Gå til innhold

syns dere et sted mellom 7 og 8 cm er for høy hel til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett og lett.. Endelig funnet favoritt støvlettene - oops de er 2/2 og en halv cm for høye enn det jeg hadde tenkt.

Dette er heldigvis kilehel. Klarer man å gå til bussen med 7-8 cm høye heler , eller er sannsynligheten høyest for at man tryner? har høyere heler hjemme, men på vintern er jeg forsiktig, vil heller ikke se ''for mye'' ut til hverdags.Men litt hel vil jeg ha;-) Det er over-knee og lagd av semsket skinn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lett og lett.. Endelig funnet favoritt støvlettene - oops de er 2/2 og en halv cm for høye enn det jeg hadde tenkt.

Dette er heldigvis kilehel. Klarer man å gå til bussen med 7-8 cm høye heler , eller er sannsynligheten høyest for at man tryner? har høyere heler hjemme, men på vintern er jeg forsiktig, vil heller ikke se ''for mye'' ut til hverdags.Men litt hel vil jeg ha;-) Det er over-knee og lagd av semsket skinn.

Høres fine ut, har du link?

Om de er greie å gå med spørs på hælen og hva slags materiale det er under. Er det myk gummi, har du bedre feste på underlaget, og tåler litt mer hæl. Ville nok også hatt et par med lav hæl på de dagene det er glattest...

Men det er meg da, jeg er forsiktig på vinterføre...

Skrevet

Nja, når det gjelder over-knee synes jeg det høres mye ut hvis ikke det er pretty woman-looken du går for...:P

Skrevet

Nja, når det gjelder over-knee synes jeg det høres mye ut hvis ikke det er pretty woman-looken du går for...:P

Ser den, men syns ikke de så sånn ut på bilde. What'cha think?

Skrevet

så nå hvordan de så ut når man har de på:

http://www.saksfifthavenue.com/main/ProductDetail.jsp?PRODUCT<>prd_id=845524446372741&site_refer=AFF001&site_refer=AFF001&siteID=J84DHJLQkR4-gGek9Nm7BQhE7TzgWALK7g

Og ble litt skuffa :sukk: hadde ikke trodd de var så løse og ''store''.. noen som vet om en nettside som selger liknende bare med ettersittene (trenger ikke å være overknee, en vil ikke ha midt på leggen heller, enten over knee'et eller rett over) i semsket skinn ? ikke en mm høyere enn 8 cm hvertfall, og ikke under 4.

trenger hjelp! svart helst men beige/brun kan funke også. Helst noen med god kvalitet og at de er komfertable og varme. Vil bare ha kilehel!

Hadde blitt utrolig takknemmelig om noen ville hjelper om de vet noe, så fortsetter jeg letingen igjen .. :lete:

Skrevet

mente rett under kneet ;)

Skrevet

Syns det kansje er litt mye, men det er jo ganske høye under tåballene også de der. Så det er ikke så stor høydeforskjell mellom forran og bak på foten og da syns jeg at de plutselig ikke er så høye alikevel :)

Siste link som ble postet, de så kjempefine ut, bortsett fra den ullgreien som ødelegger alt!

Skrevet

Syns det kansje er litt mye, men det er jo ganske høye under tåballene også de der. Så det er ikke så stor høydeforskjell mellom forran og bak på foten og da syns jeg at de plutselig ikke er så høye alikevel :)

Siste link som ble postet, de så kjempefine ut, bortsett fra den ullgreien som ødelegger alt!

ja det er nettopp det. Stor forskjell på 8 cm som er helt flate foran, enn 8 cm med orgentlig tykk og noen få cm høy såle under tåballene (er tåballene et ord foressten :fnise: ? Jeg har nok ikke det beste ordforrådet her til lands, så du må nok unnskylde meg)

Ja, please noen si fra hvis dere finner liknende uten ullstriper som bare er der får å tape kunder.

Skrevet

7 cm synes jeg går bra, kan være litt ustødig på vinteren så legger dem vekk om det er glatt ute. Velger jeg 8 så får jeg ikke lengre plass til beina under kontorpulten :sjenert:

Skrevet

8 cm er i allefall ikke noe for meg! Drister meg kanskje så vidt til det når jeg skal på galla/ball. Men om de er glatte eller ikke kommer vel for det meste an på sålen? Virker som om det i år er litt bedre såler å finne i butikkene enn det har vært tidligere :)

Skrevet

Hvilken prisklasse ønsker du TS?

Jeg synes forresten de du linket til ser helt ok ut i forhold til høyde og for min del tror jeg de ville funket på vinterstid, men for andre er det mulig det blir Bambi på isen.

Skrevet (endret)

Ser den, men syns ikke de så sånn ut på bilde. What'cha think?

Nei de ble ganske 'modest' med gummihælen og litt platå fremme :) fine, men litt baggy ja...

Enig om ullstripene, de var stygge.

Vet ikke om andre overknee-wedges dessverre :/

Endret av babord
Skrevet

Jeg har funnet ut at min personlige smertegrense går ved 7-8 cm til hverdags. Da har jeg en jobb hvor jeg til tider må stå i opptil et par timer, og vandrer ofte fram og tilbake mellom ulike deler av bygget. Jeg blir sliten under tåballen, men ikke mer enn at det går an dersom jeg bruker mer fornuftige sko hvis jeg skal gå noe særlig mer.

Skrevet

jeg synes 8 cm høres perfekt ut, spesielt hvis det er litt platå foran, så er ikke det høyt i det heletatt egentlig :) :)

Skrevet

Kilehæl på støvletter er ekstremt tacky og horete uansett.

Skrevet

Eg er heller ikkje glad i kilehæl, uansett skotype, men 7-8cm er vel greit av og til. Eg går aldri med høge hæler fleire dagar på rad, eg må passe litt på ledda mine, men 7-8cm burde vere greit. Det er ikkje overpynta liksom, om det er det du tenkjer på. På glatt føre er jo alt anna enn piggsko håplaust likevel, så det kan ein jo ikkje bry seg så mykje med...

Skrevet

For mye hæl til å kalles hverdags vel? ... stakkars legger og senere rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...