Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en flott fest i går. På slutten av festen kom en litt fyll type. Han danset med meg og flørtet kraftig. Jeg var ikke interessert, men avviste han jo ikke. Det er noen ganger litt moro og jeg lo mye. Han spurte om telefonnummeret og jeg ga ham det. Jeg er ikke det minste interessert. Hvis han ringer, hva skal jeg si? Hva er en høflig avvisning? Jeg har ikke vært mye på fest og føler alltid at jeg ikke takler å bli sjekka opp :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på en flott fest i går. På slutten av festen kom en litt fyll type. Han danset med meg og flørtet kraftig. Jeg var ikke interessert, men avviste han jo ikke. Det er noen ganger litt moro og jeg lo mye. Han spurte om telefonnummeret og jeg ga ham det. Jeg er ikke det minste interessert. Hvis han ringer, hva skal jeg si? Hva er en høflig avvisning? Jeg har ikke vært mye på fest og føler alltid at jeg ikke takler å bli sjekka opp :P

Hvorfør gav du han nummeret ditt hvis du ikke er intressert? Du får vel bare si som det er da, enkelt og greit!

Skrevet

Si at du ikke takler å bli sjekka opp.

Skrevet

Men om?

Nei jeg aner ikke hva han kommer til å si..kanskje han ringer kun for å prate,kanskje han ringer for å be deg med på noe-da synes jeg faktisk du kan takke ja og så "dumpe" han etter første date..Siden du allerede har gitt nr ditt til han så virker det rart at du dumper han FØR dere drar på en eventuell date.

Men som sagt,mest sannsynlig så ringer han ikke.. Folk som spør etter nr i fylla tør mest sannsynlig ikke å ringe når de er edrue.

Skrevet

Hvis han ringer, så si at du ikke er interessert. Si at du ikke takler å bli sjekket opp, og beklag at du ikke avviste han der og da.

Du MÅ lære deg til å si fra at du ikke er interessert. Det er ikke så kjekt for de som sjekker deg opp å kaste bort tid på noen som egentlig ikke er interessert.

Mest sannsynlig så ringer han ikke, så ikke tenk mer på dette :)

Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg mente ikke gjøre noe dumt når jeg ga ham nummeret mitt. Men han spurte liksom ikke. Han tok opp mobilen sin og sa noe sånt som "nummeret ditt". Jeg synes det hadde væt litt frekt å bare si at jeg ikke var interessert. Det kan jo i teorien hende han ar ute etter noe annet en romantikk, hva veit jeg. Hva skulle jeg gjort da?

Jeg vil ikke gå på date med ham. Hvis det er det eneste riktige å gjøre så skal jeg da greie det, men jeg synes det blir dumt å "narre" ham. Dessuten er han vel noe sånt som 8 år eldre enn meg og jeg synes det nesten blir litt skummelt. Hvis han ringer eller sender melding og ber meg ut er det ok om jeg bare svarer at jeg ikke kan den og den og den dagen? Jeg har fryktelig mye opplegg i uka og har i teorien ikke tid til å gå ut med ham heller.

Skrevet

Hvis han ringer eller sender melding og ber meg ut er det ok om jeg bare svarer at jeg ikke kan den og den og den dagen?

Nei, ikke helt OK, for da ringer han bare senere. Du kan ikke være opptatt for alltid. Det som er mest fair er å takke nei til å møtes/prates/fortsette kontakten, og forklare at du ikke tenkte deg om i det du gav ham telefonnummeret og at du beklager at du gav et litt feil signal.

Men som flere andre sier så er det stor sjans for at han ikke ringer, så trolig blir det ikke noe problem i det hele tatt.

Skrevet

Hvis han ringer eller sender melding og ber meg ut er det ok om jeg bare svarer at jeg ikke kan den og den og den dagen? Jeg har fryktelig mye opplegg i uka og har i teorien ikke tid til å gå ut med ham heller.

Tror det skulle fungere helt greit. Hvis du samtidig legger til at du også er opptatt neste uke vil han forstå tegningen. Vi har alle lært at det er viktig å være ærlig og fortelle sannheten, men det gjelder mellom mennesker som skal leve sammen, i vår omgang med folk vi ikke har noe forhold til er det helt normalt at man tyr til små hvite løgner. For eksempel som i dette tilfellet, for å gjøre en avvisning hyggeligere. Du kunne også sagt at du egentlig er litt forelsket i en annen, og at du derfor ikke er klar for en date.

Skrevet

Takk igjen. Dere kommer med gode forslag.

Til Cockold: jeg er faktisk forelsket i en annen (ikke stormforelsket, men litt småforelsket), så den forklaringen vil jo kanskje være grei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...