Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Heisann. Jeg er sammen med verdens beste mann, utenom i helgene.. Jeg er nå 6 1/2 mnd på vei med vårt første veldig planlagte barn. Vi gleder oss veldig men bare et problem. Jeg HATER å sitte inne hver helg menst han er på fest. Bilturer med kompiser, besøk hos kompiser, drikke, drikke, drikke. Ikke hver helg da, men totalt desse mnd har det vert 4 helger borte på fylleturer, og ellers 6-7 helger med drikking lørdagen. Jeg er nå drittlei og er blit til en sur grinete megge. Ja jeg vet jeg kan reise på besøk jeg også, men faen heller har lyst å drikke jeg og når han gjør det. Er ikke et problem å ikke drikke, men blir så sur når han kan!!!! Når er det ok å si at nok er nok?? Å si at nå skal du snart bli pappa og det er på tide å slutte å gå på fest uten meg? Jeg vet, jeg hørest ut som en grinete hurpe, og er det sikkert også, men... Forresten så HATER jeg at han bare har single kompiser uten barn, ikke rart han vil ut, de lever jo livet.. Æsj, dette ble dumt, men jeg har bare fått nok idag!!! Skulle liksom være en glede å være gravid, og det er det også, 6 dager i uken.. Når søndagen kommer, så gruer jeg meg til hva som skal skje neste lørdag.. Dette ble et rotete innlegg, men spm er altså, når er det ok å si: "hold deg hjemme!!!"??
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 4 helgeturer og 6 - 7 fester? Hmmm, jeg synes ikke dette er grusomt mye. Ser at det er drit kjipt å sitte inne, men han har faktisk ikke vært veeeldig mye ute, objektivt sett.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Slutt å syt. Du har valgt å få barn.La nå mannen din få kose seg før dere blir foreldre...Gjør noe i helga enn å sitte inne og syte da!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #4 Skrevet 19. september 2010 Syntes du overreagerer. Du er ikke morra hans!
Mann_30 Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Du visste vel at han likte å gå på fest, lenge før du valgte å få barn med fyren? Kanskje du burde valgt en fyr som ikke var så utrolig festglad da. Men noen synes vel det er kult med folk som bare drekker og drekker og drekker..
Tulling Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Det er lov å gå på fest selv om man er gravid. Hadde en veninne som var gravid nå, var med på mange fester, men gikk hjem ganske tidlig naturlig nok siden selskapet kansje blir litt mindre interessant ut over kvelden... Men hvis du ikke føler deg i form for dette har du kansje en veninne eller to du kunne funnet på noe med ? Jeg syns ikke det høres ut som at han du er sammen er voldsomt mye ute. Kansje "medium pluss" ? Å prøve å tvinge han til å sitte inne høres ikke ut som en god plan med mindre han er totalt tøffel. Regner med at du ikke ønsker å drive han vekk slik at han "trenger" å komme seg bort. Hvis problemet rett og slett er at du kjeder deg får du prøve å finne på noe, selv om han er faren til barnet ditt er det ikke hans oppgave å passe på at du har det gøy hele tiden. Men om jeg tolker deg rett er det verste med dette at du blir sjalu på han. Husk at det er ikke hans feil at det er kvinner som må fysisk bære barnet, hjelper ikke å rette denne frustrasjonen mot han.
Gjest MikeWaters Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 Jeg er sammen med verdens beste mann, utenom i helgene Haha, jeg likte den setningen. "Jeg er 100% fornøyd med min mann, sånn rent bortsett fra at jeg egentlig kun er 71% fornøyd med ham".
Mann_30 Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Ja jeg vet jeg kan reise på besøk jeg også, men faen heller har lyst å drikke jeg og når han gjør det. Er ikke et problem å ikke drikke, men blir så sur når han kan!!!! Når er det ok å si at nok er nok?? Å si at nå skal du snart bli pappa og det er på tide å slutte å gå på fest uten meg? Nei, det er ikke ok å si at "nok er nok". Det er derimot ok å si at du føler deg presset til å drikke for å være med. Så kan du være med på disse besøkene. Så sier du bare at du drikker hvis han drikker. Så får han leve med hjerneskadd unge etterpå da..
¤flicka¤ Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Du visste vel at han likte å gå på fest, lenge før du valgte å få barn med fyren? Kanskje du burde valgt en fyr som ikke var så utrolig festglad da. Men noen synes vel det er kult med folk som bare drekker og drekker og drekker.. Jeg slenger meg med på denne. Dette problemet oppsto vel ikke nå som du ble gravid, så jeg synes vel du burde tenkt på dette litt før. Nå skal det sies at mange kvinner forventer at mannen skal snu opp-ned på livet når et barn er på vei, fordi det virker så naturlig for kvinnen å gjøre det. Kanskje er mannen din umoden og ikke klar for å bli pappa, men du må være voksen og sørge for at barnet ditt får det bra. Det inkluderer å ta en samtale med mannen din om hva du forventer framover, hva som går og hva som ikke kan aksepteres når barnet er født.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Hei TS, Jeg er helt enig i at du må ta en prat med kjæresten din. Men det er viktig å tenke på at denne mannen har behov, akkurat som deg, og trenger en liten pause. Vi er ikke sammen som et par fordi vi skylder hverandre det, men fordi vi elsker hverandre og vil leve livet sammen. Det er viktig å respektere at man trenger litt tid alene. I bunn og grunn er vi individer Du som mor er nå i ett med ditt barn. Det er en selvfølge at han tar seg av deg og dine behov nå, men jeg synes ikke det er rettferdig å nekte ham et sosialt liv. Respekter hverandre..kansje dere kan møtes på midtveien Og husk at selv om du er gravid kan du dra ut og kose deg og. Gå turer og dra på cafe med veninner. Finne deg en flott mammatopp/ kjole og dra på frisøren. Nyt tiden du har for deg selv :klemmer: klem og lykke til
I Grosny Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 (endret) Kanskje er mannen din umoden og ikke klar for å bli pappa, men du må være voksen og sørge for at barnet ditt får det bra. Det inkluderer å ta en samtale med mannen din om hva du forventer framover, hva som går og hva som ikke kan aksepteres når barnet er født. Husk at det er normalt for mange menn og bli plutselig voksne den dagen barnet bllir født. Det er sannsynlig at gubben din blir bedre uten at du trenger å dytte på. Det er jo litt lurt at han er ute med venner også, fordi du er jo mer tiltrekkende hvis han får litt luft innimellom, så han slipper å føle ekteskapet som ett klaustrofobisk lokk. Endret 19. september 2010 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #12 Skrevet 19. september 2010 jeg har hatt mange gravide venninner som har vært med på fest, uten å drikke selvsagt. Man trenger ikke bure seg inne selv om man er gravid.
Kosemose Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Ja jeg vet jeg kan reise på besøk jeg også, men faen heller har lyst å drikke jeg og når han gjør det. Er ikke et problem å ikke drikke, men blir så sur når han kan!!!! Når er det ok å si at nok er nok?? Å si at nå skal du snart bli pappa og det er på tide å slutte å gå på fest uten meg? Er problemet ditt at han drikker eller er problemet at han ikke skal drikke når ikke du kan drikke?? Livet blir veldig annerledes når man får barn, og det er vel noen ganger slik at denne forandringen i livsstil starter tidligere hos den som er gravid. Du kan jo ikke drikke! Han kan jo feste som før, selv om han jo burde være solidarisk med kjæresten sin og være mer hjemme med deg hvis du trenger det. Når barnet kommer blir alt kanskje mer reelt for ham, og han får sine egne grunner for å roe ned. Høres trist ut å sitte hjemme alene hver helg med stor mage mens kjæresten ragger rundt med single festekompiser, så jeg skjønner at du kan bli både sjalu og trist av dette.
Ava Mae Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 Slik jeg ser det handler ikke denne tråden om din manns drikkevaner men din sjalusi over at han faktisk kan drikke og feste i helgene og du ikke. Du skriver at barnet var planlagt så da går jeg ut fra at du skjønte det innebar minimum 9 mnd med edruelighet?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 han er vel litt umoden kansje? håper han slutter å drikke seg full så ofte når barnet kommer. sjønner veeeldig godt at du er sur for a han er ute så ofte uten deg! hadde følt meg litt alene...årh syns han kan ta seg litt sammen nå som han skal bli far!!!
Jade Skrevet 19. september 2010 #16 Skrevet 19. september 2010 Fester han mer enn før? Kanskje han trenger å rase fra seg litt før fødselen? Bedre at han fester nå, enn at du må være "barnevakt" hver helg etter fødselen. Hvis det fortsetter etter fødselen at han er mye ute og fester, og at du aldri får gått ut (pga at han ikke gidder å sitte hjemme med babyen mens du er ute), så må dere jo gjøre noe.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #17 Skrevet 19. september 2010 Fyren høres ut som en loser. Not husband material.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #18 Skrevet 19. september 2010 Fyren høres ut som en loser. Not husband material. Er ikke han som er looser.Det er kvinnen som mener han skal kjede seg forde hun ikke kan drikke
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #19 Skrevet 19. september 2010 Her var det mange svar og meninger ja.. Problemet er vel at jeg er lei av at han går ut så ofte, jeg er svært syk under svangerskapet og greier ikke å være sosial lenge hver gang. Så da blir jeg jo sittende mye hjemme og glo. Helt greit at han går ut av og til, men for meg hadde det vert gøy om de kunne sitte her av og til også, ikke hele tiden måtte reise bort.. Jeg vet at det ikke er andre damer i bildet, men litt sjalusi er det også ja.. Jeg ville ALDRI finne på å drikke menst jeg er gravid, men hadde han latt være så hadde ikke savnet etter å drikke vert til stede for meg heller.. Er det virkelig for mye forlangt å si at, ok, du får gå ut en gang til og så er det slutt før babyen kommer???? Er ikke så lenge til termin liksom. Tror ikke han dør om det blir slutt på drikking nå.. Jeg er sikker på at dette ikke kommer til å bli et problem når babyen kommer, det har vi nemlig pratet om. Men om så skulle skje så får jeg bare være veldig flink å bruke han til barnevakt og så kan jeg gå ut så kan han kjenne hvor gøy det er!!!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2010 #20 Skrevet 19. september 2010 Ta abort, dra på byen, drikk deg full og lev livet på samme måte som din umodne mann. Heisann. Jeg er sammen med verdens beste mann, utenom i helgene.. Jeg er nå 6 1/2 mnd på vei med vårt første veldig planlagte barn. Vi gleder oss veldig men bare et problem. Jeg HATER å sitte inne hver helg menst han er på fest. Bilturer med kompiser, besøk hos kompiser, drikke, drikke, drikke. Ikke hver helg da, men totalt desse mnd har det vert 4 helger borte på fylleturer, og ellers 6-7 helger med drikking lørdagen. Jeg er nå drittlei og er blit til en sur grinete megge. Ja jeg vet jeg kan reise på besøk jeg også, men faen heller har lyst å drikke jeg og når han gjør det. Er ikke et problem å ikke drikke, men blir så sur når han kan!!!! Når er det ok å si at nok er nok?? Å si at nå skal du snart bli pappa og det er på tide å slutte å gå på fest uten meg? Jeg vet, jeg hørest ut som en grinete hurpe, og er det sikkert også, men... Forresten så HATER jeg at han bare har single kompiser uten barn, ikke rart han vil ut, de lever jo livet.. Æsj, dette ble dumt, men jeg har bare fått nok idag!!! Skulle liksom være en glede å være gravid, og det er det også, 6 dager i uken.. Når søndagen kommer, så gruer jeg meg til hva som skal skje neste lørdag.. Dette ble et rotete innlegg, men spm er altså, når er det ok å si: "hold deg hjemme!!!"??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå