AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 ok. Skal prøve å forklare hvorfor jeg er sånn småbekymret. Dattera til venninna mi er 13. De reiser mye, har bodd i England, Irland, Frankrike, Balkan, osv., så hun er home-schooled. Ungen har knapt noe venner på hennes alder. Nylig merket jeg at hun har blitt venn på facebook med den nye mannen til en annen skolevenninne (en som vi ikke hadde så mye å gjøre egentlig). Han er eldre enn kona si, dvs, ganske mye eldre enn jenta til venninna mi. Jeg er selv ikke venn på facebook verken med denne mannen eller kona hans. De to familiene har aldri truffet hverandre, det vet jeg, så jenta kjenner ikke mannen personlig. Tenkte å snakke med skolevenninna mi, men de har flyttet igjen (til et Balkan-land), så jeg vil egentlig ikke ta dette hverken på tlf eller mail. Er redd hun kommer til å bli sint på meg. Skal jeg slutte å bry meg?
Sweetpea25 Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Hva er det som er så ille med det?
Harlekin Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Dette synes jeg er høna og de fem fjærene. Venn med på Facebook er noe helt annet enn i virkeligheten, i hvert fall for mange. Slapp av!
Jade Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Noen er venner med alle de kjenner, har møtt og til og med folk de kun vet hvem er, eller venner av venner, osv. Noen er venner med alt som kan krype og gå og lage seg en Facebook-profil.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Vil det da si at jeg ses på som potensiell overgriper fordi jeg har venner på facebook som er på mine barns alder? Eller at en i familien blir sett på som overgriper fordi han har ungene fra fotballagene han trener som venner?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Vil det da si at jeg ses på som potensiell overgriper fordi jeg har venner på facebook som er på mine barns alder? Eller at en i familien blir sett på som overgriper fordi han har ungene fra fotballagene han trener som venner? det er ikke det. Jeg bare reagerte på at jenta har acceptert hans venneforslag uten å kjenne ham/kona hans eller noen i familien hans. De bor ikke i samme land engang
Jade Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 (endret) Åh! Jeg trodde det var *hennes* skolevenninne sin mann hun hadde lagt til. Men det er altså mannen til ei som *du* gikk på skole med? Kanskje hun har felles facebookvenner med han, og derfor lagt han til. Har ikke helt sansen for det, men vet det er noen som gjør det. Jeg la til ei gammel klassevenninne. Og så begynte hun å legge til en haug fra min venneliste som jeg visste hun ikke kjente. Da sørget jeg for å skjule vennelisten min ganske kjapt. Blir litt "merkelig". Eller så har hun gjerne møtt venninnen din en gang, og legger henne til av den grunn, og tar mannen på kjøpet? Kanskje han har lagt henne til, fordi han vet hvem hun er? Jeg har fått venneforespørsler av typer av venninner. Og jeg har ikke engang møtt dem! Facebookvenner er ikke som vanlige venner. Det betyr mye mindre. Ofte ingenting. Endret 18. september 2010 av Jade
Epifant Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Jeg bare reagerte på at jenta har acceptert hans venneforslag uten å kjenne ham/kona hans eller noen i familien hans. Er du sikker på det var HAN som sendte venneforespørsel? For alt man vet kan det være hun som prøver å øke antall Facebookvenner.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Ts her. Skal prøve å være litt mer tydelig, skjønner det er litt forvirrende;) Jeg har en skolevenninne som heter S. Dattera hennes heter C. og er 13 år. Jeg og mora har en felles bekjent (ikke venninne) fra skolen, som heter L. og er eldre enn oss. L. giftet seg med en eldre mann som har blitt venn med C. (dattera til S.) Han kjenner ikke mora (S.), og kona hans(L.)kjenner ikke dattera. Det er godt mulig at dattera har lagt ham som venn, hun har som sagt nesten ingen venner på sin alder (mer enn halvparten av facebook vennene hennes er voksne mennesker)
Gjest Vilma Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 Jeg regner med hun har mora som venn? Da ville jeg ikke bekymret meg, hun bør vel ha såpass vett at hun sjekker opp vennene til datra innimellom.
Raven Emerald Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 Ofte kan det være hjelp i å sjekke om begge spiller MafiaWars, eller sånt noe. Har sett ganske mange som legger til alt som kan krype og gå, for å få flest mulig allierte. Det er jo ikke sikkert at de vet om at de har "felles kjente".
IdaEmilia Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 Ja du skal slutte å bry deg. Det er å blande seg i andres priatliv, og noe du ikke har noe med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå