Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på å gjøre mitt første kjøp hos Vivamondo, men har aldri handlet der før. Googlet litt, men finner ikke ut noe klokt. Noen som har noen erfaring fra den nettbutikken? De har hårprodukter osv.

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp jeg. Har nettopp vært inne på siden og de har jo alle merkene der og prisene er mye billigere også.

Noen som har handlet der? Vivamondo

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg ville forsøke å bestille denne på Viamondo.no på nett fordi det er så få butikker som selger denne over skranke, og de som selger den i butikk er overpriset. Kort oppsummert brukte jeg kr 501,- NOK for 3 stk inkludert frakt og ekspedisjon (kr 157 NOK pr stk uten frakt etc.).

Jeg betalte med kort. Og som vanlig utgir siden seg for å være norsk, noe denne websiden ikke er! Ergo, var jeg litt spent på hvordan jeg ville motta pakken fra Kina. Pakken kom, dog et par dager senere enn forespeilt, trolig pga.etterdønninger av julerushet.

Pakken ankom, i oppkrav fordi det tilkommer både mva og tollavgift. Ergo måtte jeg legge på kr 207,- NOK, totalt kr 707,- for disse tre hårproduktene, kr 235,- NOK pr produkt – som er mer enn de andre norske nettbutikkene tar.

En ting til; det kan sikkert være litt variasjoner i batch-produksjoner, og de tre hårproduktene jeg mottok var litt (minimalt) ulikt med det produktet jeg hadde fra før.

Alt i alt fungerer det å få produktene fra Kina, men jeg tror man burde vært gjort ennå mer oppmerksom på at det tilkommer mva og toll.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg og en venninne har bestilt fra Vivamondo 2 ganger.

Første gang bestilte vi i julen, og var heldige og slapp både toll og mva!

Andre gang, derimot, fikk vi toll og mva, og da vi regnet ut hjemme viste det seg at vi

hadde betalt MER for varene enn det de selges for i norske parfymerier! (Det vi

bestilte var sminke fra Dior, Ysl o.l)Skal si vi var fornøyde :kjefte:

På sidene for kundeservice står det at alle varene er inkludert mva, og at kun frakt

kommer ved siden av. Ikke var det mulig å kontakte selve kundeservice heller!

De var derimot raske med å sende pakken da, om den ikke hadde måttet ligge så lenge i tollen! På nettsiden ser det ut som en norsk side, noe det ikke er. Varene sendes fra Hong Kong. Men ser ut som de var ekte ihvertfall.

Blir en stund til vi bestiller fra nettet neste gang. Blir jo ikke billigere når man må betale toll og mva :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...