Gå til innhold

Kan jeg bruke denne på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://i42.tinypic.com/24e8h3r.jpg

Skal ha et hvitt silkebånd rundt livet. Kjolen går til kneet, men den går utover som en ballerina-kjole. Tryll under men syntes ikke.

Og bør jeg ha sorte støvletter eller sorte skoletter til den? Støvlettene går opp til rett under kneet og har 5cm hel. Skoletten går til ankelen og har 10cm hel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne virket veldig sommerlig på meg. Jeg synes den passer å gå ut med på sommeren, men ikke nå på høsten. Og synes heller ikke støvletter passer til en såpass sommerlig kjole. Er litt usikker om det går med skoletter. Men vil heller råde deg til å spare den til neste sommer og ta på deg noe annet nå. Jeans og en fin topp er jo alltid en vinner.

Skrevet

er jo litt sommerlig, men med jakke og svarte strømper kan det brukes til høsten synes jeg.

Skrevet

Var det ikke denne du skulle bruke til 17. mai? :)

Synes ikke den passer til ut på byen. Det er mer en kjole for bursdag, konfirmasjon, sommerselskaper, eller rett og slett en kjole man tar på seg om man vil se litt ekstra fin ut en sommerdag. Nydelig kjole, men feil sesong - og passer ikke helt ute på byen. Om du alikevel velger å bruke den, bør du ihvertfall ikke ha støvletter til.

Skrevet

Jo, brukte den på 17.mai også:) Men brukte den BARE til 17.mai :ler: Vil gjerne bruke den igjen..

Tenkte vel egentlig å ha hudfarget strømpebukse og sort bolero/cardigan til. For meg er ikke høsten her enda :ler:

Så jeg kan ikke bruke den?

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke den, men da må du ha litt høstelige accessories ;)

Hadde det vært fint med brune støvletter og brun jakke til?

Skrevet (endret)

nei ikke nå og ikke på byen kjære deg.Og det er høst nå enten du vil eller ikke

Ikke for å være frekk men jeg synest kjolen er direkte stygg og gjør deg mye bredere enn hva du er.

Endret av Bella_
Skrevet

Bra folk er enige da.

Og du kan ikke si om jeg ser bredere ut enn jeg er via det bildet, ligner ikke på min kropp en gang :)

hva er egentlig så galt med å bruke den selv om det er høst?

Skrevet

Bra folk er enige da.

Og du kan ikke si om jeg ser bredere ut enn jeg er via det bildet, ligner ikke på min kropp en gang :)

Kjolen er bred i seg selv og kommer til å gjøre deg bred uansett kropps fasong.

Grunnen til at du ikke kan brukte den nå i høst er fordi det er en typisk sommer kjole blomstrete og den passer ikke til så mye annet enn sommerbrun kropp med sandaler.Du har sikkert noe annet pent å h apå deg:)

Skrevet

Bra folk er enige da.

Det er ikke noe direkte galt med å bruke den, det er bare snakk om personlige meninger. Jeg synes den blir feil å dra på byen med, først og fremst fordi det ser ut som om du kommer rett fra bestemors 70års-lag. Pent pyntet, og sikkert kjempesøt, men helt feil setting. Fargene skriker sommer (igjen - bare min personlige mening), og skulle du gått ute med denne på høsten ville det sett helt malplassert ut. Pga. mye mønster og fasong på kjolen vil det bli svært vanskelig å matche med andre ting som får den til å se mindre sommerlig ut. Støvletter vil sannsynligvis få deg til å se litt stutt ut, siden kjolen ikke er kort. En jakke som er varm nok vil få det til å se ut som om du har slengt en høstjakke utenpå sommerkjolen. Bolero kan se fint ut til, men da blir det bare enda mer typisk 70års-lag kjole, siden det er litt begrenset hvilke farger og materialer som passer til kjolen. Sist men ikke minst er det veldig tynne stopper på kjolen, noe som igjen signaliserer typisk sommerkjole.

Jeg understreker at jeg synes det er en nydelig kjole - som ser flott ut på - men for meg er og blir det en selskap/sommerkjole :)

Skrevet

Du kan da gå med akkurat det du selv vil gå med :)

Ville brukt en jakke/blazer over i høstfarger for å tone ned det sommerlige litt og noen pene sko med litt hæl. Tynne strømper, brun skinnveske kanskje og noen smykker til

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Synes den blir for pynta til å gå på byen med. Du kommer til å sitte der som et juletre mens alle andre går i stram, fin olabukse, singlet, sexy høstcardigan og høye støvletter.

Skrevet

Jeg syntes ikke den var noe fin i det hele tatt! Jeg kunne aldri gått med den! den ser bare tantete ut i mine øyne, hvertfall.. Men alle har hver sin smak og hver sin stil;) Så syns du at den er fin er det jo bare å gå med den.. det viktigste er jo å føle seg vel med det man har på seg!

Skrevet

Får finne noe annet da.. Har ikke så mye klær :(

Skrevet

jeg stemmer i de andre og er enig i at den ikke akkurat passer til bygåing på høsten.

At du ikke har så mye klær er greit, men du har kanskje en stilig jeans?

Har du en kul jeans, en enkel topp, noen kule smykker, høye hæler og styler håret og sminke,så ville ihvertfall jeg følt meg mye mer bra.

Skrevet

Skal på et arangemang hvor man "må" ha på kjole. 90% av alle jentene som kommer vil gå i kjole, og dermed vil jeg også bruke kjole.. Har en del enkle sorte kjoler, men er ikke så flink til å style et antrekk. Har også sånne "fjortiss"kjoler som er stramme rundt puppene og løse etter hoftene som går til litt over kneet..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Et arrangement er noe helt annet enn å dra ut på byen! Hvis det er et lukket arrangement, hvor det er påkrevd å gå i kjole, så ser jeg ikke noe problem i å gå med den!

Men hvis du skulle ut på bar, ville det blitt helt feil.

Skrevet

Jeg ville da garantert heller gått for en av de enkle sorte kjolene dine. Det er enkelt å finne tilbehør. For eksempel kan du ha rød leppestift, rød veske og sorte sko. Eller du kan ha sølvsmykker og en veske med sølvstrass/paljetter. Du kan ha langt perlekjede med hvite sko. Mange forskjellige muligheter. Du må jo bare prøve deg frem. Det er mye billig tilbehør på H&M, hvis du ikke har.

Skrevet

Oj, den kjolen minner meg om de kjolene moren til venninnen min hadde på åtti-tallet. Stygge da, stygge nå.

Kan ikke skjønne hva folk snakker om når dere sier at den blir for pyntet?! Den ser jo ut som en omsydd gardin! Ikke noe pyntet ved den

Sorte skoletter går fint, sort bolero, knallrosa leppestift, to tønner hårspray, kreppetang og hjemmeblek med ettervekst, så er du der.

Unn deg noe pent i steden da, det ser jo ut som du er en søt jente under kjolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...