Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Dette er sikkert en teit "problemstilling", men jeg føler ofte at samboeren min har lyst til å være lenger hos sine foreldre enn hos mine. Jeg er veldig sosial av meg, og kan sitte hos folk lenge så det er ofte samboeren som bryter opp. Vi bor alle sammen på samme sted. Jeg har ikke tatt tiden, men føler at vi alltid drar tidliggere fra mine foreldre enn hans. Han er enebarn, og jeg har en søster og har generellt en større familie enn han. Kanskje han føler for være lenger hos sine foreldre fordi de har ingen andre barn som besøker dem, og at vi besøker både mine foreldre og søster med familie? Hvis dere bor på samme sted som begges foreldre, er dere alltid med til den andres foreldre eller drar dere alene noen ganger?
barnehagetanten Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 Vi drar sammen som oftest men også hver for oss.
Piper Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Vi dra noen ganger sammen, og andre ganger hver for oss. Og vi bestemmer sammen når vi er klar for å dra hjem. Lar du han bestemme når dere skal gå, forstår jeg godt at han vil tilbringe mer tid sammen med sine egne. Selv om man kommer godt overrens med svigerfamilien, vil nok sin egen familie være viktigere for en selv. Så kanskje han skulle fått bestemme når dere skal gå hos hans familie, og du bestemmer hos din egen familie. Eller dere kan bli enig. Eller dere kan besøke familien uten hverandre av og til også
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #4 Skrevet 18. september 2010 Vi dra noen ganger sammen, og andre ganger hver for oss. Og vi bestemmer sammen når vi er klar for å dra hjem. Lar du han bestemme når dere skal gå, forstår jeg godt at han vil tilbringe mer tid sammen med sine egne. Selv om man kommer godt overrens med svigerfamilien, vil nok sin egen familie være viktigere for en selv. Så kanskje han skulle fått bestemme når dere skal gå hos hans familie, og du bestemmer hos din egen familie. Eller dere kan bli enig. Eller dere kan besøke familien uten hverandre av og til også Eller kanskje jeg må begynne å bryte opp noen ganger også, og si at nå får vi dra.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Dette er sikkert en teit "problemstilling", men jeg føler ofte at samboeren min har lyst til å være lenger hos sine foreldre enn hos mine. Jeg er veldig sosial av meg, og kan sitte hos folk lenge så det er ofte samboeren som bryter opp. Vi bor alle sammen på samme sted. Jeg har ikke tatt tiden, men føler at vi alltid drar tidliggere fra mine foreldre enn hans. Han er enebarn, og jeg har en søster og har generellt en større familie enn han. Kanskje han føler for være lenger hos sine foreldre fordi de har ingen andre barn som besøker dem, og at vi besøker både mine foreldre og søster med familie? Hvis dere bor på samme sted som begges foreldre, er dere alltid med til den andres foreldre eller drar dere alene noen ganger? De fleste føler seg vel mer nær sin egen familie enn svigerfamilien, så om du "føler" at dere drar tidligere hjem fra besøk hos dine foreldre er det vel kanskje fordi du har mye å prate med dem om slik at tida flyr? Sånn har jeg det når jeg besøker min familie ihvertfall Om du følger med på klokka og vet at dere alltid er på lange besøk hos svigers og korte visitter hos dine - så kan du jo nevne at du ønsker å være på besøk lengre når dere drar til foreldrene dine? Om du synes dere er for lenge hos svigers eller har lyst til å være hos dine foreldre lengre enn han ønsker, er det jo bare å ta en tur på egen hånd til hver deres familier? Jeg synes ofte det er koselig å treffe foreldrene mine uten sambo, men stikker gjerne innom svigers alene også da
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 De fleste føler seg vel mer nær sin egen familie enn svigerfamilien, så om du "føler" at dere drar tidligere hjem fra besøk hos dine foreldre er det vel kanskje fordi du har mye å prate med dem om slik at tida flyr? Sånn har jeg det når jeg besøker min familie ihvertfall Om du følger med på klokka og vet at dere alltid er på lange besøk hos svigers og korte visitter hos dine - så kan du jo nevne at du ønsker å være på besøk lengre når dere drar til foreldrene dine? Om du synes dere er for lenge hos svigers eller har lyst til å være hos dine foreldre lengre enn han ønsker, er det jo bare å ta en tur på egen hånd til hver deres familier? Jeg synes ofte det er koselig å treffe foreldrene mine uten sambo, men stikker gjerne innom svigers alene også da Det er mulig jeg bare føler det sånn ja. Jeg har faktisk tatt det opp med han og han følte det omvendt, så det er kanskje bare slik det er Som jeg skrev i startinnlegget så kan det hende han føler han er "nok" med min del av familien da vi er både hos min søster og mine foreldre, og han "bare" har foreldrene. Men løsningen er vel kanskje å dra til mine alene Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker så fælt
Jade Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 Det er vel vanlig at man er sin egen familie nærmest, og gjerne skulle tilbringt mer tid med dem. Tror ikke det er noe "galt". Tyder bare på at han er glad i foreldrene sine og liker å være med dem. Akkurat som du liker å være med din familie. Han liker selvsagt å være med din familie, men han vil jo alltid like sin egen familie bedre. PS. har du postet denne tråden før? Fikk en voldsom dejavu her!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 Det er vel vanlig at man er sin egen familie nærmest, og gjerne skulle tilbringt mer tid med dem. Tror ikke det er noe "galt". Tyder bare på at han er glad i foreldrene sine og liker å være med dem. Akkurat som du liker å være med din familie. Han liker selvsagt å være med din familie, men han vil jo alltid like sin egen familie bedre. PS. har du postet denne tråden før? Fikk en voldsom dejavu her! Du har vel rett, at man alltid er sin egen familie nærmest. Nei, jeg har ikke postet noe alla denne før, men mulig andre har gjort det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå