Gå til innhold

Hjelp! Kjæresten min flasser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min flasser veldig fra hodebunnen. Selv når han glattbarerberer skallen, så kommer flasset så fort håret begynner å stikke frem. Det er rett og slett ganske ufint: hodeputa hans har prikker, rygglenet på sofaen, t-skjortene hans osv..

Har bruker Define men shampoo (anti flass), men det ser ikke ut til å funke. Har noen tips til hva han kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min bruker gode, gamle Head&Shoulders mot flass. I følge ham har han prøv det meste, og det er bare H&S som fungerer for ham.

Skrevet

Signerer head&shoulders, i tillegg snakke med en frisør som har god peiling på dette. De pleier jo også å ha spesialprodukter, som er noe dyrere, men det funker ihvertfall.

Skrevet

Fungoral, finnes på apotek. Hundre ganger bedre enn head and shoulders.

Skrevet

Jeg bruker HS til vanlig, og ha bruker den når hans er tom, men problemet er der fortsatt =( Kan det være en sykdom eller noe, som skylder det?

Skrevet

Fungoral, finnes på apotek. Hundre ganger bedre enn head and shoulders.

Er den dyr? Husker eksen min hadde en flasshampo fra apoteket, og den lukta skikkelig ille

Skrevet

Er den dyr? Husker eksen min hadde en flasshampo fra apoteket, og den lukta skikkelig ille

Jeg betalte litt over 150,- sist. Den er helt luktfri. :) Fungerte flott på meg ihvertfall. Er nesten kvitt problemet etter halvannen ukes bruk.

Skrevet

I tilfelle det kan være noe annet,

" * Tørr hud er ikke uvanlig her i vinterlandet Norge. Veksling mellom varm og kald luft er en påkjenning for huden. Avskjelling av tørr hud er til forveksling likt flass, men flakene er vanligvis mindre, samt at de ikke er så oljeglinsende/fete som det ekte flass er.

* En annen tilstand kalt seboroisk eksem er også en vanlig årsak til økt flassproduksjon. Denne tilstanden kjennetegnes ved rød, irritert hud i de områdene på kroppen hvor det er mange hudkjertler - altså ikke nødvendigvis bare i hodebunnen (øyenbryn, nesevingene, baksiden av ørene, brystbeinet, lysken - og i noen tilfeller også under armene). Den irriterte huden er ofte fettglinsende, og som regel dekket med hvite eller gulige flak som flasser av.

* Psoriasis kan også gi hvit skjellende hud. Her er det også alt for rask vekst - og død - av hudcellene som er problemet. Typisk er at død hud hoper seg opp på plasser som albuer og knær, men det kan også forekomme ellers på kroppen og i hodebunnen. Hvis hodebunnen er rammet, er det heller ikke uvanlig at de tørre områdene strekker seg ned i panne og nakke. I alvorlige tilfeller kan psoriasis-hud ha lett for å sprekke og blø, samt være smertefull.

* Ringorm i hodebunnen høres veldig dramatisk ut, men det er bare en liten sopp som forårsaker et utslett formet som en rød ring. Et annet navn på tilstanden er tinea capitis, og det er en smittsom tilstand som oftest ses hos barn under 10 års alder. Infeksjonen starter rundt et hår - enten i hodebunnen eller i øyebryn/øyevipp - for så i løpet av noen dager å bre seg som en ring ut fra dette punktet. Håret i det angrepne området brekker gjerne like over overflaten og faller av. En annen ting som skiller dette fra flass, er at hodebunnen gjerne er rødflammet og irritert i det aktuelle området.

* En annen forklaring på en rød, irritert, kløende og flassende hodebunn kan være kontakteksem. Tilstanden kan oppstå for eksempel etter hårfarging eller bruk av hårprodukt som hodebunnen din reagerer på. Ved akutt kontakteksem er det angrepne hudområdet rødt og hovent, med væskefylte blærer og sårdannelse. Kronisk eksem gir tørr, sprukken og fortykket hud, samt kløe.

"

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/flass-14990.html

Skrevet

Fungoralbrukeren over her igjen; den shampoen er også for seboreisk eksem..

Skrevet

Det kan være at han reagerer på shampoo generelt sett...? Noen er så sensitiv at de blir meget fort irritert...

Istedenfor shampoo mot flass som er en vanlig ting folk gjør så kanskje prøve en meget mild en? Eller finne en krem/vann som kan hjelpe...

Klør han i hodebunnen? Er han rød og irritert på noen måte?

:sjenert:

Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Kjæresten min har seboré, og for ham har det hjulpet med en sjampo som heter Selukos (skal visst også hjelpe mot vanlig flass), men også å bytte ut til mildere sjampo uten SLS (sulfater). Det kan godt være rensemiddelet som er for sterkt.

Edit: bla. Body Shop har en serie uten sulfater :) De har også små størrelser, så det kan testes ut i en lite dose.

Endret av Airi Chikako
Skrevet

Kjæresten min flasser veldig fra hodebunnen. Selv når han glattbarerberer skallen, så kommer flasset så fort håret begynner å stikke frem. Det er rett og slett ganske ufint: hodeputa hans har prikker, rygglenet på sofaen, t-skjortene hans osv..

Har bruker Define men shampoo (anti flass), men det ser ikke ut til å funke. Har noen tips til hva han kan gjøre?

hei:)

Phyto er veldig gode produkter for flassende, kløende og tørr hodebunn. gå på Vita og spør etter Phyto. veldig drøy i bruk og kun naturlige ingredienser:)

denne hjalp meg veldig. den masseres lett i hodebunnen og la den virke noen min før den skylles ut

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Jeg dro på apoteket og fant mange dyre varianter mot flass. Jeg ble anbefalt SebaMed shampoo mot flass. Det var den billigste også (99,-). Den skullle ikke masseres inn, bare "klemmes" inn på en måte. Blir spennende og se om den funker

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

ninuska_, mod

Skrevet

Får se om den funker ja! Ellers kan han ta seg en tur til legen. :) Lykke til, hilsen ei som også har kjæreste med problemhodebunn.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...