Gå til innhold

Ønsker meg flat mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sikler etter den perfekte magen nå før julebordstiden, sånn at jeg kan gå i trange kjoler.. :sjenert: Så har begynt med treningen nå. Om jeg ser resultater før jul vet jeg jo ikke, men er vel lov å håpe! Jeg har planer om å jogge 2-3 ganger i uken (i alt fra 20-40 min), men må kanksje trene litt styrke av magen i tillegg. Tenker planken og situps. Vil dette være tilstrekkelig for å få "vaskebrettmage"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye fett dere har å miste. Dessverre kan vi jo ikke velge hvor vi vil miste fett fra (lårene! any day!), så man må rett og slett gå ned i fettprosent generelt.

2-3 ganger med jogging i uken høres overkommelig ut dersom du er motivert for det. Det vil hovedsaklig trene opp utholdenheten din + brenne kalorier, og ikke bygge muskler.

Uansett bør du legge deg i kaloriunderskudd. Da er det greit å ha en slags pekepinn på hvor mange kalorier du trenger å få i deg pr. dag! Ellers er man jo litt på vidda og driver på litt meningsløst.

Her er en BMR-kalkulator du kan bruke som pekepinn:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Merk også det som står nederst der, den er jo ikke 100% nøyaktig, men kan gi deg en bra idè om hvor du bør legge deg. Jeg har brukt den selv og den passer med mine behov og mitt inntak hvertfall.

Tell kalorier og kikk på innholdet i alt du spiser i ca 2 uker. Da lærer du masse og det er kunnskap som faktisk sitter litt i bakhodet til senere, og gjør det enklere å ta et "overslag" på hva du spiser i løpet av en dag og ca hvor mange kalorier du har fått i deg. Vet det høres ut som stress og kjedelig, men det er på en måte der du må starte.

Samt...du finner kanskje ut at noen ting er bare helt groteskt fulle av kalorier og ikke verdt å spise 50g av engang ;)

Vel det var noen generelle tips!

Husk å gjøre litt øvelser for rygg/skuldre også, om du skal trene litt magestyrke, for å holde deg balansert.

Skrevet

Jeg sikler etter den perfekte magen nå før julebordstiden, sånn at jeg kan gå i trange kjoler.. :sjenert: Så har begynt med treningen nå. Om jeg ser resultater før jul vet jeg jo ikke, men er vel lov å håpe! Jeg har planer om å jogge 2-3 ganger i uken (i alt fra 20-40 min), men må kanksje trene litt styrke av magen i tillegg. Tenker planken og situps. Vil dette være tilstrekkelig for å få "vaskebrettmage"?

Det er stortsett ikke mangel på muskler som gjør at det er vaskeball i stedetfor vaskebrett. Det er underhudsfett.

Om du skal være sikker på at du blir kvitt det og burde du redusere mengden energi du trenger med ca 200-300kcal.

Skrevet

veldig mange som sier at de har misnket fleeere centimeter rundt livet iløpet av 2 måneder med bruk av tung rockering 20 minutter til dagen.

har ikke greid å bruk min ring så mye enda men kjenner det at den er tung å jobbe med , så det kommer nok håper jeg

Skrevet

Jeg jogger og powerwalker ca. 4 ganger i uka i 40 minutter. Spiser sunt; Holder meg unna melke/meieriprodukter og gjær produkter.

På 4 uker klarte jeg å gå fra en liten bollemage til sixpack, så for meg funket det med jogging.

Skrevet

Jogget du bare, trente ikke styrke eller noe i tillegg? Det høres jo helt imponerende ut! Blir i alle fall ny joggeøkt i morgen på meg. :)

Skrevet

Jeg jogger og powerwalker ca. 4 ganger i uka i 40 minutter. Spiser sunt; Holder meg unna melke/meieriprodukter og gjær produkter.

På 4 uker klarte jeg å gå fra en liten bollemage til sixpack, så for meg funket det med jogging.

Enten hadde du solide magemuskler fra før, eller så fikk du en såkalt "skinnypack".

Skrevet

Ikke for å stjele innlegget ditt, men når jeg strammer magemusklene får jeg akkurat den magen jeg vil ha.. Vil det si at jeg bare må miste fettet, da? At musklene er der, liksom, men at de er gjemt under fettet? :sjenert:

Skrevet

Yes, vi alle har en aldri så liten sixpack under der Men den kommer ikke til syne før man har lav nok fettprosent desverre : /

Skrevet

Jogget du bare, trente ikke styrke eller noe i tillegg? Det høres jo helt imponerende ut! Blir i alle fall ny joggeøkt i morgen på meg. :)

Bare jogging ja...alle har en sixpack under fettet og det er det som må bort for at den skal komme frem. Jeg har trent powerwalk i ett år, men den siste lille "bolla" ville ikke gi slipp. Skjønte at jeg måtte få opp pulsen for at kroppen skulle tære på det siste fettet som lå igjen. Og det funket... :goodbye:

Skrevet

Enten hadde du solide magemuskler fra før, eller så fikk du en såkalt "skinnypack".

Solide er de ikke, men de er bra markerte. Ville jeg hatt mer "bulket" sixpack måtte jeg trent mere mage styrke...men ville ha den fine definerte konturen, så fjernet bare fettet som skjulte dem....

Skrevet

Ikke for å stjele innlegget ditt, men når jeg strammer magemusklene får jeg akkurat den magen jeg vil ha.. Vil det si at jeg bare må miste fettet, da? At musklene er der, liksom, men at de er gjemt under fettet? :sjenert:

Jupp...nå er det sjeldent at en jente har en sixpack om de ikke strammer magen litt, men ja; Om du ser konturen av sixpack når du strammer så er det ikke mye fettforbrenningstrening du trenger for at den skal komme frem...sammen med rett kosthold vel og merke...

Skrevet

Ja, har liksom bare den bulken.. :sjenert:

Skrevet

Ja, da er det trening og kosthold det står på...nå skal det sies at det ikke er bare bare å holde på den når den først har kommet heller...det er normalt for jenter å ha litt ekstra på magen. Går fettprosenten for lavt ned så er det sjanse for å miste mensen og ikke kunne bli gravid om en ønsker det.

Det er genetisk anlagt også om hvor lav fettprosent og hvor markert en kan være uten at det går utover helsa. Å han en fit definert kropp hele tiden hele året kommer ikke gratis; det er viktig å huske. Ikke sulte seg eller trene seg ihjel. For meg var det en utfordring jeg ville ta for å se om jeg hadde anlegg for å kunne bli så pass bra markert. Det kostet ikke kroppen min mer enn litt sunnere mat og jogging 4 ganger i uka...så kroppen min er tydeligvis anlagt for dette. Får lett definerte muskler både på rygg, armer og ben. Morro å se at en snart 30 år gammel kropp kan se ut som den gjorde for 10 år siden :goodbye:

Skrevet

låne boka på biblotek eller kjøpe selv

men ifølge kari jaquson (å andre som driv med trening som lagt inn div på nett) skal en med to trek økter i uka kunne merke forbedringer i løpet av kort tid

boka kropp på topp ! på 10 minutter er fiiin med masse masse øvelser. med strikk eller ball eller vekter eller step eller bare egen kroppsvekt

å en myte hun svare på: må en trene evigheter før en ser reultater av styrketreningen?

ved å trene 2 ganger i uka eller ta små økter (10-20 minutt) nesten hver dag vil en se vesentlige forbedringer allerede etter 10-15 treningsøkter......

Skrevet

låne boka på biblotek eller kjøpe selv

men ifølge kari jaquson (å andre som driv med trening som lagt inn div på nett) skal en med to trek økter i uka kunne merke forbedringer i løpet av kort tid

boka kropp på topp ! på 10 minutter er fiiin med masse masse øvelser. med strikk eller ball eller vekter eller step eller bare egen kroppsvekt

å en myte hun svare på: må en trene evigheter før en ser reultater av styrketreningen?

ved å trene 2 ganger i uka eller ta små økter (10-20 minutt) nesten hver dag vil en se vesentlige forbedringer allerede etter 10-15 treningsøkter......

Det kan ikke være store forbedringene det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...