Gjest Gutt23 Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Jeg har et dillemma: jeg er betatt av ei kjæresten til en kompis (men de har de ikke så innmari bra sammen for tiden) og henger en del med henne som venn pga. en felles hobby. Problemet er at jeg på min side har verdens beste kjæreste. Hun er penere, smartere og morsommere enn hun jeg er betatt av, men jeg klarer ikke å gi henne oppmerksomhet Det er nesten omvendt, at jeg lar være å svare på meldinger osv., og jeg vet ikke helt hvorfor for jeg elsker henne virkelig! Hva har skjedd her? Det er vel ikke sjans for at hun jeg er betatt av dumper typen, og om hun gjør det så vil jo egentlig jeg være sammen med kjæresten.. Hjelp
lillemia Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Hva tror du hadde skjedd om det ble slutt mellom kompisen og kjæresten, og hun mot formodning ville bli sammen med deg? Du hadde mistet både kjæresten din (noe du ganske sikkert ville angret etterpå) og kompisen din. I tillegg ville kanskje en del felles venner tatt hans side. Mitt beste råd: Du skal ikke gjøre noe! Bli hos kjæresten din, og prøv å begrense kontakten med kompisens kjæreste. Sannsynligvis er det bare en kortvarig småforelskelse som går over äv seg selv.
Lulilelu Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Jeg har et dillemma: jeg er betatt av ei kjæresten til en kompis (men de har de ikke så innmari bra sammen for tiden) og henger en del med henne som venn pga. en felles hobby. Problemet er at jeg på min side har verdens beste kjæreste. Hun er penere, smartere og morsommere enn hun jeg er betatt av, men jeg klarer ikke å gi henne oppmerksomhet Det er nesten omvendt, at jeg lar være å svare på meldinger osv., og jeg vet ikke helt hvorfor for jeg elsker henne virkelig! Hva har skjedd her? Det er vel ikke sjans for at hun jeg er betatt av dumper typen, og om hun gjør det så vil jo egentlig jeg være sammen med kjæresten.. Hjelp Ikke lett, ikke lett. Det er ikke helt unormal å bli betatt av andre selv om man har kjæreste. Man må bare håndterer det riktig, og du vet hva som er riktig å gjøre.....
fairywing Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Syns du skal glemme dama til kompisen din hvis han virkelig er kompisen din. Vennskap er verdt MYE. Og du sier du allerede har kjæreste. Sats på henne å heller finn ut hvorfor du elsker henne. Ikke gjør henne vondt fordi du ikke vet hvilken vei du skal ta. Ikke ødelegg 2 forhold. Hvis du ikke vil være med kjæresten din lenger så vær ÆRLIG med henne. Hun vil sette mer på ærligheten din enn hvis du går rundt å er usikker. Om det gjør vondt eller ikke...ærlighet er ALLTID best uansett hva det er!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Du skriver veldig tydelig hva du føler for dama di. Du beskriver mye vagere hva du føler for hun du er betatt av. Kjenn på den følelsen som er sterkest, og da den bestemme
Gjest Gutt23 Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Jeg har egentlig total-ignorert kjæresten min i 3 uker og nå begynner jeg å skjønne hvor dårlig jeg har vært mot henne Fokuset har vært rettet mot feil jente og det er utrolig at jeg fortsatt har kjæresten min ved min side. Hun har vartet meg opp, vært god og snill og jeg har vært en dritt tilbake. Jeg må finne en god måte å si unnskyld på
fairywing Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Ta en dag hvor du fokuserer på KUN henne. Hjemme-kos eller lignende. Middag og film eller noe. Det vet jeg at jeg setter pris på ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Hei TS Uansett om det er kjæresten din du ender opp med, eller en annen jente for resten av livet ditt, du blir gift, stifter familie, så kommer det nok til å komme opp personer av og til som du blir veldig sjarmert og betatt av. Dette er normalt - vi er mennesker! Det å være sammen med noen, kjenne personen dypt, negative og positive sider på godt og vondt er noe som ofte betegnes som ekte kjærlighet. Så har man det å være betatt eller forelsket, som som regel er noe mer overflatisk men som opplevels så sterkt, fordi man får berusende følelser. Hvis man kjenner etter, så kan man ikke sammenligne kjærlighet med forelskelse. Her er problemet - vi velger selv hva vi skal gjøre med disse småforelskelsene som oppstår selv om vi har en partner. Mange kommer med unnskyldninger, som f.eks "Det går ikke så bra på hjemmebane", selv om det egentlig ikke har gått dårlig, bare at man er flink til å komme opp med unnskyldninger for å rettferdiggjøre den nye forelskelsen. Du er ikke den første som kommer opp med slikt. Mange glemmer hva de har "hjemmme", og setter alt til side. Her gjør mange feil! Mange lar seg flyte med forelskelsen, og prøver ikke engang å "stå imot". Selv om du er betatt MÅ du ikke møte personen, du MÅ ikke ha kontakt, MÅ ikke være venner. Man kan unngå personen, legger mer vekt på forholdet hjemme. Mennesker kan ikke bestemme over følelser, og i slike situasjoner gjør det det vanskelig. Alt i alt kommer det an på hva man selv gjør med det. Unngå eller ikke. La seg flyte med eller ikke. Om man synes en kort forelskelse, betatthet, noen øyeblikk med rus og flørting er verdt det ofte gode man har fra før, så OK. Men alt er ikke grønnere på den andre siden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå