Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om folk her inne ikke kan så mye utover det mest grunnleggende, er det kanskje derfor dere sminker dere så lite? Kan du sminke deg? Vet du hvordan du legger blush for din ansiktform, legger øyenskygge, konturlegger, bruker highlight og slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling :ler:

Derfor det bare blir mascara, eyeliner, litt foundation av og til og litt pudder av og til. Er heldig og har en grei hud, så jeg trenger ikke så veldig mye :)

Skrevet

Har naturlig frisk og fin hud som ser bedre ut uten alt klisset og styret, så holder meg til mascara, svart eyeliner og litt lipgloss nå og da.

Skrevet

Nei. Sminke er vel det jeg bryr meg minst om i denne verden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ja jeg kan sminke meg, har jobbet med sminke og gått på kurs via tidligere jobb i the body shop. Kan skyggelegge, få fram det beste ved trekkene mine og sminke øynene fantastiske til fest :)

Skrevet (endret)

I forhold til de flinke her på forumet, så er jeg nok totalt grønn på det området.

Men jeg får til å legge mascara. Jeg klarer endelig å legge eyeliner jevnt! Foundationen får jeg til å se naturlig ut.

Øyenskyggen ser grei ut (det hjelper med gode koster!), men må nok øve meg litt mer for å få litt mer WOW-looks - Eller looks som virkelig fremhever og komplementerer øyeformen min.

Skyggelegging har jeg NULL peiling på! :) Skjønner ikke helt hvordan det skal fungere når man ser et ansikt fra flere sider. Ser for meg at skyggelegging fungerer best i to dimensjoner (foto).

Kanskje du vil gi oss et kurs på YouTube, TS? :D

Endret av Jade
Skrevet

Teoretisk sett vet jeg hva jeg skal gjøre, men i praksis blir det ofte litt...annerledes :fnise: Synes det er mye lettere å sminke andre, faktisk.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg får ofte høre at jeg sminker meg pent. Er flinkest til å sminke hud, dvs. å få concealer, foundation, solpudder og rouge til å se plettfritt og naturlig ut. Øyne er jeg ikke så flink til, men det er nok fordi markerte øyne ikke er min greie, så har sjelden gjort noe mer enn nøytral øyenskygge, eyeliner ved de øvre vippene (noen ganger 50-talls flytende eyeliner) og mascara. Har heller sterk farge på munnen enn rundt øynene.

Skrevet

Kan ikke si jeg sminker meg lite.

Kan å legge rouge og øyeskygge til mitt ansikt, men skyggelegginger har jeg ikke sett behovet for, og dermed heller ikke lært meg (lett å få tak i kunnskap, men man må ville/ønske det). Hadde sikkert vært en fordel de gangen jeg kunne tenkt meg det, og kjenner jeg får litt lyst, når jeg svarer her, men har mye annen "kunnskap" som skal inn i hodet fremover - og som er mye viktigere for min del. :)

Skrevet

Synes ofte at de som "kan" sminke seg er de som ser oversminkede ut jeg da... Kjenner et par jenter som er make-up artister, og de ser stort sett alltid ut som fargerike porselensdukker.

Selv sminker jeg meg litt jeg og, bruker både eyeliner, mascara, lys øyenskygge og litt pudder/rouge hver dag, men ikke noe særlig mer enn det... For jeg er absolutt ikke noen ekspert :)

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg får ofte høre at jeg sminker meg pent. Er flinkest til å sminke hud, dvs. å få concealer, foundation, solpudder og rouge til å se plettfritt og naturlig ut. Øyne er jeg ikke så flink til, men det er nok fordi markerte øyne ikke er min greie, så har sjelden gjort noe mer enn nøytral øyenskygge, eyeliner ved de øvre vippene (noen ganger 50-talls flytende eyeliner) og mascara. Har heller sterk farge på munnen enn rundt øynene.

Jeg skriver under på det meste her, bortsett fra det med sterk farge på munnen. :) Jeg liker å bruke lyse øyeskygger og kanskje markere med en liner som passer til, enten i gele/kremform, eller ved at jeg bruker en mørk, godt pigmentert øyeskygge som eyeliner. Det hindrer meg ikke i å kjøpe øyeskygger, men som oftest blir jeg skuffet over resultatet, og føler meg overmalt. Jeg brukte tidligere veldig mye og mørk øyensminke, og har sluttet med dette, så kanskje det er en psykisk greie? Jeg føler at jeg ser freshere ut med lyse farger enn med mange og mørke, men til fest er det selvsagt noe annet. Siste skuffelse er denne paletten, hvor det egentlig bare er kremlineren samt skimmerskyggen som er noe særlig. Den rosa er veldig lite fin, annet enn å se på i paletten. :sjenert:

Hvor mye sminke jeg har, er en statshemmelighet. :fnise:

Skrevet

Nei ;)

Eg brukar ikkje sminke til dagleg, bortsett frå litt dekkstift viss eg skal "utafor døra" og har ei kvise.

Til fest brukar eg litt skygge til augene, og kanskje ein strek eyeliner.

Mascara brukar eg aldri, sidan det tek så lang tid å få av... :sjenert: Dessutan har eg både lange og svarte augevipper frå naturens side.

Foundation o.l har eg aldri prøvd ein gong... Det får eg starte med når eg blir gamal ;)

Skrevet

Nei, jeg kan bare det mest grunnleggende, og har heller ikke den store interessen for å lære meg så mye mer. Derfor blir hverdagssminken mascara og to brunnyanser med øyeskygge. Skal jeg på fest, så blir det kanskje pudder (eller er det foundation det heter nå, går i surr i hva som er hva) og leppestift i tillegg.

Skrevet

Jeg kan det grunnleggende men vil ikke påstå at jeg er spesielt flink. Har nok grodd litt fast i mine farger og måter å gjøre det på og eksperimenterer lite. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.

Skrevet (endret)

Synes ofte at de som "kan" sminke seg er de som ser oversminkede ut jeg da... Kjenner et par jenter som er make-up artister, og de ser stort sett alltid ut som fargerike porselensdukker.

Etter min mening, så "kan" man ikke sminke seg skikkelig, hvis de ser oversminkede ut og hvis de ser ut som porselensdukker. Hvis man *kan* sminke seg, så skal det se ut som man ikke har foundation/concealer/pudder på, men at man har perfekt hud. Øynene skal selvsagt ha sminke som er kledelig for øyeformen, perfekt blendet, og dype sminke som passer personen og/eller anledningen, og selvsagt farger som er riktig for personen. Lepper må også ha "perfekt" farge. Lipliner må ikke bare være outline slik at man blir sittende igjen med rare outlinede lepper når leppestiften forsvinner. (Jeg skjønner ikke det med lipliner, så jeg bruker bare en diskret leppestift når jeg en sjelden gang bruker det).

Endret av Jade
Skrevet

Men dere som mener dere "kan" sminke dere; hvor lærer man det?

Jeg føler at jeg kan sminke meg det jeg selv trenger, kunne sikkert lært noen triks som forvandler meg enda mer, men har på en måte ikke lyst til å bli totalt forskjellig med og uten sminke. Syns det er litt skummelt med mennesker man får "sjokk" hvis man ser dem uten sminke.

Også syns jeg at de gangene jeg har blitt sminket av "profesjonelle" (det vil si damer som har jobbet med sminkesalg) har jeg sett helt forferdelig ut. Kanskje jeg ikke kler profesjonell sminke? :ler:

Skrevet

Nei, jeg kan ikke sminke meg. Og gjør det heller ikke. Bruker litt sminke på fest kanskje en gang i året, da er det litt for å dekke mørke ringer under øyne og leppestift/ lipgloss. Mascara funker ikke etter at jeg begynte med briller - vippene kommer borti glassene og jeg får kledelige svarte striper på glasset...

Skrevet

Ja, men gidder ikke å sminke meg slik hver dag fordiom. Vet ikke, men har vel et naturlig talent for den slags? Har gått formgivning og kan farger og har sminket meg siden jeg var 12 år. Ser endel på youtube og lærer litt triks og slikt også.

Skrevet

Jeg prøver meg ofte frem på hva som ser fint ut rundt øynene mine. Men som regel er det bare eyeliner rundt nesten hele, mascara både oppe og nede, og øyenskygge akkurat på øyelokkene (når jeg gidder). Av og til foundation og litt blush, men aner ikke hvordan det skal legges for å "få frem trekkene" mine... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...