Gå til innhold

Hva slags juletre har du?  

1 stemme

1. 1. Hva slags juletre har du?

• har ikke juletre
      3
    • har furutre
      7
    • har grantre
      22
    • har edelgrantre
      27
    • har plastikktre
      10
    • har noe annet
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke hatt juletre siden jeg flyttet hjemmefra, men i år SKAL jeg ha det. Blir nok gran tror jeg. Hogger i skogen til fader'n vet du.. :sjarmor:

Skrevet

Har edelgran, synes det er det peneste. Dessuten er min erfaring at de drysser lite - og det er jo en fordel.

GLEDER MEG :nisse: !

Skrevet

Edelgran... Syntes det er finest.

Er kjempe glad i julen og gleder meg masse til å pynte tre og leiligheten med nisser og annet! :D

Skrevet

Er kjempe glad i julen og gleder meg masse til å pynte tre og leiligheten med nisser og annet! :D

Jeg og jeg og !!!!!

:hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på vanlig grantre og edelgran? :oops:

Skrevet

Jeg ender alltid opp med det styggeste treet når det er utslått men det peneste de har med nett på!?! See??

Dessuten er mitt tre det som drysser mest av alle jeg kjenner sitt, uansett tretype.

Skrevet

Edelgran er litt "finere" på en måte og så drysser dem veeeldig mye mindre. Men vi har furutre, da, jeg er allergisk mot gran....

Skrevet
Hva er egentlig forskjellen på vanlig grantre og edelgran? :oops:

Grantre kjenner du sikkert til...

Edelgran har litt tjukkere nåler, er litt "blåere" liksom , og drysser ikke så mye.

Jeg bruker edelgran!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi har hatt litt forskjellig.

Jeg *kremt* stikker innom flere selgere og tar det jeg har best magefølese for jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Aha, hvis det er den som er litt blåere, vet jeg hva dere mener :roll: Takk skal du ha Alive.

Syns ikke den er så mye flottere enn vanlig gran jeg, men om den røsser mindre, er jo det topp.

Skrevet

Gran, ryr som bare f.., men det er det fineste treet synes jeg da :) .

Skrevet
Hva slags juletre har du?

Furu, så fremt jeg klarer å få fatt i... Ikke alltid like lett her i byen.

Skrevet

edelgran. stikker ikke, drysser ikke, og så er de så fine og lubne.

Skrevet

De siste årene har vi hatt edelgran, kjempenydelige trær! Juletreet ser ut som et gammeldags glansbilde!

Skrevet

Vi har alltid edelgran. Og jeg resier fra den ene plassen til den andre hvert år i jakten på det perfekte treet :)

Skrevet
Vi har alltid edelgran. Og jeg resier fra den ene plassen til den andre hvert år i jakten på det perfekte treet  :)

Du er heldig som kan gjøre det! Når man ikke har bil begrenser mulighetene seg...

Skrevet

Vi har de siste årene hatt edelgran. Før hadde vi gran tre. :P

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg begynner å glede meg jeg... til vi skal kjøpe juletre. I fjor hadde vi ikke juletre, og jeg er ikke sikker på om det blir noe i år heller (vi reiser liksom bort, etter planen drar vi omtrent når det er på tide å pyunte juletreet, og kommer tlbake neste år....) Hjemmefra er jeg vant til edelgran, noen ganger gran, men somregel edelgran, og det med juletre-kjøp, det er noe helt spesielt og koselig.

Forøvrig: trær skal kjøpes UTEN plastnetting på, ellers kan du jo umulig vite hvordan det ser ut. Det skal bankes godt i bakken noen ganger, og man ser hvordan grenene er. Hvordan vet man ellers om det mangler en gren, om det er.. "vel.. ikke bent", og stammen kanskje rett og slett er skjev, eller at der ikke er noen ting den øverste halvmeteren, før toppen?

Ja, juletrekjøp er en trivelig tradisjon. Og så må man ha fuglenek. Som ikke har vært pakka i plast de siste par ukene, for de spiser nemlig ikke fuglene nei.

:nisse: Gleder meg :nisse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...