da ikke hadde mulighet til for jeg skulle på sykehuset noe jeg forklarte han.. da blir han rasene og truende. Prøver å bryte seg inn her for å kaste meg ut- klarer å komme meg på innsiden av døren å får låst døren. Han sperre innganspartiet med sin store bil og henger og venter på trappen. Jeg ringer politiet som selvfølgelig ikke kan gjøre noe.Etter en stund reiser han - på kvelden da jeg kommer tilbake etter en skogstur med hundene står han der med 2 damer som forklarer at de har betalt husleien og skal flytte inn her fredag kl 19. Han prøver igjen å bryte seg inn i huset- så datteren min og jeg må fysisk slåss (jeg må sparke etter han) for å få låst døren. (huseier har tydeligvis ikke tatt noe kopi av husnøklene) Fredag utpå dagen kommer det flere folk som han har ringt til og bedt de komme på visning- heldigvis var disse litt mer fornuftige enn de han hadde med seg forrige kvelden (hun ene presterte å si at hun var fra namsmannen) så de vil jo selvsagt ikke leie av han- utpå ettermiddagen oppdager vi at vannet er stengt. Ringer igjen lensmannen men de kan ikke gjøre annet enn å ta kontakt med han- hvorpå han selvsagt ikke svarer. Ringer kommunen for å høre om de vet hvor stoppekranen er-men dette er vist ikke tegnet inn på kommunekartet. Lørdag (18)kommer han med utkastelses begjæring grunnet manglende husleie og depositum og endelig kopi av husleie kontrakten- denne har han lagt til flere punkter som ikke sto der da jeg skrev under- og han forklarer at pga vannskade og at jeg svarer med vold når han ber om kopi av nøkler for å få utbedret skaden så har han vært nødt til å stenge vannet... Hva i alle dager gjør jeg nå? har lest fler innlegg her på forumet og forstår at det er mange fornuftige mennesker her..kan dere hjelpe meg også?? hilsen en meget fortvilet mor
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Au da.. første bud, ha papirene/kontrakten i orden på forhånd. Tror jeg ville tatt en telefon til Jussbuss, jeg.
barnehagetanten Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 *grøss* Jeg ville uansett funnet nytt sted å bo. Lykke til.
Sola^ Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Angående kontrakt så er du uansett beskytta av husleigeloven. Me har leid utan kontrakt, men det er i grunn utleiers problem. Han som var dårlegare beskytta, ikkje oss som leietakere. Forøvrig virker han som ein dass...viss dere virkelig vil bli buande så foreslår eg ein skikkeleg samtale med han. Be han inn på kaffe. Rydde opp i grumset. Viss ikkje dere ønsker å renske lufta så foreslår eg å finne ny bustad. Kan da ikkje vere særlig med ein slik utleiger.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Utrolig kjip situasjon! Jeg må bare spørre..ønsker du å ha en leieforhold til denne fyren?? Jeg hadde flytta ut snarest...huff...huseiren fra helvete altså :S
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Hadde funnet meg eit annet sted å bu asap, og han hadde ikkje fått ei krone av meg for de dagene eg hadde budd der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå