AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei, jeg lurer på hva dere damer ser på som lenge nok før man evt. fri til sin kjærste? Altså hvor lenge bør man ha vært sammen. Vet det ikke er noe fasitt på dette. Men innspiller likevell fint! Det er ikke noe jeg har i planene enda, men jenta jeg er sammen med kan jeg godt tenke meg og gifte meg med.
Gjest Xelle Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 (endret) 2 aar, 3 maaneder 10 dager og 12 timer. Evt naar du foeler for det ? Endret 17. september 2010 av Xelle
momo Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Det er nok veldig forskjellig, noen frir jo ved første møte, andre frir aldri. Selv har jeg vært sammen med kjærsten i 6 mnd, og vi har det helt fantastisk sammen, og jeg ser for meg att det er han jeg skal dele resten av livet med og få barn med. Men jeg hadde ikke likt det hvis han fridde nå. Jeg trenger nok ett eller to år til på meg, før jeg skulle følt meg klar for det. Men igjen det er jo veldig forskjellig.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Når du forventer å få et "ja" og ikke et "kødder du? nei, spør meg igjen seinere, herregud" tilbake. Dette skjer når dere kjenner hverandre godt, og dere er trygge på hverandre, ergo har det lite med rein tid å gjøre - men med forholdet.
Kråkesaks Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Når du forventer å få et "ja" og ikke et "kødder du? nei, spør meg igjen seinere, herregud" tilbake. Dette skjer når dere kjenner hverandre godt, og dere er trygge på hverandre, ergo har det lite med rein tid å gjøre - men med forholdet. Jepp. Fri når du tror (vet) at du får et ja. Snakk med henne om fremtiden og om hvilke tanker hun har for dere. Når du føler at hun er klar og kommer til å svare ja på spørsmålet ditt, spør du.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 3-4 år må nok til, helt generelt, man burde nok ha bodd sammen et par år for å være sikker. Men når man når slutten av tjueårene og har en del forhold bak seg og er ganske så sikker på hva man vil ha og er i stand til å finne ut av dette på kortere tid så er 1-2 år rimelig. Men jeg tror uansett ikke at man kjenner hverandre godt nok etter 1-2 år til å gjøre en slik beslutning. Dersom kjæresten min hadde fridd etter 1-2 år (da var jeg 22-23 år) hadde jeg nok sagt ja, men nå som vi har vært sammen i over 4 år ser jeg at det ville vært et tynt grunnlag for en slik viktig avgjørelse. Det ville kanskje lagt unødvendig mye press på forholdet vårt. Det "MÅ" funke fordi vi er forlovet/gift. Vi har vært samboere i over 3 år nå, uten barn eller store forpliktelser, og har gjort oss bedre kjent med hverandre på godt og vondt uten noe pålegg om å "måtte" få forholdet til å fungere.
fruBeist Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Hos oss var det ikke noe frieri som så, heller det at vi ble enig om å gifte oss. V hadde vert sammen i litt under to år, og bodd sammen i ca 1,5 år da vi satte datoen. Men så har vi snakka om å gifte oss omtrent helt fra vi ble sammen. I dag har vi vert gift i ei uke allerede :rødme: Mine to tidligere forhold hadde det aldri blitt riktig å gifte seg/fri. Uansett hvor lenge vi hadde vert sammen.
Periwinkle Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Som andre sier her så er det litt når man føler seg klar. Jeg og kjæresten følte oss klar etter allerede 4mnd for at dette var "IT" på en måte, men vi er fremdeles ikke forlovet. Da følte ikke jeg at det var nødvendig, og etter 2 år, da jeg følte det var på tide, syntes ikke han det var nødvendig, fordi han trengte ikke et "bevis" på at vi elsket hverandre, noe jeg forsåvidt var enig i. Nå har vi snart vært sammen i 4år, og jeg føler det nærmer seg på tide å forlove seg på en måte. Vi har bodd sammen i ca 2 år og vi er fremdeles like klar på at det er dette som er hva vi ønsker. Så nå får vi vel bare spare penger til en ring <3
Postkasse Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Når det føles riktig! :D Vi var sammen i fire år før vi forlova oss, og blant de forlova og gifte vennene våre har det vært etter alt fra ett til seks-sju år sammen, så langt.
forelsketgutt Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Hos oss var det ikke noe frieri som så, heller det at vi ble enig om å gifte oss. V hadde vert sammen i litt under to år, og bodd sammen i ca 1,5 år da vi satte datoen. Men så har vi snakka om å gifte oss omtrent helt fra vi ble sammen. I dag har vi vert gift i ei uke allerede :rødme: Mine to tidligere forhold hadde det aldri blitt riktig å gifte seg/fri. Uansett hvor lenge vi hadde vert sammen. Gratulerer !
FruN Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Kjæresten min snakka om å fri til meg fra dagen vi ble sammen Han venta litt lenger enn det da, men ikke mye lenger Vi har kjent hverandre (godt) i to år, så vi visste litt mer om at det føltes rett for oss begge
Rødtoppen86 Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Som noen nevnte, så passer det å fri når du er så sikker du kan være på at det blir et ja, at dere har råd til å gifte dere og at dere har bodd sammen lenge nok til å vite at dere klarer det. Jeg ble fridd til etter syv år, hvor vi har bodd sammen i nesten alle årene. Grunnen til at det tok så lang tid er fordi vi ikke har hatt råd før, men vi snakket om det mye
Gina_ Skrevet 17. september 2010 #13 Skrevet 17. september 2010 Vi har flere ganger snakket om bryllup, og vi er begge klare på at det er noe vi ønsker. Har vært sammen i over 5 år, og sambo har sagt at han vil at vi skal ha en bedre økonomi før han frir. Derfor blir det nok et par år til når vi er ferdige med studiene
fruBeist Skrevet 17. september 2010 #14 Skrevet 17. september 2010 Kan og nevne min bror og svigerinne. De forlova seg etter 6 uker, og gifta seg ca 2,5 år etter, og har nå feira 10 års bryllupsdag
Blondie<3 Skrevet 17. september 2010 #15 Skrevet 17. september 2010 Når man kjenner persjonen veldig godt og er sikker på at det er den persjonen man vil dele resten av livet sitt med,så mener jeg at man skal begynne å tenke på å fri. Bør jo også helst føle at den man har tengt til å fri til føler det på samme måte. Min kjære fridde etter ni måneder og nå har vi vært forlovet i ni måneder.
lilleGrethe Skrevet 18. september 2010 #16 Skrevet 18. september 2010 Jeg tror det kommer an på både alder og hvor klar man føler seg, i tillegg til hvor lenge man har vært sammen. Som noen nevner over, så er det nok mer naturlig at det går fortere hvis man nærmer seg 30, enn hvis man er i begynnelsen av 20-årene. Min kjære fridde til meg ca 5 år etter at vi ble sammen, da var jeg 26 og han 27. Selv om vi visste at det ville bli oss ganske fort, ville vi begge være samboere en stund før vi giftet oss. Men jeg hadde sagt ja 2-3 år tidligere også, hvis han hadde fridd da. Ellers merker du det nok hvis hun begynner å bli gifteklar. Vi er ganske flinke til å hinte på sånt, hvis vi synes det går for lang tid.. Lykke til med frieri, når du føler deg klar for det!
Barcelone Skrevet 18. september 2010 #17 Skrevet 18. september 2010 Enig med de over som sier at du burde prate med henne om fremtiden og hva dere ønsker med deg. Vi snakket om fremtiden vår helt fra vi ble sammen og snakket om ekteskap allerede etter en måned, men han fridde ikke før etter 10 mnd. Da hadde vi snakket masse om ekteskap og at vi ville dele fremtiden sammen. Jeg var veldig klar på mine ønsker, men også på at han måtte fri når han var klar for det. Vi skal nå gifte oss neste mnd. Vi har heller ikke allverdens med penger, men så er ingen av oss typen til å blåse bort 100 000 kroner på et bryllup. Så vi har spart litt og får litt hjelp av min far og så blir det bryllup med de som står oss aller nærmest!
Anglofil Skrevet 18. september 2010 #18 Skrevet 18. september 2010 Når det føles riktig. Vi ble forlovet etter to måneder, så slikt finnes det ingen fasit på. Mvh Yvonne
Fru.Vigeland Skrevet 19. september 2010 #19 Skrevet 19. september 2010 Min kjære og jeg har vært sammen i 7,5 år nå og vi forlova oss i august. Vi ville også bli ferdige med studier og få litt bedre økonomi før vi forlovet oss.
Wonders Skrevet 21. september 2010 #20 Skrevet 21. september 2010 man kommer frem til dette sammen, ikke noe man finner ut på egenhånd. Jeg ser folk gifte seg etter 2-3 år, og holder sammen i ca 5 år etter det så er de skilt... Så hold ut og hør om han tenker i de baner eller ikke. Og godta svaret hans. Ikke glem at menn liker å jakte, så la han jobbe med saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå