AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei! Her det noen som kan hjelpe meg med innstillingene på iphone. Nettopp fått meg ny, og jeg har ikke abonnement med gratis internett eller noe. Det jeg ønsker er at den kun går på nettet når det er et trådløst nettverk. Men sånn som det er nå går den inn og henter opp mail, facebook osv av seg selv, og ser på regninga at det koster. Hva skal jeg velge på instillinger? Vet ikke hva noen av de er... Jeg kan velge: Aktiver 3G (kal jeg ha den på eller av) Mobildata (på eller av?) Dataroaming (på eller av?) Hva er disse tre tingene? Jeg vil jo kunne sende mms, men har merket at det ikke går når alle disse er av. Men vet ikke hvilken som må på for å få sendt mms heller.. Setter veldig pris på hjelp, da jeg ikke er så teknisk av meg.. :S
AnnH Skrevet 18. september 2010 #2 Skrevet 18. september 2010 (endret) Hadde samme problemet selv, men jeg har SE Xperia. Så jeg kan ikke si om det er 100 % samme som på Iphone. Men hos meg pleier jeg å slå av 3G og Mobildata. 3G bruker mye strøm, pluss at det er ett mobilt nettverk. Mens jeg mener Dataroaming er trådløst nettverk, så den kan du slå på om du skal bruke det trådløse nettverket. For å sende MMS må du slå på Mobildata. Håper det ikke er altfor galt det jeg har formulert her nå, er ikke så flink med å forklare Og håper det var til hjelp Endret 18. september 2010 av AnnH
Zzyzx Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Mens jeg mener Dataroaming er trådløst nettverk, så den kan du slå på om du skal bruke det trådløse nettverket. Dataroaming er å kunne bruke datatrafikk når man er koblet på andre mobilnett enn der man har abo. Dvs at hvis den står på så får du tilgang til datatrafikk over mobilnettet i andre land. Det anbefales å skru denne av, siden datatrafikk i utlandet er svindyrt. Trådløst nett er Wifi. En annen ting du kan gjøre er å skru av oppdateringer i alle apper som bruker det, så kan du oppdatere manuelt når du er pålogget et trådløst nettverk isteden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå