Gå til innhold

Vi er "pålagt" overtid på jobb til uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor og en mellomstor hund.

Den store hunden ligger i bur i bilen fordi hun er ikke så gammel enda og trenger flere måltider. I tilegg så kan jeg ikke ha henne løs inne uten tilsyn pga hun kan gjerne finne på å makulere ting.

Den gamle hunden er hjemme alene uten problem.

Men til uka har jobb "pålagt" oss overtid. Og siden kjæresten er ute å reiser har jeg ingen til å ta seg av hundene.

Da må jeg ta med begge hundene og sette inn et ekstra bur i bilen å la dem ligge i hvert sitt i en 12 timers dag (blir luftet hver 4 time). Jeg syntes ikke dette er greit. Syntes en vanlig arbeidsdag er lang nok !!!

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått noen venner til å passe hundene?

Skrevet

Om ingen bekjente kan passe hundene hele dagen ville jeg tatt med den yngste hunden i bilen, og luftet så ofte jeg kunne, samt prøvd å få noen til å stikke innom den eldste hunden hjemme hos deg. Noen som kan lufte, prate og kose litt med den mens du er borte.

Vi har flere ganger fått en kompis til å stikke innom bikkja vår (ev. bo hjemme hos oss) om vi er borte for lenge. Han har nøkkel og kjenner hunden, så de to koser seg hjemme hos oss.

Skrevet

Du må jo si fra at du har hund, og at det er dyreplageri.

Så får dere enten finne en løsning der du får ha med hunden på jobb, eller gå hjem tidligere.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ville latt være å skaffe meg hund i utgangspunktet.

Skrevet

Først og fremst ville jeg hørt med venner om å stikke innom/passe dyra. Hvis det ikke finnes noen som kan hjelpe så gjør man det beste ut av situasjonen, ja det blir en lang dryg dag til dyra, men de dævver ikke av det :)

Skrevet (endret)

Du må jo si fra at du har hund, og at det er dyreplageri.

Så får dere enten finne en løsning der du får ha med hunden på jobb, eller gå hjem tidligere.

Det var da en merkelig holdning til "problemet".

Bikkjene kan fint ligge i bilen en dag/kveld. Stikk ut og luft dem noen ganger, og la dem strekke på beina sine.

Alle som har hund har vært borti denne problemstillingen, og det løses som regel enkelt.

Endret av Bond
Skrevet

Har du undersøkt muligheten til å ha med deg hundene inn på kontoret? Jeg har flere ganger hatt med meg hunden på jobb, og hun har ligget under pulten min. Dette krever selvfølgelig en rolig hund, og at ingen av dine kolleger er allergisk eller redde.

Ellers er nok det beste å ha dem i bilen og gå flere turer med dem (antar selvfølgelig at du kan parkere et sted hvor det ikke er sol).

Skrevet

I løpet av et hundeliv oppstår det av og til situasjoner som gjør at man for en periode ikke kan ta seg optimalt av hunden(e). For friske hunder som får tilstrekkelig med mosjon og hjernetrim ellers, har det liten eller ingen betydning. Så lenge man har anledning til å lufte dem hver fjerde time, ser jeg ingen store problemer med å ha dem i bur i bilen 12 timer i døgnet for en kort periode. Spesielt ikke nå på høsten hvor det er enkelt å sørge for at det verken blir for varmt eller kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...