AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Hva er det beste å spise før trening? Hvor lenge før burde jeg spise, og hvor mye?
Gjest Taxmannen Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 haha, teit spm egentli når du ikke sir hva du vil oppnå engang. Men før trenings skal man vertfall ha trege karbohydrater.. Altså det som gir deg energi som varer. Dette finner du i blant annet... Havregryn, Ris (ikke hurtigris), Yoghurt, pære, eple, melk, bønner, pasta, grovt brød med hele korn.. Fins så mange jeg gidder ikke og ramse opp.. Er det forbrennings trening du skal ta spiser man 2 timer før treningen er det styrke spiser man 1 time før trening. http://www.iform.no/pub/art.php?id=81
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Skal jeg trene kondisjon så pleier jeg å spise naturris med kikerter ca to timer før trening. Det smaker godt sammen gir lange karbohydrater samt at kikerter har et betydelig proteininnhold. Skal jeg ha mer eksplosiv trening så kan jeg spise fullkornpasta litt over en time før. Da får jeg litt kjappere energi, men den dabber av fortere. Spiser bestandig litt frukt rett etter trening og et proteinrikt måltid innen en halvtime etter trening.
Gjest Taxmannen Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Etter trenings skal man ha raske karbs. 1 banan er jo kjent for og gjøre jobben. Etter trening har man 30 min på og få i seg næring. selv tar jeg en banan og så 10 min senere en shake. protein shake altså. 1 time senere spiser jeg et sunt og proteinfult måltid. Prøv og få så lite så mulig fett de 2,5 timer etter du har trent. sånn som egg ovs ovs.
nymfo88 Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 hjelper å vite hva slags trening det er snakk om. pleier å dytte i meg 80-100gram havregryn i melk med syltetøy og banan, vann og en kork med tran før trening. trener styrke på 45-60 minutters økter
Gjest scorpius Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Jeg har ofte litt dårlig tid før trening, så jeg pleier som regel å hive i meg en banan og en slik pose med nøttemix.
Gjest Taxmannen Skrevet 19. september 2010 #7 Skrevet 19. september 2010 hah, du skal ikke ta tran før eller etter trening. Da går det til engeri til treninga. tran skal inntaes før leggetid eller sammens med frokost.
nymfo88 Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 hah, du skal ikke ta tran før eller etter trening. Da går det til engeri til treninga. tran skal inntaes før leggetid eller sammens med frokost. Fettet SKAL brukes, ikke lagres. tror du aminosyrer og vitaminer blir brukt som energi du eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå