Gå til innhold

Offentlig eller privat skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offentlig eller privat skole for ditt barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vurderte sterkt privat, men det ble offentlig. Angrer ikke et sekund, kjempebra lærere og en veldig engasjert rektor. Heldigvis en liten skole ( en av de med færrest elever i Oslo). Så her ble det offentlig, barnet trives også veldig godt:)

Skrevet

Jeg skulle ønske vi hadde noen private alternativer, men det blir nok offentligen...

Gjest Constanze
Skrevet

Hadde jeg hatt de erfaringene jeg har nå den gang barna mine var små så hadde jeg helt klart valgt privat skole.

Gjest Constanze
Skrevet

Hadde jeg hatt de erfaringene jeg har nå den gang barna mine var små så hadde jeg helt klart valgt privat skole.

Skrevet

Eg ser absolutt ingen grunnar for å velgje privat skule. Ei heller er det noko alternativ økonomisk.

Skrevet

Gikk selv 50/50 offektlig og privat, og kommer til å velge privat skole for mine barn.

Skrevet

Jeg kommer aldri i verden til å sende mine fremtidige barn på offentlig skole.

Skrevet

Privat skole trenger ikke koste flesk. Vår lokale skole er privat, og foreldrebetalingen er totalt ca 1250,- i mnd for skolepenger og SFO på ettermiddagen. (Litt mer om man skal ha SFO på morgen også.)

Så, jeg kommer til å skrive inn barna mine der når de skal begynne på skole, for den bor vi i gåavstand til. Den nærmeste offentlige skolen må barna mine ta buss til, og SFO-betalingen er dyrere enn både skolepenger og SFO på den private.

Jeg har selv gått på denne skolen, men da var den offentlig. Har et par tantebarn som går der nå, og ser at det er veldig flinke lærere der og et bra opplegg.

Skrevet

Hvorfor? Hvilke erfaringer?

Skrevet

Her begynte førstemann på offentlig skole i 1993, og nå går sistemann siste året på barneskolen. Har alltid vært fornøyd med skolen vår. De fleste er gode lærere, og lærerne blir på skolen. Det er faktisk lærere der enda som mannen min hadde på skolen. Men det er klart hvis det ersom en ovenfor her skriver at den private skolen er nærmere og ikke koster flesk,, så hadde nok det alternative vært i tankene.

Skrevet

Bor slik til at offentlig er det eneste rèelle alternativet. Kunne vurdert privat om vi bodde slik til, men antagelig ville vi brukt offentlig da også: vi er fornøyde med den skolen barna våre går på.

Gjest Constanze
Skrevet

Hvorfor? Hvilke erfaringer?

Erfaringer fra mange ødelagte skoleår pga uro og bråk i klassene. Stadig skifte av lærere gjorde situasjonen enda verre.

Så hadde jeg visst hva jeg vet idag så hadde jeg brukt privat skole til ungene mine.

Skrevet

Offentlig eller privat skole for ditt barn?

Jeg er personlig veldig glad i montessori-filosofien, men jeg skjønte også at mine barn behøvde noe som montessori-skolen ikke kunne gitt dem, og da var nærskolen den skolen som dekket deres behov på best mulig måte.

Jeg tror det er viktigere å se på hvilke behov ens barn har, og hvilken skole som kan dekke de behovene, enn å velge (bort) en skole ene og alene fordi den er privat eller offentlig.

Skrevet

Erfaringer fra mange ødelagte skoleår pga uro og bråk i klassene. Stadig skifte av lærere gjorde situasjonen enda verre.

Så hadde jeg visst hva jeg vet idag så hadde jeg brukt privat skole til ungene mine.

Men var dette fordi dere var uheldige med den lokale, offentlige skolen? Og er man garantert å slippe unna slikt på privatskoler?

Jeg spør ikke for å kverulere eller pirke, altså - jeg aner ingen verdens ting om privatskoler.

Vi kommer forøvrig til å sende våre på den lokale (offentlige) skolen. Nå har den heldigvis et godt rykte, da, så vi har aldri hatt grunn til å vurdere noe annet.

Gjest Constanze
Skrevet

Men var dette fordi dere var uheldige med den lokale, offentlige skolen? Og er man garantert å slippe unna slikt på privatskoler?

Jeg spør ikke for å kverulere eller pirke, altså - jeg aner ingen verdens ting om privatskoler.

Vi kommer forøvrig til å sende våre på den lokale (offentlige) skolen. Nå har den heldigvis et godt rykte, da, så vi har aldri hatt grunn til å vurdere noe annet.

Venninnen min hadde sine barn ved en privat skole og nivået på lærere og rektor var et helt annet enn ved den offentlige skolen i nærmiljøet.

Ved private skoler blir foreldre tatt med på råd og blir hørt, i den offentlige skolen får man bare høre at de har ikke penger til å gjøre noe med problemet.

For flere medfører den offentlige skolen at foreldrene må skaffe privatlærere utenom skoletid for at ungene skal få den undervisningen de burde hatt i skoletiden. Jeg vet ikke hvor mange tusen jeg har brukt på privatlærer - men det er ikke få. Allikevel er det verd hver krone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...