Gå til innhold

Klesstørrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 13 måneder har akkurat begynt å bruke str 80 i klær. De er litt store, men det går greit, og noen av 74-klærne passer fremdeles. Hun er ca. gjennomsnittlig i størrelse, men litt tynn i forhold til lengden. :)

Nå lurer jeg på en ting: Hvor lenge brukte ditt barn klær i str 80? Jeg har hørt at det er en størrelse som blir brukt ganske lenge, og lurer på om ryktene er sanne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fortsatt noen klær som passer i str. 80 og gutten er 17 mndr :gjeiper: Han er ganske slank så det er nok derfor. Ellers er min erfaring at de ulike merkene varierer veldig i str. Polarn O Pyret sine klær f.eks. synes jeg er store og han passer enda klær i str. 80 derfra. Og vi kjøpte dem og begynte å bruke dem da han var rundt 10 mndr (da var de jo naturligvis litt store, men en liten oppbrett på armene eller buksebeinet gjør ikke så mye).

Skrevet

Ja, her svømmer hun i bodyer fra Lindex, for eksempel, mens noen ullbodyer fra Joha ikke er større enn det trengs. Derimot har hun mange strømpebukser (ull fra Safa) i 60 som fortsatt passer bra, og de i 70 kan dras langt opp under armene.

Tips til klesmerker med bra passform for smale unger mottas også med takk. :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Mener vi gikk over fra 80 til 86 en gang i vår. Ca 14-15 mnd et sted (?)

Skrevet

Jeg har et motsatt barn, altså kort og tykk... Han bruker str. 86/92 og har gjort det fra 10-11 mnd og er nå 14 mnd. Ermer må som regel brettes opp. Str. 80 passet hos oss kun i en drøy måned.

Vår erfaring er at klær fra NameIt er lange og smale. Og passer dermed dårlig vårt barn, men passer nok dere bra.

Skrevet (endret)

De klærne vi har fra Name It har passet bra, ja. :) Egentlig kunne hun nok brukt 74 en stund til, men mye av 74-klærne er sommerklær, og jeg orker ikke å kjøpe nye ting i en størrelse hun er på vei ut av, så derfor har vi byttet nå. :)

74/80 hadde nok vært perfekt, men det har vi kun i noen få plagg fra Nøstebarn. Størrelsene der blir jeg ikke klok på, for neste steg er gjerne 86/92, og det kan vi foreløpig glemme. En ting er å kjøpe ting å vokse i, en annen er at barna faktisk skal kunne bevege seg, også.

Endret av Honesty
Skrevet

Jeg tror at både str 80 og 86 brukes lenge. Hos oss er både 74, 80, 86 og 92 i bruk for øyeblikket :ler: De er 15 mndr.

Enkelte klær i 74 passer enda til jenta som er veldig slank. Gutten som er helt gjennomsnittlig både på lengde og vekt har noen klær i 92, men de er litt store og kjøpt for å vokse i, kan man si. Og når klærne tromles blir de jo i realiteten fort en str mindre, tar litt høyde for det når jeg handler nytt til dem.

Mest går det i str 80 for jenta og gutten 86.

Skrevet

Min yngste er 1 år og brukar str 80. Har gjort det sidan 9-10 mnd. Kan bruke 86 i body, men det er litt stort. 80 i bukser og genserar. Eldstemann var omtrent like stor. Brukte 80 til nærmare 1,5 år.

Mi erfaring er at bukser kan brukas lengre, og er større i str enn bodyar og heile dressar.

Det er veldig stor forskjell på kor store plagga er i størrelsen. Eldstemann på nesten 2,5 har faktisk enkelte plagg i str 80 som passar... Men dei er nok veldig store i str, for han brukar 92 elles. Begge ungane mine har i grunnen vore både høge og kraftige, og eg syns alle merker har passa bra, eg?

Skrevet (endret)

Vi hiver nesten alle klærne i tørketrommelen og vasker de på 60 grader. Brukte 80 når han var 9-10 mnd som imli sin :) Har brukt 86 fra han var 1 år, sikkert. Er nå litt over 1,5 år, og har brukt både 86 og 92 en stund. Nå ser vi at omtrent alt av 86-klær er for smått. For korte i ermer og ben.

Endret av Jade
Skrevet

Her brukte vi 80 kun en kort stund, han ble 1 år nå i september, og har brukt 86 i over en mnd nå :)

Håper den størrelsen holder en stund...... :)

Skrevet

Det varierer tydeligvis veldig. :ler: Vi har masse klær i 80, og jeg håper vi får brukt det meste, i hvertfall. Men samtidig klør det i fingrene etter å kjøpe litt mer, men da får jeg heller kjøpe ting i 86, evt. la være (hvor enkelt det måtte være).

Skrevet

Hehe, store forskjeller! Min gutt (ble 2år i august) begynte vel med str 80 like over nyttår tror jeg. Og han har såvidt begynt å bytte ut litt til str 86 nå :fnise:

Han er ikke spesielt lang, og hele denne tiden vært ganske smal, og Name it bodyene har hatt veldig fin passform til han iallfall.

Sist jeg sjekka var han ca 81cm og rundt 10,4kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...