AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Jeg og mannen er enige om å prøve i juni, så jeg sluttet på pillen allerede i august for å forsikre meg om å ha stabil syklus med en gang. Kom rett inn i 30-dagers syklus, og hadde påvist EL med CB for 2. gang siden jeg sluttet på pillen på onsdag. Burde jo egentlig aldri begynt med EL-tester allerede, for det får meg bare til å få enda mer lyst å begynne å prøve nå... Det er flere grunner til at vi bør vente til tidspunktet vi har satt, blant annet at jeg forhåpentligvis har fast jobb da og jeg har planer om å gå ned litt og trene litt først, sånn at jeg kan trene mens jeg er gravid osv... Og så er det det at mannen vil gjerne vente til da, for da er han nesten ferdig utdannet til babyen kommer, ferdig hvis det tar litt tid.. Likevel får jeg som sagt utrolig lyst å begynne prøvingen nå... Mannen vet selvfølgelig at jeg har sluttet på p-pillen, og vi har stort sett hatt sex med kondom siden jeg sluttet på pillen... I går hadde vi sex uten kondom tilgjengelig, sånn at han hoppet av i svingen... Mannen har sagt lenge at det ikke gjør noe hvis det skjer noe uplanlagt, at han hadde blitt glad... Og det at han faktisk ikke "nektet" å ha sex uten kondom bekrefter jo det... Andre som har opplevd at mannen etter en stund firer på kondombruk når man slutter på p-piller? Og så er det jo det om det er "lurt" å få barn før vi har alt på plass.. Vi har vært sammen i mange år, er i midten-slutten av tyveårene, har egen leilighet og stabilt forhold, så sånn sett ligger jo alt til rette... Jeg får forhåpentligvis fast jobb om ikke så lenge, og mannen har en OK deltidsjobb ved siden av studiene, så det skal gå rundt økonomisk uansett også, selv om det ideelle selvfølgelig hadde vært at begge var i fast jobb... Dette ble egentlig litt surr, bare måtte få ut litt tanker Håper jeg får fast jobb snart, for da vet jeg i allefall at mannen er på gli litt før Jeg har vært klar i 3-4 år, så da burde det egentlig være en smal sak å vente de siste 9 månedene på å begynne å prøve, men merker jeg er utrolig lei av å vente nå :gjeiper: Og så er det jo ikke noen garanti for at ting skjer med en gang heller... Vet ikke helt hva jeg er ute etter her, men hvis andre vil komme med sine tanker og erfaringer er det fint
mp84 Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 når man først setter igang med tanken om barn, blir ofte prøvedatoen fremskyndet og fremskyndet. plutselig ville man ikke vente alikevel... men prøv å ikke la deg rive med. det er jo en grunn til at du har lagt den planen du har lagt! Vær tålmodig og prøv å lytte til fornuften fremfor lysten en liten stund til
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Takk for svar Jeg vet jo at du har rett, det er bare litt vanskelig :gjeiper: Spesielt når vennepar som har vært sammen mye kortere enn oss blir gravide og får barn... Men vi får bare fylle kalenderen med planer frem mot sommeren og nyte kjærestetiden, og krysse fingrene for at det klaffer fort
Gjest Cupcakes Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 vi har ikke snakket om å bli prøvere, men jeg sa til min samboer for litt over 1 år siden at nå slutter jeg på pillen (ville ikke dytte i meg mer hormoner lengre) så nå får du ansvar fur prevensjon. i starten var han nøye med kondom, rynket jeg på nesen sa han at det blir så mye unger av det å droppe den men så tok jeg dette opp, det at jeg ønsker barn, han var ikke heeeelt klar, syntes vi skulle ha et par ting på plass, men ikke så lenge etter det merket jeg at han har helt sluttet å tenke på kondom, og heller hopper av i svingen, så litt klar er han nok.. her tar vi det da altså litt som det kommer, og jeg som da ivrer veldig etter det.. dette ble litt mye, men det jeg skulle svare kort og godt er at ja det er flere som har opplevd at mannen ikke er så nøye med kondomen etterhvert etter pille slutt men hørtes ut som en god plan og fylle ut kalenderen med kjærste ting og ting og se frem til før prøvingen starter, kan nok bli lettet i vente tiden da ja
mille86 Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 he he he.. sånn var det her og.. etter at jeg sluttet på pillen var sambo kjempe disiplinert med kondombruk. Var nesten ikke i nærheten uten vettu... men så glemte vi det når vi var på ferie en gang, og da var det gjort!!og etter det har det visst blitt "hoppe av i svingen" Har snakket en del om barn, men han føler seg liksom ikke klar!!! ER noe med menn og det der!!!
Gjest Cupcakes Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 hehe.. ikke sant, tror rett og slett menn har vanskelig for å bli helt klare, tror ikke de blir helt klare før man faktisk er gravid. å tanken er kan jo umulig være ukjent for dem når de hopper av i svingen i tide og utide heller..
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 TS her igjen... Ja, det er nok noe med menn sånn For mannen min sier han hadde blitt kjempeglad hvis noe hadde skjedd nå, likevel vil han vente :gjeiper: Men skjønner jo på en måte at han vil vente til jeg har fast jobb, siden det er tryggere økonomisk... Samtidig irriterer det meg litt at han snakker så mye om baby og sånt og likevel holder igjen Og det hadde jo gått på et vis uansett... Babyen merker jo ikke om vi har litt dårlig råd og ikke kan dra på ferie f eks de første 1-2 årene etterpå... (vi har begge god utdannelse og kommer til å få god råd på sikt)... Hjelper ikke akkurat at det blir første barne- og oldebarn på begge sider og, sånn at foreldre og besteforeldre maser noe sykt og... Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå