AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Hei! Jeg vurderer nå å gå til kognitiv terapi for å rydde opp litt i hodet etter et vanskelig samlivsbrudd. Er det noen her på KG som har noen erfaringer med denne formen for terapi (evt annen terapi)??? i såfall er jeg veldig interessert i å høre om det! :-) God helg alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Hei! Jeg vurderer nå å gå til kognitiv terapi for å rydde opp litt i hodet etter et vanskelig samlivsbrudd. Er det noen her på KG som har noen erfaringer med denne formen for terapi (evt annen terapi)??? i såfall er jeg veldig interessert i å høre om det! :-) God helg alle sammen! Jeg har erfaring med det fra "den andre siden". De pasientene jeg fulgte ble mye bedre i løpet av kort tid, så dette er en form for terapi som jeg har veldig tro på. Jeg kjenner ikke til hvordan det er å bruke det ved samlivsbrudd, men siden det handler mest om å endre tankeprosesser, virker det sikkert på slike ting også. Du legger opp mye av løpet selv, og det er derfor viktig at du er motivert. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Jeg har erfaring med det fra "den andre siden". De pasientene jeg fulgte ble mye bedre i løpet av kort tid, så dette er en form for terapi som jeg har veldig tro på. Jeg kjenner ikke til hvordan det er å bruke det ved samlivsbrudd, men siden det handler mest om å endre tankeprosesser, virker det sikkert på slike ting også. Du legger opp mye av løpet selv, og det er derfor viktig at du er motivert. Lykke til Ja det er vel slik med all behandling, man må ville få det bedre også! Og det vil jeg helt klart!:-) Lærer man seg øvelser ift å styre tankene, eller hvordan fungerer det? Takk for svar!
Havbris Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 (endret) Ja det er vel slik med all behandling, man må ville få det bedre også! Og det vil jeg helt klart!:-) Lærer man seg øvelser ift å styre tankene, eller hvordan fungerer det? Takk for svar! Du lærer å identifisere uhensiktsmessige tankemønstre og hvilke følelser som utløses, eller ledsager disse. Ved å bli bevisst slike mønstre - og de følelsene som følger med - kan du også få en mulighet til å stoppe, eller "omdirigere" slike tankemessige rundkjøringer. Hvis du klarer å stoppe en tankerekke før den slår ut i full blomst så har du også en mulighet til å stoppe det følelsesraset som kommer i kjølvannet. Dette var en overforenkling - men jeg anbefaler å forsøke denne tilnærmingen hos en kvalifisert psykolog. Tankeredskapene du lærer kan du anvende i mange andre sammenhenger i livet ditt! Endret 17. september 2010 av Havbris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå