Gå til innhold

Noe bedre alternativ til Essential Balm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at HC har skrytt essential balm fra Decleor opp i skyene i årevis, kjøpte jeg den, og har brukt den en del. Men, jeg må si at jeg ikke synes den er så fantastisk. Den er ikke SÅ helende, ikke SÅ pleiende, det er vel egentlig bare en fet krem? Finnes det noe bedre? Noe som i tillegg til å gi fukt gir litt mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vel ikke helt som fet krem, men skjønner hva du mener. Jeg har prøvd den litt, men synes den er altfor dyr til å kjøpe mer av opp mot virkningen... Jeg vet ikke hva du har brukt den til, men jeg fikk den anbefalt til bruk på eksemhud på hals/bryst. Er med andre ord også interessert i alternativer!

Skrevet

... det er vel egentlig bare en fet krem?

Nå er den heldigvis litt mer enn det. Her i huset kommer vi alltid til å ha en krukke stående. Den er bl.a. kjempefin til insektsbitt og mindre brannsår. Brann meg senest for noen timer siden. Det svidde og irriterte. Hentet krukken, smurte på, og den lindret med en gang. Den samme opplevelsen har barna og nabobarna hatt.

Jeg elsker å bruke den i ansiktet også.

Vi er forskjellige, så det som virker for meg, trenger ikke å gjøre det for andre. :)

Skrevet

Det er en "hudbalsam" og er ikke fet som i krem for tørr hud som tetter igjen. På min hud har den vært fantastisk også når den har vært sår. Men som alle hudpleieprodukter så passer det ikke for alle..

MD critical care (mener den het det) skal ha noe av de samme egenskapene.... :sjenert:

Skrevet

Den balmen er veldig oppskrytt i mine øyne. Jeg synes Hydra floral fuktmasken gjør en bedre jobb som natthudpleie enn balmen for min hud men så trenger jeg mye fukt. Hva vil du produktet du ser etter skal hele/pleie da?

Skrevet (endret)

Det spørs hva du er ute etter. Hvis du vil ha en fet balm/alroundprodukt, kan jeg anbefale Trilogy Everything Balm, som du kan bruke til det meste. Den har litt samme konsistens som Baume Essentiel, men lukter bortimot ingenting, og er mye billigere, samtidig som den ikke inneholder ting som er dårlige for huden. Jeg bruker den som nattkrem, på tørre flekker osv, og huden min liker det veldig godt. Den minste krukken på 45 gram koster vel ca 10 GBP på feelunique.

For å få optimal effekt av en sånn balm, som i hovedsak består av fett, bør man bruke et fuktgivende produkt under, enten i form av et serum eller en fuktgivende olje. Slike produkter fungerer nemlig først og fremst ved at de danner en hinne på huden som hindrer fordamping. Uten noe under, synes jeg at huden blir tørrere av slike balmer.

Endret av Honesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...