Gå til innhold

Noen advokater her?

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå...
Skrevet

For å gjøre en lang historie kort... Faren til mine barn har foreldreansvar men ikke samværsrett.Han hadde en periode samvær under tilsyn (2-4 timer hver 6. uke) Dette er nå snart 6 år siden. Etter å ha hatt denne ordningen i ca et halvt år sa han selv at han ikke ønsket samvær på denne måten, da foretrakk han heller ingen samvær.

Hele samværet "rant ut i sanden", da barna heller ikke ønsket kontakt.

Barna er i dag 14 og 17 år gamle.I løpet av denne tiden har de heller ikke hørt noe til jul,bursdag eller konfirmasjon. Ingen andre familemedlemmer fra farssiden har tatt kontakt selv om jeg hele tiden har gjort det klart at de er velkommen til ¨å besøke barna hjemme hos meg. For 3 år siden flyttet vi fra Norge, og barna ble skrevet inn i nytt land uten farens samtykke.

Problemene vi møter nå er : Det er problematisk når barna skal ha nytt pass.

Begge barna vil droppe farens etternavn og ta mitt etternavn men får ikke. (vi har søkt 2 ganger)Det er komplisert om vi bytter adresse fordi myndighetene vil ha farens underskrift om vi flytter. Dette til tross for at vi ble skrevet inn her i landet og dette landet betaler underholdningsbidrag som faren aldri har betalt.

Det jeg lurer på er: Finnes det noen enklere måte å få bort at han har foreldreansvar uten å måtte ta saken til retten?

Både jeg og barna har vært gjennom mye med b.l.a 2 rettsaker og psykologvurderinger(som resulterte i at han ikke fikk ha barna alene)

Noen som vet en enkel måte å løse dette på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...