Gå til innhold

Fly til London, og så videre med tog til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter et koselig sted å ta med familien i mars/april neste år (et par på femti, et par på tredve, to gutter i begynnelsen av tjueåra og en ettåring). Ser for oss å fly til London og så reise litt videre derfra. Har ikke lyst til å være i selve London by, det får vi spare til ettåringen er større.

Ønsker meg idyll, fred og ro, noe hyggelig å se på men ikke massevis av action. Kanskje en B&B i en landsby? Kanskje er det et erketypisk britisk slott i nærheten? Postmann Pat-aktige jorder med sauer på? Kanskje vi kan leie et hus? Vi bør i hvertfall bo et sted der det er mulighet for å ha en hyggelig kveld selv om ungen skal tidlig i seng. Det er såpass lenge ting at jeg ikke vet hvordan det vil være å sovne i en vogn istedet for senga si...

Tips mottas med iver og lyst :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første som slår meg er Windsor, hvis det må være nær London. Ellers ville jeg heller dratt til Skottland eller Irland for landsbyidyllen.

Skrevet

Takk for tips :) Grunnen til at vi vil fly til London er hovedsaklig at det er hyppige og rimelige avganger. Vi har ikke mulighet til å være borte så lenge, så da er det et poeng å gjøre transportetappene så korte som mulige :)

Windsor ser jo veldig bra ut, skal absolutt vurderes nærmere.

Skrevet (endret)

Ellers er York en fantastisk nydelig by. Anbefales på det sterkeste. Da jeg var i London i august kom jeg over en spørreundersøkelse i en av avisene, hvor det viste seg at York var det stedet flest engelskmenn ville ta med seg sine kjærester på en romantisk weekend. Uansett, det er en by som det høres altfor lite om, men som er helt fantastisk. Nydelige gamle bygninger, masse historie, og skikkelig erkebritisk. Jorder med sauer, skikkelig Aidensfield for ås i si det mildt. Nydelig natur, ja, i det hele tatt - britisk landsby og det hele. Og det er ingen moderne bygninger, siden de er så strenge med bevaringen av ruiner. En bymur går rundt hele byen, i tillegg er det katedralen, samt mange andre gamle bygninger. Helt fantastisk der rundt juletider, hvor de har masse små butikker som lager fudge, hvor det er bokbutikker rundt hvert eneste hjørne, og hvor man virkelig kjenner historien under føttende når man går i de trange gatene.

York er også relativt lett å komme til, jeg tok selv tog dit alene den gang jeg studerte der i to uker. Anbefales!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Oxford er en nydelig by.

Skrevet

Hiver meg på York anbefalingen. Har vært der fire-fem ganger og alle sammen har vært like trivelige. Jeg har også vært der på to ukerstur i forbindelse med studier, som Yvonne, og det går kjempefint an å finne på nye ting fra dag til dag.

Siste gangen jeg var der var på en dagstur fra Newcastle, og da følte jeg at jeg hadde sett nok av de obligatoriske tingene, så jeg kjøpte meg et par bøker, fant en koselig kafe og så ut på folkelivet i julerushet. Passer kjempefint det også. :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...